Graspop 2022

Nice. Hoever was het ongeveer stappen tot aan het festivalterrein? Ik zou wat kledij in de auto willen laten liggen en dan ‘s avonds gewoon gaan halen als ik het nodig heb.
Onze parkingplaats gisteren was op ongeveer 10 minuutjes wandelen van het festivalterrein. We zijn snel kunnen parkeren en ook het afhalen van de bandjes ging supervlot. Deze nacht na Volbeat ook snel weggeraakt van de festivalweide en de parking, qua doorstroom ging alles dus supervlot.

Nice. Hoever was het ongeveer stappen tot aan het festivalterrein? Ik zou wat kledij in de auto willen laten liggen en dan ‘s avonds gewoon gaan halen als ik het nodig heb.
Ik stond op de parking aan het kruispunt Stenehei/Kastelsedijk. Ik ben laat toegekomen (18u ofzo) dus sowieso na de massa, en kon toch nog dicht staan:

1655454030276.png

Buiten verwachting nog een heel goeie dag gehad gisteren. Geen file, vlot en vroeg binnen op het terrein, goeie hangs, IPA te krijgen en veel knappe vrouwen. Muzikaal ook geen klagen. Goeie shows van Misthyrming, Vltimas, Death To All, stukje High On Fire en vooral Flotsam.
Mastodon blijft een band die ik liever op plaat luister.
Maiden was entertainend maar vind het zo jammer dat na de nieuwe nummers steeds diezelfde hits passeren.
De band waar ik eigenlijk uitsluitend voor ging, Mercyful Fate, voldeed ook aan mijn verwachtingen. Leuk decor, King (té?) goed bij stem en Shermann is supercool om bezig te zien. Een nummer als Satan's Fall bevat voor mij de echte essentie van metal.

Buiten verwachting nog een heel goeie dag gehad gisteren. Geen file, vlot en vroeg binnen op het terrein, goeie hangs, IPA te krijgen en veel knappe vrouwen. Muzikaal ook geen klagen. Goeie shows van Misthyrming, Vltimas, Death To All, stukje High On Fire en vooral Flotsam.
Mastodon blijft een band die ik liever op plaat luister.
Maiden was entertainend maar vind het zo jammer dat na de nieuwe nummers steeds diezelfde hits passeren.
De band waar ik eigenlijk uitsluitend voor ging, Mercyful Fate, voldeed ook aan mijn verwachtingen. Leuk decor, King (té?) goed bij stem en Shermann is supercool om bezig te zien. Een nummer als Satan's Fall bevat voor mij de echte essentie van metal.
Blij dat ik blood Brothers en Sign of the cross nog heb kunnen meepikken

Als ik zou gaan (maar ik ga niet o.a. wegens een kleine baby ten huize Finisterra), zou ik de volgende bands graag willen zien:

Donderdag: Misthyrming (!), Celeste (!), Stake (!), Mastodon, High on Fire, Baroness, Enthroned
Vrijdag: Amenra (!) en Alcest (!)
Zaterdag: Ihsahn (!), Opeth (!), Dying Fetus, Decapitated, Devin Townsend, Tribulation
Zondag: The Great Old Ones (!), Bütcher, Naglfar.

Uitroeptekens bij de absolute favorieten. Al bij al toch een aantal leuke bands bij nader inzien.

Alcatraz wel meer goede bands (vooral zaterdag) dus misschien daar een dag van proberen mee te pikken.

Ik ga toch nog een dagje gaan morgen. Zie wat op tegen de hitte, maar verder véél zin in. Al dagenlang bovenstaande bands van zaterdag (recente setlists) in de mix gegooid. Ik ga dus bijna 100% van de tijd in de Marquee doorbrengen (puffen, maar toch al uit de zon...). Verder nog aanraders zaterdag?

Het viel vandaag inderdaad nog heel goed mee van temperatuur, ‘s avonds was het ronduit zalig. Ik ben alleszins blij dat ik niet morgen of zaterdag ga 😛

Al bij al blijf ik het een zwakke affiche vinden -naar mijn goesting-. Enkel enorm spijt dat ik morgen Black Label Society zal missen.

Parking ging verbazend vlot trouwens. Nog nooit zo dicht kunnen parkeren en nog nooit zo vlot weggeraakt.

Onze parkingplaats gisteren was op ongeveer 10 minuutjes wandelen van het festivalterrein. We zijn snel kunnen parkeren en ook het afhalen van de bandjes ging supervlot. Deze nacht na Volbeat ook snel weggeraakt van de festivalweide en de parking, qua doorstroom ging alles dus supervlot.
Ten eerste vond ik het echt goed en ik heb eindelijk Iron Maiden gezien, dus alleen daarvoor al 10/10, Dropkick Murphy's was ook goed en het stukje dat ik van Mercyful Fate heb kunnen meepikken ook. Volbeat was ook goed, maar ik had daar iets meer van verwacht ofzo, geen idee waarom.

Jullie hebben wat meer geluk gehad met de parking. Wij zijn rond 19.00u aangekomen denk ik en moesten op de parking rijden op een paar 100 meter van het kruispunt met de Kastelsedijk en moesten daar echt VOLLEDIG tot vanachter rijden. Zeer ver stappen en 's nachts een uur en 10 minuten staan aanschuiven om van de parking af te geraken.

Als cheapfuck hier de livestream aan het bekijken en Amenra wtf is dat. Onverstaanbaar getier en het trekt precies allemaal op elkaar. :unsure:

Steel Panther en Megadeth waren wel dik OK.

Als amenra intent was, wat was heilung dan? :unsure:
Ik kende die niet en wist dus niet of ze demonen aan het oproepen waren of duivels aan het uitdrijven waren of ten oorlog trokken, maar i loved it!

Heilung was ganz geil(ung), veruit het hoogtepunt van de dag voor mij. Kan niet wachten om ze opnieuwe te zien in de Cirque Royale in november.

Amenra was inderdaad ook wel intens, maar ben persoonlijk geen fan van het geschreeuw.
Alcest en Ghaals Wyrd waren ook een leuke ontdekking.

Verder ook enorm genoten van Paradise Lost, ik was blij dat ze toch ook heel wat van hun ouder werk speelden. De show van Within Temptation leek ook wel indrukwekkend, maar dat is muziekaal minder mijn ding, dus niet lang blijven kijken.

Wat de oldies betreft, was het vandaag minder mijn ding.

Zéér geslaagde dag gehad. Veel gewandeld, 12km over de ganse dag/nacht verspreid want de auto stond kei ver. :unsure:

Iedereen was enorm enthousiast, vriendelijk, super goedgezind. :love: Het was afzien in de late namiddag en daarom ook veel in de Metal Dome gestaan.
‘s Middags bij arriveren een gratis (dag-)VIP-ticket gehad van een man die er vanaf wou, we vonden het een raar aanbod en waren hem voorbij gelopen maar hij is ons achterna gelopen om het af te geven omdat hij het beu was, denk ik. :laugh: Wijntjes en propere toiletten. :coolbrows:

Iets later toegekomen dan voorzien en daardoor maar net het einde Steel Panther gehaald, dan vertrokken voor toilet/munten/drank, Sloper, Our Hollow, Our Home, The Vintage Caravan, klein stuk van Twin Temple want dan ben ik alleen doorgegaan voor A Day To Remember + klapke gedaan met @JelleCa, kort terug samengekomen voor Zeal & Ardor (wat een optreden :3), collega naar Perturbator en ik naar Whitesnake en terug samen voor Within Temptation en kort stuk Heilung.

Mooie dag, respect voor diegene die combi gaan, ik ben al kapot na ene dag. :unsure:

Terug
Bovenaan