GPS met toeristische routes?

Chris_147

Well-known member
Hoi,

ik merk dat ik minder en minder de auto neem om alleen een ritje te doen omdat de wegen vol zitten, vol met verkeer, trajectcontroles, lintbebouwing en verkeerslichten. Zeker hier in de Kempen.
Maar de wegen zijn er wel, enkel moet je ze kennen natuurlijk.

Nu kreeg ik vandaag een email binnen van TomTom waarin ze de TomTom Go Exclusive aanprijzen die ook toeristische routes kan geven en je de graad van kronkeligheid en heuvelachtigheid kan opgeven.
Voor dat ik zo'n GPS bestel, toch enkele vragen:
- werkt dit goed? Iemand ervaring mee?
- zijn er (gratis) apps die op mijn (Android) telefoon hetzelfde kunnen bereiken?

Laatst bewerkt:
Dit kan je ook met de tomtom mydrive app of online via tomtom mydrive.
Daar kan je dan via instelling aangeven hoeveel kronkelwegen je wil.

De eerste app waar ik aan denk is Komoot.

Dat lijkt me eerder voor fietsen en wandelen.
Gaat niet goed komen met een auto denk ik.
Dit kan je ook met de tomtom mydrive app of online via tomtom mydrive.
Daar kan je dan via instelling aangeven hoeveel kronkelwegen je wil.
Bedankt.
Ik heb even via https://plan.tomtom.com een route gezocht.
Maar het valt me toch wat tegen. Misschien ligt het aan de omgeving, maar ik zie hem van Oud-Turnhout gewoon de grote baan volgen naar Retie, Dessel, Mol, Balen, etc. richting Limburg.
Dat is met setting op Thrill en hoogste curviness.
Terwijl er via Postel en vooral niet door dorpskernen rijdend toch wel leuke routes te bedenken zijn.
Vraag is nu of dat toestel een ander algoritme heeft, ik vermoed van niet.

Hoi,

ik merk dat ik minder en minder de auto neem om alleen een ritje te doen omdat de wegen vol zitten, vol met verkeer, trajectcontroles, lintbebouwing en verkeerslichten. Zeker hier in de Kempen.
Maar de wegen zijn er wel, enkel moet je ze kennen natuurlijk.

Nu kreeg ik vandaag een email binnen van TomTom waarin ze de TomTom Go Exclusive aanprijzen die ook toeristische routes kan geven en je de graad van kronkeligheid en heuvelachtigheid kan opgeven.
Voor dat ik zo'n GPS bestel, toch enkele vragen:
- werkt dit goed? Iemand ervaring mee?
- zijn er (gratis) apps die op mijn (Android) telefoon hetzelfde kunnen bereiken?

Er bestaan ook websites die een gpx genereren, en die kan je dan via asmond als gps gebruiken. Maar dat is allemaal wel met planning natuurlijk...

Er bestaan ook websites die een gpx genereren, en die kan je dan via asmond als gps gebruiken. Maar dat is allemaal wel met planning natuurlijk...
Die Porsche app geïnstalleerd, lijkt redelijk interessant.
Je kan routes opzoeken die door andere gebruikers bewaard zijn. Daar leken in Duitsland wel enkele mooie tussen te zitten. Leuk voor op vakantie.
Ook kan je een route voor een ritje laten berekenen. Dit zowel voor een rondritje met een tijdsduur die je kan instellen, of om naar een bestemming te rijden. Daar kwamen al wel meer interessante routes uit.
Waarschijnlijk een blijvertje, maar spijtig genoeg is de omgeving hier gewoon niet zo interessant (of je moet echt alle binnenwegentjes kennen)

Kurviger en Calimoto komen bij mij op, al zijn die meer moto georiënteerd. Niet dat er speciale bezienswaardigheden worden aangedaan, maar je kan wel de 'bochtigheid' instellen bij beide.

Ik heb de TomTom Rider 550 voor op de moto.
Die heeft 3 opties voor kronkeligheid en idem voor hoogteverschillen.
Niet echt bruikbaar, als je bv kronkeligheid op max zet dan neemt die allemaal wegen waarbij de "kronkeligheid" gewoon kruispunten met linksaf of rechtsaf is.

Bij kronkeligheid denk ik aan mooie wegen met veel bochten, realiteit van de TomTom zijn gewoon kruispunten. Toch zeker in Vlaanderen.

Ik heb de TomTom Rider 550 voor op de moto.
Die heeft 3 opties voor kronkeligheid en idem voor hoogteverschillen.
Niet echt bruikbaar, als je bv kronkeligheid op max zet dan neemt die allemaal wegen waarbij de "kronkeligheid" gewoon kruispunten met linksaf of rechtsaf is.

Bij kronkeligheid denk ik aan mooie wegen met veel bochten, realiteit van de TomTom zijn gewoon kruispunten. Toch zeker in Vlaanderen.
Dan neem ik aan dat dat bij die Go Exclusive hetzelfde algoritme zal zijn en dus niet wat ik zoek.
Bedankt voor de feedback!

Ik reed op de moto altijd routes die ik gewoon op het internet vond of zelf maakte met de software die bij mijn garmin hoorde.

Er zijn meer dan genoeg mooie routes online te vinden.

Terug
Bovenaan