Google - Genie 3

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE

Jawadde 😅
Als je dat vergelijkt met die brakke games van paar maand terug.

Introducing Genie 3, a general purpose world model that can generate an unprecedented diversity of interactive environments. Given a text prompt, Genie 3 can generate dynamic worlds that you can navigate in real time at 24 frames per second, retaining consistency for a few minutes at a resolution of 720p. Our team has been pioneering research in simulated environments for over a decade, from training agents to master real-time strategy games to developing simulated environments for open-ended learning and robotics. World models are a key stepping stone on the path to AGI, since they make it possible to train AI agents in an unlimited curriculum of rich simulation environments.

We zitten echt bijna op het punt waar we in VR in realtime 3D enviros kunnen prompten.
1soeyyy87fhe1.gif

This is seriously tripping me out. 😅

Ik besef dat dit vooral enorm is voor AI zelf en dat het de ontwikkeling ervan gigantisch zal versnellen en ten goede zal komen... Maar als simpele mens kan ik het niet helpen reikhalzend uit te kijken naar wat dit op termijn gaat betekenen voor alles van games, tot films, VR, en nog zoveel meer.

Nvidia is al volop bezig met neural rendering en doet zelf ook onderzoek naar het bouwen van world models. Die gaan hier ongetwijfeld ook volledig opspringen om entertainment naar nieuwe hoogtes te stuwen.

Als ik dit zie en hoe snel de vooruitgang er in gaat vraag ik me af of hoe de ontwikkeling van bijvoorbeeld GTA7 er gaat uitzien. Als dat weer langer dan 10 jaar gaat duren gaan we al in een volledig andere wereld zitten.

Op de moment moet je nog door allerlei verschillende toolsets navigeren voor resultaten als deze te krijgen; GoogleEarth + realearthkontext lora + flux
credit @ reddit user:najsonepls

Maar die workflow wordt alsmaar minder complex en gaat op een gegeven moment gewoon verdwijnen voor een mainstream google earth experience waarin je eender wat voor spel kan spelen of gewoon verkennen. In zekere zin is de nieuwe Flight Simulator gelijkaardig en die gebruikt ook al heel wat AI truckjes maar het merendeel wordt nog steeds met de hand opgesmukt waardoor maar een beperkt aantal plekken er echt goed uitziet. Technologie als deze zal op termijn een fotorealistische kopie van de aarde, tot het laatste gebouw, kunnen realiseren. En dat met een niveau van detail dat op hardware met polygon en huidige paradigm rendering technieken gewoon onmogelijk is. Neural game engines gaan de ultimate sandboxes worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan