goedkope pc of pc upgrade voor mafia: the old country / robocop rogue city

TRUMP

Active member
iTrader: 100% (1/1)
Gevraagde goederen
pc upgrade, iets van 100/150 euro?
Heb onlangs nog maar een 2dehands pc hier gekocht:

MSI : b85 - g41 Pc mate moederbord
i5 - 4690K cpu @3.50 ghz
16 gb ram @ 1600 mhz
corsair cx 750 PSU
Msi GTX 960

is dat nog te upgraden eventueel naar iets dat Robocop: Rogue city en vooral Mafia: the old country kan draaien?
of beter nieuwe "tweedehands" pc kopen dan maar?

Wil er niet te veel geld aan spenderen , want heb deze pc eigenlijk nog maar een half jaartje en draait wel goed. maar zou ook graag die 2 games spelen.

Ga je niet redden met 150€ vrees ik.

Minimum PC Hardware requirements:

• Requires a 64-bit processor and operating system
  • Requires SSD
  • Processor: AMD Ryzen 7 2700X / Intel Core i7-9700K
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: AMD Radeon RX 5700 XT / NVIDIA RTX 2070
  • Video Memory: 8 GB

Heel je setup is oud mobo van 12 jaar oud met DDR3 geheugen. CPU ook 10 jaar oud. Gewoon volledige nieuwe setup mobo, geheugen, cpu, gfx card...

Of gewoon PS5 slim aanschaffen... kom je veel goedkoper uit voor die 2 games dat je wilt spelen..

ok bedankt voor de reply's.

dus upgrade is onbegonnen werk, enkel de case en PSU misschien nog te recupereren...
dan kijk ik idd beter voor een 2de hands pc, of ps5 ja.

PS 5 kost nog 500, ps pro zelfs 800, toch de disc versies die ik verkies...

moesten er nog mensen een PC aanbieden van rond de 300 (of minder) die deze games kunnen draaien, laat zeker iets horen.

PS 5 kost nog 500, ps pro zelfs 800, toch de disc versies die ik verkies...

moesten er nog mensen een PC aanbieden van rond de 300 (of minder) die deze games kunnen draaien, laat zeker iets horen.

Zie niet echt veel goed tweedehands op het moment maar dit is wat ik zou doen. (Amazon heeft lage stock op het moment maar nieuwprijs van een ryzen 5600 zou 100€ moeten zijn, idealer is de 5700x die is 130€):

5700XT zou voor 100€ moeten lukken tweedehands als je goede deal weet te vinden (maar ik zie ze eerder voor 125€ gaan):

Je doet dus:
Tweedehands 5700XT: 125€ + 10€ verzendkosten

Nieuwe behuizing: https://www.megekko.nl/product/0/1162296/Phanteks-XT-M3-Black 59,9€

Nieuw geheugen:
https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B0DP9X1S66/ 52,99€

Nieuw moederbord:
https://www.megekko.nl/product/0/287401/Gigabyte-B550M-AORUS-ELITE 89,99€

Ryzen 5 5600 (kies voor 5700x of beter als het kan) (neem eentje die met koeler komt als het goed is zou deze een moeten hebben): https://www.megekko.nl/product/4278/285656/Socket-AM4-Processoren/AMD-Ryzen-5-5600-processor 105€

Nieuwe voeding (zal wel geen a tier zijn, de tweede is c tier denk ik, asus tuf heeft nog beetje mooie b tier voor 75€~):

Voeding 60€-75€ laten we zeggen je neemt die van 75€.

Totaal: 517,78€ goedkoper dan dit krijg ik het niet. Wel kan je van je huidige setup nog:

GTX 960 (2/4GB?): 25€ maar realistischer 12,5-15€ sinds het nu nog maar weinig VRAM heeft.

16GB DDR3: 25-30€

Voeding: 20€

CPU: 15€

Moederbord: 25€

Kast (welke is het?): Laten we zeggen 20€

krijgen. Dus totaal ongeveer 125€ neem ik aan.

Dus dan 517,78€ nieuwe setup - 125€ verkoop van huidige zit je aan 392,78€

Ja kan natuurlijk ook tweedehands kijken en goede deals zoeken maar dan ga je wat moeten wachten. Goedkopere CPU of bijvoorbeeld je voeding van nu nog bijhouden en dan later verkopen kan ook en bespaart je natuurlijk ook wat. Kast en voeding voornamelijk kun je momenteel overwegen laten en dan later verkopen als je verdere upgrade wil doen.

Is het dichtste bij 300€ dat ik uitkom.

Zou lijstje maken van wat je kan. Deze hier of elders ook te koop zetten. Als het verkocht is bestel je nieuwe en stuur je deze naar de koper op.

Laatst bewerkt:
Dit is eigenlijk niet de juiste categorie voor een pc-upgrade; dit is namelijk de rubriek ‘Gezocht’.

Overigens, een 5700XT is inmiddels al een grafische kaart van zes jaar oud. Die zul je binnen een jaar of twee waarschijnlijk toch weer moeten upgraden. Maar beter dan dit ga je in deze prijsklasse wellicht niet vinden.

Misschien ligt het aan mij, maar persoonlijk zou ik liever wat meer investeren in een toekomstgerichte pc die nog een aantal jaren mee kan.

Anderzijds, als het je enkel om twee specifieke games gaat, is het nog wel te doen — afhankelijk van wat je in de toekomst nog van plan bent te spelen.

Terug
Bovenaan