Google pixel phones topic

GETHEZ

Well-known member
Misschien beter een algemeen topic aanmaken voor alle google pixel telefoons, er komen er toch elk jaar nieuwe reeksen uit.

Ben zelf overstag gegaan voor de pixel 9 pro versie, aangekocht met ledenprijs bij fnac, 1140 ipv adviesprijs 1200 euro (plus nog korting op bonnen via het werk). Bye bye eindejaarspremie... Spijtig genoeg dus geen referral voor de gsm zelf, maar wel voor de accessoires aangekocht op amazon België. Ik weet niet of die doorkomen in de balk onderaan op het forum. Dus hoop maar dat dat gelukt is.

Mijn pixel 6 wordt nog altijd door mijn vader gebezigd, en mijne samsung die ik nu heb is achter een jaar al serieus achteruit gegaan qua batterij. Ook het scherm van de flip is nu al aan het aftakelen, die protector begint na amper een jaar al te lossen. Al bij al vind ik het flip design wel het beste qua praktisch gemak, maar het heeft toch zijn beperkingen hoe ze momenteel worden gemaakt. Veel kans op stof tussen alle schermen en contouren, kleinere batterij dus, en de scharnieren waar snel vuil tss kan geraken...

Ben eens benieuwd naar die AI gemini die je erbij krijgt voor 1 jaar.

Ik gebruik momenteel een Pixel 7a, maar die heeft na een jaar al last van hetzelfde probleem als zijn voorganger, een Pixel 4a, namelijk een defecte usb-poort waardoor je telkens enorm moet prutsen met de laadkabel om die in de juiste hoek te krijgen, anders laadt-ie gewoon niet op. Altijd fan geweest van Pixeltelefoons, maar dit is voor mij toch een serieuze domper.

Is dat geen breder probleem van usb c poorten zelf, blijkbaar ?

Dan is eigenlijk het design van de vroegere Apple kabels nog beter als ge het op die manier bekijkt...

Is dat geen breder probleem van usb c poorten zelf, blijkbaar ?
Pixels lijken daar gevoeliger voor dan andere, als ik de gebruikservaring er op nalees. Anderzijds hebben de Pixelgebruikers in mijn omgeving hier nog geen last van gehad.
Dan is eigenlijk het design van de vroegere Apple kabels nog beter als ge het op die manier bekijkt...
Heeft ook z'n zwaktes doordat de contacten blootgesteld worden aan de omgeving.

Maar zitten die niet vaster op de langere duur. Ik lees ook van andere apparaten (niet per se pixel devices) die grip lossen, of waarbij ge moet manoeuvreren opdat hij begint te laden... Dus dat is wel een flaw van usb c, voor mij dan toch. Mijne samsung heeft er ook wat van weg

Ik gebruik momenteel een Pixel 7a, maar die heeft na een jaar al last van hetzelfde probleem als zijn voorganger, een Pixel 4a, namelijk een defecte usb-poort waardoor je telkens enorm moet prutsen met de laadkabel om die in de juiste hoek te krijgen, anders laadt-ie gewoon niet op. Altijd fan geweest van Pixeltelefoons, maar dit is voor mij toch een serieuze domper.

Heb ook beide telefoons gehad en nooit dat probleem gehad. Fingers crossed wel

zeker dat het niet gewoon door vuiligheid is? waardoor je die er maar amper in krijgt?

So far de Ai op deze telefoon. Vraag : welke dag is het morgen?

Antwoord : morgen is het vrijdag 3 november 2023.

Mkay :unsure:

En je kan die proefperiode van 1 jaar gemini advanced niet laten starten zonder een betaalmethode toe te voegen? Zelf mijn Google krediet (staat wel maar 11 eur op) wilt hij niet pakken, zijt ge dan verplicht om een CC toe te voegen ofzo??

Maman, diene reclame voor Google opslag begint nu al mijn botten uit te hangen. Continu gezaag (meldingen) over mijn opslag die bijna vol zou zitten, was zo, zat aan mijn 15gig, ik ledig hem naar 12 gig, blijven ze nog kreften van uw opslag is bijna vol, wil je geen betalend abbo hebben...Daarvoor dus nen nieuwe telefon gekocht :unsure: (en in verschillende Apps dus)

En ik twijfel over die gemini advanced überhaupt te nemen, ik lees overal dat het moeilijker is om vanaf te geraken dan iets anders. Mensen die klagen dat ze niet terug kunnen naar hun Google one abbo ofzo? Wat ook al betalend is denk ik?

Iemand ervaring met Google gemini (advanced)?

De moeite waard? Beter als chat GPT? Heb nog geeneen van beiden gebruikt... Kan je daar iets mee doen als doorsnee gebruiker?

Gebruik een Pixel 7 pro, en heb exact dit probleem ook. Stoort me niet zo erg omdat ik het toestel niet vaak gebruik terwijl het oplaadt. Maar toch een minpunt idd.

So far de Ai op deze telefoon. Vraag : welke dag is het morgen?

Antwoord : morgen is het vrijdag 3 november 2023.

Mkay :unsure:

En je kan die proefperiode van 1 jaar gemini advanced niet laten starten zonder een betaalmethode toe te voegen? Zelf mijn Google krediet (staat wel maar 11 eur op) wilt hij niet pakken, zijt ge dan verplicht om een CC toe te voegen ofzo??
Hetzelfde gevraagd: "morgen is het dinsdag 13 november 2023"

Peins dat we kunnen raden wanneer de data cutoff was. :lol:

Ben aan het zoeken naar een nieuwe telefoon, maar denk dat ik ga wachten op de 9a, Volgens wat ik vind zou die voorjaar 2025 ergens uit komen. De gewone en pro lijkt me overkill voor wat ik er maar op doe.

zeker dat het niet gewoon door vuiligheid is? waardoor je die er maar amper in krijgt?
Gebruik een Pixel 7 pro, en heb exact dit probleem ook. Stoort me niet zo erg omdat ik het toestel niet vaak gebruik terwijl het oplaadt. Maar toch een minpunt idd.
Ik heb er uiteindelijk wat alcohol in gegoten en met een houten staafje uitgeschraapt, dat heeft toch geholpen. Een dun laagje aangekoekt stof is dus blijkbaar voldoende om laadproblemen te geven.
Ben aan het zoeken naar een nieuwe telefoon, maar denk dat ik ga wachten op de 9a, Volgens wat ik vind zou die voorjaar 2025 ergens uit komen. De gewone en pro lijkt me overkill voor wat ik er maar op doe.
De prijzen van de Pixels blijken redelijk snel te dalen in de maanden na de launch. Als je onmiddellijk de nieuwste koopt, dan betaal je eigenlijk te veel. De Pixel 8a (release 05/24) is in de Google Store al gezakt van 549 naar 399.

De moeite waard? Beter als chat GPT? Heb nog geeneen van beiden gebruikt... Kan je daar iets mee doen als doorsnee gebruiker?
Niet de betalende versies, maar wel ChatGPT en Gemini getest, en ChatGPT overduidelijk de winnaar voor mijn dagdagelijkse bevragingen.
Onthoud ook wat ik hem gezegd heb in andere chats. Dat Gemini onthoudt blijkbaar niks, wat ik nu niet echt verwacht van een AI tool.

Pixel 8 Pro gebruiker hier. Weinig op aan te merken, maar blijf mij nog steeds de vraag stellen in welke mate die Ultra HD techniek die zij geïmplementeerd hebben voor foto's (met de hoge contrasten) gaat blijven bestaan.
Impressionnant in het begin, maar soms ook onrealistisch.
Is dat nog altijd zo bij de 9 Pro ?

Pixel 7a gebruiker hier, best wel tevreden van. Enkele negatieve puntjes:
- batterij is absoluut niet super, maar je komt er wel je dag mee rond als je niet al te zotte dingen doet.
- die ingebouwde vingerdruk scanner in het scherm is misschien wel het meest verschrikkelijk stuk hardware/software dat ik de voorbije jaren heb moeten gebruiken. Afschuwelijk.

9a Gebruikt blijkbaar een ultrasonic fingerprint reader wat een gigantische verbetering is t.o.v hun oude modellen en zou zo'n 5000 mAh hebben (7a heeft er 4355mAh) wat hopelijk een grote verbetering zou zijn. Daarom dat mijn toekomstige keuze eigenlijk nu al gemaakt is.

De reden waarom ik wss bij Google Pixels zal blijven is omdat voor de één of andere reden iedere andere producent gestopt is met het maken van GSM's die niet gigantisch groot zijn en Google dus de enige smartphones maakt die je effectief met 1 hand kan besturen.

Ik hoor precies toch af en toe wat mindere zaken van de pixel telefoons.
Ben zelf aan het kijken naar een Pixel 8a maar ik lees inderdaad dat de batterij echt niet geweldig is én dat hij verbindingsproblemen heeft? Mensen hebben soms geen connectie met 4 of 5g netwerk of gewoon geen bereik qua telefonie?

Op zich beantwoord die telefoon wel aan mijn doeleinden op papier: ongelofelijk qua updates, knappe camera, maar als hij geen verbinding heeft of slechte batterij :'(

Ik hoor precies toch af en toe wat mindere zaken van de pixel telefoons.
Ben zelf aan het kijken naar een Pixel 8a maar ik lees inderdaad dat de batterij echt niet geweldig is én dat hij verbindingsproblemen heeft? Mensen hebben soms geen connectie met 4 of 5g netwerk of gewoon geen bereik qua telefonie?

Op zich beantwoord die telefoon wel aan mijn doeleinden op papier: ongelofelijk qua updates, knappe camera, maar als hij geen verbinding heeft of slechte batterij :'(

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de 8a (heb zelf een 7a), maar heb zelf nog nooit verbindingsproblemen gehad. Batterij is inderdaad wel dramatisch, denk dat de 8a en 7a praktisch dezelfde batterij hebben. Ik zou zelf eerder kijken naar de 9a, die zou zo'n 5100 mAh batterij hebben in vergelijking met de 4,492mAh van de 8a. Natuurlijk is het wel nog even wachten op de reviews om te zien of de batterij ook effectief langer meegaat.

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de 8a (heb zelf een 7a), maar heb zelf nog nooit verbindingsproblemen gehad. Batterij is inderdaad wel dramatisch, denk dat de 8a en 7a praktisch dezelfde batterij hebben. Ik zou zelf eerder kijken naar de 9a, die zou zo'n 5100 mAh batterij hebben in vergelijking met de 4,492mAh van de 8a. Natuurlijk is het wel nog even wachten op de reviews om te zien of de batterij ook effectief langer meegaat.
Dat is echt te veel geld qua budget voor mij - zou max 500€ willen uitgeven. Wat ik wel niet snap is dat de pixel 7a duurder is dan de 8a? (zie coolblue, en google store zelf)

Terug
Bovenaan