Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Hmmm, zal ik dus eens moeten proberen. Hier ligt enkel TCS en ABS aan. Zelf versnellingen veranderen doe ik niet. Wel overal redelijk makkelijk goud kunnen halen. Met uitzondering van enkele moeilijke opdrachten.

De superlicentie heb ik (nog) niet. Geen idee of ik die zal behalen.
TCS zet ik meestal op 1 voor RWD, en op 0 voor FWD.
In de regen of nat wegdek verhoog ik TCS wel meestal wat.

ABS laat ik op default staan, op off is die veel te gevoelig en lock ik meestal meteen.

Ik vind dat de TCS trouwens anders aanvoelt dan in GT Sport, in GT7 vind ik dat je bijna altijd sneller bent met TCS op 1.
In GT Sport hadden die wagens naar mijn mening ook standaard veel meer onderstuur waardoor je TCS meestal gewoon op 0 kon zetten.
In GT7 is er standaard veel meer overstuur.

Ik heb me nog niet echt bezig gehouden met tuning. Maar kan je geinstalleerde onderdelen terug verwijderen?

Kzou na de career mode toch terug graag stock rijden :unsure:

Ik gan het nog wel es proberen. Hoe schakel je dan?
Ik rij automatisch nog voor de moment.
Bij Forza schakelde ik ik met de rechterstick, Up en Down voor opschakelen en terugschakelen respectievelijk.

Ook al eens geprobeerd te sturen met de motion sensor van de controller maar dat ligt mij echt niet.

Ik rij normaal met stuur maar voor sommige gold medals heb ik controller gebruikt, gaat veel gemakkelijker.
Zeker driften is met stuur nie te doen.
Altijd cockpit view en als het echt nie lukt bumper.

Ik rij normaal met stuur maar voor sommige gold medals heb ik controller gebruikt, gaat veel gemakkelijker.
Zeker driften is met stuur nie te doen.
Altijd cockpit view en als het echt nie lukt bumper.
Ik rij met een G923 en heb echt moeite om de juiste instelling te vinden. Ging bij GT Sport precies veel makkelijker.
Wel nog niet geprobeerd met een controller.

Nog mensen die met een G923 of G29 rijden? Tips om de goeie instelling te vinden?

Ik rij met een G923 en heb echt moeite om de juiste instelling te vinden. Ging bij GT Sport precies veel makkelijker.
Wel nog niet geprobeerd met een controller.

Nog mensen die met een G923 of G29 rijden? Tips om de goeie instelling te vinden?
Wat vind je dan juist niet goed? Ik gebruik de G29 en het enige dat ik gedaan heb is force feedback verhoogd naar 7, voor de rest voelde alles goed aan voor mij.

Wat vind je dan juist niet goed? Ik gebruik de G29 en het enige dat ik gedaan heb is force feedback verhoogd naar 7, voor de rest voelde alles goed aan voor mij.
Het is alsof ik ofwel te veel ofwel veel te weinig feedback krijg.
Ik wil misschien teveel naar exact hetzelfde als in GT Sport.
Zal vanavond eens proberen met de force feedback op 7 te zetten. De sensitivity laat je gewoon op 5?

Het is alsof ik ofwel te veel ofwel veel te weinig feedback krijg.
Ik wil misschien teveel naar exact hetzelfde als in GT Sport.
Zal vanavond eens proberen met de force feedback op 7 te zetten. De sensitivity laat je gewoon op 5?
Yup die laat ik staan.
Moet wel zeggen dat mij in het begin opviel dat ik precies minder rumble enzo kreeg van kerbstones bv, maar dat ben ik nu ook al gewend ondertussen.

Shiften op controller zit toch standaard op X en vierkantje?

Ik heb ook nog wat meer volk nodig om tijden te vergelijken.
Feel free om me toe te voegen > PSN: Walter---79

Damn, gij zijt ne rappe 😆
Ik word knettergek van die laatste proef van de super licence.

Speel met controller dus.
Gebruik automatisch schakelen.
Nog nooit geprobeerd om dat manueel te doen,wil mijn aandacht houden op het rijden.
Gebruik de klassieke chase cam.
Cockpit cam is wel het leukst,maar ben sneller met chase cam.

Shiften op controller zit toch standaard op X en vierkantje?

Damn, gij zijt ne rappe 😆
Ik word knettergek van die laatste proef van de super licence.
ja die was pittig.
Wat tips:
  • Opletten dat je in Raidillon niet teveel afremt, anders verlies je teveel tijd op Kemmel
  • TC op 2 of 3, hoger en je verliest teveel exit speed uit de bochten
  • Uwe grip meter wat in het oog houden om de natte plekken eruit te halen
  • Het stuk voor Blanchimont een klein beetje vertragen of coasten en zo weinig mogelijk steering input.
  • Alleen bij de chicane naar 1ste terug schakelen, de rest kan allemaal in 2 of 3.

ja die was pittig.
Wat tips:
  • Opletten dat je in Raidillon niet teveel afremt, anders verlies je teveel tijd op Kemmel
  • TC op 2 of 3, hoger en je verliest teveel exit speed uit de bochten
  • Uwe grip meter wat in het oog houden om de natte plekken eruit te halen
  • Het stuk voor Blanchimont een klein beetje vertragen of coasten en zo weinig mogelijk steering input.
  • Alleen bij de chicane naar 1ste terug schakelen, de rest kan allemaal in 2 of 3.
Merci voor de tips :)
Mijn TC staat op 2 voor deze track. Raidillon is nog ongeveer 50/50 of ik die overleef of niet.
Als ik tot aan Blanchimont geraak (pakweg 1 op de 4 keer), dan verknal ik het daar wel, ofwel verlies ik te veel snelheid door voorzichtig te zijn, ofwel verlies ik plots de controle als ik er een beetje snelheid in probeer te houden.
Elke dag een paar pogingen doen en hopen dat het eens lukt... Als ik te dikwijls achter elkaar probeer, neemt de frustratie de bovenhand en lukt er niet veel meer.
Momenteel zit ik nog ongeveer anderhalve seconde van goud.

Daarom dat ik met controller auto shift heb. Ik kan niet spelen met 4 vinders aan de L1/L2/R1/R2. Ik was gisteren aan het denken om schiften op de rechter stick te zetten.
Daarom dat ik stuur en gas/rem met de thumbsticks en mijn wijsvinger vrij heb om te schakelen op de shoulder buttons. Speel zo al 20 jaar arcade race games op die manier :unsure:

Niet mijn meest verfijnde werk, maar 't is een begin.

b511c2f3877ce0d8cd53dc3c9990a7bc_photo.webp

2fa1cd12ab93eab78376adff007117cf_photo.webp

05813bd9aa2f8442cf7dcf2cd5293c2f_photo.webp

Welke kleur heb je gebruikt voor het donker blauw ?

Nog nooit geprobeerd om dat manueel te doen,wil mijn aandacht houden op het rijden.
Das een dagske oefenen en ge hebt da onder de knie. Test da is met een trage wagen en ge zult merken da ge daar veel voldoening uit haalt.

Tis ook gene rocket science:

Hairpins: 1ste of 2de
Medium snelle bocht: 3de of 4de
Zeer snelle bochten: 5de of 6de

plat uitgelegd :p

Terug
Bovenaan