Graspop 2024

Een bewogen dag zaterdag, die me wat met een dubbel gevoel achterlaat.

Na 2 uur rijden kwamen aan bij de firma waarnaar ik gebeld had. Auto heel vlot kunnen parkeren en er was daar zo goed als geen kat. Ideaal dus. Fietsen van de wagen genomen en vertrokken richting festival. Eentje gedronken in zo'n metal dorp en dan richting de main entrance. Niet moeten aanschuiven, bandje aan en ik had er zin in. Tot ik naar m'n vrouw iets verderop keek. Er was discussie. Ik heb 2 tickets kunnen bemachtigen via Ticketswap van 2 verschillende verkopers. Bleek dat er al iemand binnen was gegaan, een uur voor ons, met het ticket van m'n vrouw. Toegang geweigerd.

Zowel hier als op andere fora deed ik navraag omtrent Ticketswap, iedereen was positief en niemand had ooit problemen gekend. De staff wist mij te zeggen dat er heel veel zijn zoals ons dit jaar. We zijn ten rade gegaan bij de stand van Ticketmaster, die naast de politie zit aan de hoofdingang. Daar konden we een nieuw ticket kopen en stelden ze ons gerust dat we niet naar huis hoefden te gaan. Ticket gekocht en aangifte e.d. gedaan.

We waren er van 15u45 en ondertussen was het al 17u30. Veel tijd verloren dus. We gaan naar binnen en ik stelde voor om iets te drinken en het van ons af te schudden, we zijn er nu toch. Ik bestel en wil betalen maar dat lukt niet. 0 skullies. 'Ah maar mevrouw, 'k heb er voordien skullies op gezet'.

Jup, you guessed it. Die skullies stonden allemaal op het ticket waarmee er al iemand binnen was. Aan de helpdesk wisten ze mij te zeggen dat de persoon in kwestie er al een serieus van gedronken had.

Opnieuw een zure appel, op dat moment had ik het wel echt gehad en waren we weeral een hoop tijd kwijt. Rond 18u30 ben ik dan opnieuw skullies gaan kopen en hebben we ene gedronken. 't Heeft toch even geduurd vooraleer ik mijne draai vond en het kon loslaten.

Dani Hart & Friends in het Classic Rock Café was plezant.

2de deel Architects gezien. Kende ze niet echt. Ik kon het wel pruimen. Behalve wanneer die kerel er screams tussengooit die lijken op m'n buurmeisje die maar weer eens gevallen is.

Limp Bizkit meegepakt. Nostalgie. Stukken beter dan enkele jaren geleden op Alcatraz, maar kon totaal niet tippen aan vorig jaar op Pukkelpop. Toen waren ze enorm goed. Deze keer weer veel gebabbel tussendoor.

Brutus was niet te doen van 't volk en aangezien m'n vrouw relatief klein is, had ze daar 2 keer niets aan. We zijn weg geweest. Hebben ze vorig jaar op Pukkel en op Alcatraz al gezien. Zangeres is top, maar ik kan die drummer niet af.

Da was om te lachen hé.

BMTH, de band waarvoor we kwamen was top. Schitterend optreden en heel strak gespeeld. Heel hard van genoten. Op die manier was het dan toch allemaal waard, ook al zijn we een zak geld kwijt.

Toiletten zijn wel klote. Laatste keer GMM van mij was in 2019, ik herinner me niet dat dat toen ook zo was. Vrienden zeiden me dat er de laatste 5 jaar veel klachten zijn omtrent de toiletten. Terecht ook als ik de wachtrijen bij de dames zag. Bij de mannen viel het nog mee maar met momenten toch ook lang staan wachten. In vergelijking met een Pukkelpop die ook uitverkocht was heb je dat niet. Genoeg toiletten voorzien volgens de opkomst zou niet misstaan.

Op naar de Lokerse Feesten, Alcatraz en Pukkelpop! Mijn ticket alert voor Werchter op zondag heb ik alvast afgezet. Nooit meer.

Leuk dat m'n vrouw eens mee wou, maar daar staat wel tegenover dat ik volgend jaar in juni naar Suzanne en Freek ga kijken. Wish me luck!

Na 2 uur rijden kwamen aan bij de firma waarnaar ik gebeld had. Auto heel vlot kunnen parkeren en er was daar zo goed als geen kat. Ideaal dus. Fietsen van de wagen genomen en vertrokken richting festival. Eentje gedronken in zo'n metal dorp en dan richting de main entrance. Niet moeten aanschuiven, bandje aan en ik had er zin in. Tot ik naar m'n vrouw iets verderop keek. Er was discussie. Ik heb 2 tickets kunnen bemachtigen via Ticketswap van 2 verschillende verkopers. Bleek dat er al iemand binnen was gegaan, een uur voor ons, met het ticket van m'n vrouw. Toegang geweigerd.

Zowel hier als op andere fora deed ik navraag omtrent Ticketswap, iedereen was positief en niemand had ooit problemen gekend. De staff wist mij te zeggen dat er heel veel zijn zoals ons dit jaar. We zijn ten rade gegaan bij de stand van Ticketmaster, die naast de politie zit aan de hoofdingang. Daar konden we een nieuw ticket kopen en stelden ze ons gerust dat we niet naar huis hoefden te gaan. Ticket gekocht en aangifte e.d. gedaan.

We waren er van 15u45 en ondertussen was het al 17u30. Veel tijd verloren dus. We gaan naar binnen en ik stelde voor om iets te drinken en het van ons af te schudden, we zijn er nu toch. Ik bestel en wil betalen maar dat lukt niet. 0 skullies. 'Ah maar mevrouw, 'k heb er voordien skullies op gezet'.

Jup, you guessed it. Die skullies stonden allemaal op het ticket waarmee er al iemand binnen was. Aan de helpdesk wisten ze mij te zeggen dat de persoon in kwestie er al een serieus van gedronken had.

Opnieuw een zure appel, op dat moment had ik het wel echt gehad en waren we weeral een hoop tijd kwijt. Rond 18u30 ben ik dan opnieuw skullies gaan kopen en hebben we ene gedronken. 't Heeft toch even geduurd vooraleer ik mijne draai vond en het kon loslaten.

2de deel Architects gezien. Kende ze niet echt. Ik kon het wel pruimen. Behalve wanneer die kerel er screams tussengooit die lijken op m'n buurmeisje die maar weer eens gevallen is.

Limp Bizkit meegepakt. Nostalgie. Stukken beter dan enkele jaren geleden op Alcatraz, maar kon totaal niet tippen aan vorig jaar op Pukkelpop. Toen waren ze enorm goed. Deze keer weer veel gebabbel tussendoor.

Brutus was niet te doen van 't volk en aangezien m'n vrouw relatief klein is, had ze daar 2 keer niets aan. We zijn weg geweest. Hebben ze vorig jaar op Pukkel en op Alcatraz al gezien. Zangeres is top, maar ik kan die drummer niet af.

Da was om te lachen hé.

BMTH, de band waarvoor we kwamen was top. Schitterend optreden en heel strak gespeeld. Heel hard van genoten. Op die manier was het dan toch allemaal waard, ook al zijn we een zak geld kwijt.

Toiletten zijn wel klote. Laatste keer GMM van mij was in 2019, ik herinner me niet dat dat toen ook zo was. Vrienden zeiden me dat er de laatste 5 jaar veel klachten zijn omtrent de toiletten. Terecht ook als ik de wachtrijen bij de dames zag. Bij de mannen viel het nog mee maar met momenten toch ook lang staan wachten. In vergelijking met een Pukkelpop die ook uitverkocht was heb je dat niet. Genoeg toiletten voorzien volgens de opkomst zou niet misstaan.

Op naar de Lokerse Feesten, Alcatraz en Pukkelpop! Mijn ticket alert voor Werchter op zondag heb ik alvast afgezet. Nooit meer.

Leuk dat m'n vrouw eens mee wou, maar daar staat wel tegenover dat ik volgend jaar in juni naar Suzanne en Freek ga kijken. Wish me luck!
Da's wel kak, dat ticketswapverhaal. Maar heeft die persoon die dat ticket heeft verkocht dan gewoon zelf dat ticket gebruikt om naar het festival te gaan, dan? Mij lijkt het toch niet mogelijk dat je hetzelfde ticket tweemaal kan verkopen op Ticketswap?

Da was om te lachen hé.

Via TicketSwap heb ik ook eens een niet werkend ticket gehad, heb wel mijn geld teruggekregen van de persoon die het verkocht had. Dus mss zie je je geld nog terug.

Da's wel kak, dat ticketswapverhaal. Maar heeft die persoon die dat ticket heeft verkocht dan gewoon zelf dat ticket gebruikt om naar het festival te gaan, dan? Mij lijkt het toch niet mogelijk dat je hetzelfde ticket tweemaal kan verkopen op Ticketswap?
Oftewel zelf gebruikt, of nog eens via Facebook o.i.d. verkocht en er nog iemand mee in de zak gezet. Uiteindelijk is Graspop geen officiële partner met Ticketswap. M.a.w. wordt er geen nieuwe barcode aangemaakt bij verkoop van het ticket. Wel moet je uw identiteit bevestigen wanneer je iets wil verkopen. Wat uw positie als koper bij geval van fraude zou moeten versterken.

Via TicketSwap heb ik ook eens een niet werkend ticket gehad, heb wel mijn geld teruggekregen van de persoon die het verkocht had. Dus mss zie je je geld nog terug.
Ik ben inderdaad in contact met de verkoper en geef hem de kans om het op een correcte manier af te handelen. Als ik merk dat dat niet lukt, doortrekken met de aangifte bij de politie. Ik heb tenslotte alle gegevens en bewijs genoeg.

Hier nog nooit ticketswap gebruikt, en mocht het dan toch fout gaan dan heb je inderdaad wel die gegevens. Dus komt wel goed denk ik?

Toiletten waren op de piekmomenten weer erg druk idd, ik koos vaak voor de toiletten in de linkerkant van de main. Weinig rij daar in vergelijking met de anderen.

Elke dag paraat om 12u en telkens de laatste shuttlebus naar MetalPark = vatje was af gisterenavond, zeker toen een forse kerel op mijn enkel terecht kwam. Vermits ik nog met de auto terug moest heb ik geen risico's genomen en tijdens Slaughter to prevail huiswaarts vertrokken.

Meer dan geslaagde editie met regen en zon en topoptredens. Enkel het geluid in de metal down kon geregeld beter met de bassen van drum die vaak overheersten.

Da was om te lachen hé.

Contact opnemen met Ticketswap voor vergoeding. Die volgen dat vrij hard op. Jammer van de ervaring...

En Brutus moest gewoon op de Main Stage, die verdienen dat.

Atreyu, Corey Taylor en Crownshift waren mijn favorieten gisteren. Beste dag uitgekozen wel, lichtjes verbrand en toch een beetje een zware dag vandaag :fingerguns_r:. Ik moet zeggen dat er echt wel veel moeite gedaan was om de drassigheid te beperken.

@Mr.Anderson hopelijk zie je je geld terug, moet echt klote zijn om zo aan een normaal leuke dag op een festival te moeten beginnen.

Enkel donderdag geweest en heel goed meegevallen met enkel in de namiddag wat regen (wel wat jammer van de gigantische modderpoel net voor de Marquee maar onvermijdelijk gezien die extra regen). Verder niet koud (tot zeer lang in t-shirt rondgelopen) dus best aangenaam.

Beste band: Tool (uiteraard). Vond de setlist en het geluid beter dan in Antwerpen paar jaar geleden. Alleen jammer dat je niets ziet zonder schermen. Visuals zeker wel cool ook.

Uitstekend:
  • Ne Obliviscaris: muzikaal avontuur. Was toen wel al heel moe van het vele rechtstaan maar nog steeds erg genieten.
  • Asinhell: enkel 2e deel gezien want iets te lang blijven hangen bij Stake. Achteraf misschien verkeerd (al was Stake ook zeer tof) want ik vond dit echt een geweldig groovend Death Metal feestje.
Heel goed:
  • Bleed From Within: veel energie, catchy ritmes.
  • Shadow of Intent: leuke mengeling tussen bruut en melodisch.
  • Stake: klonk zeer goed, was toen op dat moment net redelijk dronken na een snelle Karmeliet net voordien dus misschien speelde dat wel wat mee voor de trance-status waarin ik verkeerde.
  • Erra: fijne progressieve metalcore. Leuk begin van het festival voor mij (eerste 2 nummers wel gemist).
  • Textures: zeer toffe professieve extreme metal. Hier kreeg ik wel mijn eerste dipje qua moeheid (nog amper een pauze gehad tot dan...).
Goed:
  • Dying Wish: vind dit eigenlijk zeer toffe muziek, maar zangeres leek niet helemaal goed bij stem voor de screams en stopten ook bijna een kwartier te vroeg...
  • Babymetal: best ok hoor, maar ben dan ook wel een Japan-fan
9,5e band redelijk volledig gezien dus wellicht iets teveel van het goede. Nog jammerlijk Bury Tomorrow moeten missen wegens overlap en dan had Hanabie. nog gecancelled. Verder nog flarden gezien her en der (Alice Cooper en de Cavalera's o.a.).

Goed:
  • Dying Wish: vind dit eigenlijk zeer toffe muziek, maar zangeres leek niet helemaal goed bij stem voor de screams en stopten ook bijna een kwartier te vroeg...
Ik heb ze al meermaals gezien en deze keer was haar stem echt goed. Meestal verliest ze haar stem vrij snel in de set. Ik vermoed dat ze geen of te weinig goede zangtechniek heeft...

die waren echt enorm goed he. Gaan ook gewoon niet meer op de jupiler moeten spelen als ze nog eens komen lijkt mij. Stond een énorme mensenmassa van te genieten.
Ik stond helemaal vooraan dus heb er niet altijd even veel van meegekregen.
Die komen beter tot hun recht in de metal dome of marq ook denk ik.

Ze zijn wel vroeger gestopt omdat het moshen echt te heftig was en er verschillende gewonden zijn gevallen. Jammer.

Ik stond helemaal vooraan dus heb er niet altijd even veel van meegekregen.
Die komen beter tot hun recht in de metal dome of marq ook denk ik.

Ze zijn wel vroeger gestopt omdat het moshen echt te heftig was en er verschillende gewonden zijn gevallen. Jammer.
't Blijft toch soms wat raars, het moshen. Ik kan daar heel hard in meegaan en van genieten. Maar steek mij in een moshpit van een hardcore band en ik begrijp er niets van. Dan is het bleitsoep 'want moshen =/= vechten'. Al meermaals te horen gekregen: 'ge moet dat niet persoonlijk pakken'. Wel, als je recht naar me toekomt terwijl je vuisten in 't rond zwaait doe ik dat wel en leunt dat al meer aan bij vechten dan moshen. 't Is het één of het andere hé. Bende onzekere losers.

Om problemen te vermijden blijf ik gewoon uit zo'n moshpits.

't Blijft toch soms wat raars, het moshen. Ik kan daar heel hard in meegaan en van genieten. Maar steek mij in een moshpit van een hardcore band en ik begrijp er niets van. Dan is het bleitsoep 'want moshen =/= vechten'. Al meermaals te horen gekregen: 'ge moet dat niet persoonlijk pakken'. Wel, als je recht naar me toekomt terwijl je vuisten in 't rond zwaait doe ik dat wel en leunt dat al meer aan bij vechten dan moshen. 't Is het één of het andere hé. Bende onzekere losers.

Om problemen te vermijden blijf ik gewoon uit zo'n moshpits.
Awel, Slaughter is nu mijn favoriete band op het moment maar ik wou er toch ook gewoon ff uit soms. Blijkbaar had de band ervoor wel duidelijk aangegeven wat normaal te doen bij het moshen. Slaughter heeft zo'n extreem imago dus mss dat ze daarom wat harder gingen?

Awel, Slaughter is nu mijn favoriete band op het moment maar ik wou er toch ook gewoon ff uit soms. Blijkbaar had de band ervoor wel duidelijk aangegeven wat normaal te doen bij het moshen. Slaughter heeft zo'n extreem imago dus mss dat ze daarom wat harder gingen?
Vorig jaar Stick To Your Guns van 't zelfde. Begon plezant maar sloeg al snel om. 2 hadden het precies op mij gemunt. Ik had dan zoiets van: dat kan ik ook hoor zeg. Die zijn dan weggegaan omdat ik blijkbaar te wild was. You've asked for it.

Den 2de kwam naast mij staan en sloeg z'n vuisten richting m'n gezicht. In dekking en terugslaan. Ik heb hem op een haar na gemist met een rechtse hoek waarvan ik zelf geschrokken was. Had ik die gepast mochten ze hem afvoeren.

Dan maar gewoon weggegaan want uiteindelijk blaas ik toch de kaars uit.

Ik begrijp 100% waarom die hardcore scene zo niche is en dat weinig volk trekt. Enkele kleinere bands die ik persoonlijk ken klagen elk jaar dat ze geen plaats op Alcatraz krijgen. En ik begrijp volkomen waarom.

Godverdomme.

Oei,heel nare ervaring @Mr.Anderson ,hopelijk kan je je geld terugvorderen.

Donderdag:
Vroeg aangekomen, vroeger dan anders vanwege parkeeropties, geparkeerd in een woonwijk ,was wel kilometer langer stappen dan normaal maar ja.Passeerde toevallig aan de plaats waar ik normaal sta en zag dan dat er nog voldoende plaats was,de rest van het weekend heb ik me dan ook daar terug kunnen parkeren.
Bandje gaan halen zonder aan te moeten schuiven,locker genomen om regenjas enz in te steken,wel 9 euro per dag.
Alleen maar voor ene dag genomen.
Parcours:

Brothers Of metal (kende het niet echt,pas "ontdekt" via ene GMM playlist en stond me wel aan,kon het wel smaken.
Leuke ervaring.

Dominum, keek alvast uit naar deze en het heeft me niet ontgoocheld.Strak showke.

Bleed From Within was ook feestje.

Amaranthe ook geen klachten hierover, leuke playlist en performance.

Terug naar Jupiler stage voor Bury Tomorrow , was ook de moeite.
Choke is banger.

Doro wou ze toch eens zien en vond het wel degelijk,wel veel geleuter tussen nummers maar al bij al tevreden.
Weer eentje van de bucket list af.

FF niks interessant op't programma voor mij,dus al eens kijken naar patches.

Tijdens Raining Blood terug op wei gearriveerd.
Was niet van plan om Babymetal mee te pikken maar ook geen spijt gehad eigenlijk,aangenaam verrast eigenlijk.
Niet dat ik fan zal worden.

Megadeth vond ik dan wel tegenvallen, Mustain stond er precies tegen zijn zin bij en speelde praktisch op automatische piloot.
Had misschien beter naar Crosses gegaan.

Alice Cooper vond ik echt wel sterk eigenlijk,enig minpuntje was ontbreken van Dead Babies in setlist.

Tool dan, vervelend dat het niet op scherm aan de PA werd gestreamd als je daar stond kun je moeilijk de show echt ervaren.
Ben dan ook na Schism vertrokken (eigenlijk heel veel volk zelfs), was te vermoeid en had rugpijn van het lange recht- en stilstaan wel beetje zonde want ik had graag hele show meegepikt.
Sober hebben ze blijkbaar niet gespeeld, zou toch altijd in setlist moeten staan imo.
Forty six and two,right in two ontbraken ook.
Wel vooral de langere nummers gespeeld.

Vrijdag:
Meteen naar Metal Dome voor Until I Wake ipv Dynazty op de main,was al clash en regen maakte de keuze makkelijk.
Dan tijdje niks meegepikt en in het Classic Rock Cafe geschuild voor de regen.
Half uurtje voor P.O.D. begon toch terug naar main stage getrokken,ook wel nostalgie eigenlijk.
Goede performance.

Hammerfall stelt zelden teleur en deze keer was dat ook niet het geval.
Hammer High !!!

Fear Factory wist niet wat ik ervan moest verwachten zonder Burton,maar nieuwe zanger deed het ook wel meer dan behoorlijk.
Nog maar eens aangenaam verrast al had ik gehoopt om Slave Labor te mogen aanhoren.

Bruce Dickinson niet echt aandachtig meegepikt, wat rondgewandeld en iets gegeten en wat gedronken.

Fit For A King deels meegepikt (tot laatste 2 nummers), heel veel vertrokken tijdens set helaas, waarschijnlijk om goede plaats te hebben voor Electric Callboy.

Vanaf andere stage Electric Callboy gezien,feest van het jaar, ben geen fan dat zal niet rap veranderen maar toch chapeau.

Turnstile ook beetje op achtergrond hun ding laten doen,was wel OK .

Judas Priest blijft toch gevestigde waarde en bewezen weer dat ze hun legacy all eer aandoen,strak zonder meer.

Dan het grote vraagteken,FFDP
Vorige passage vond ik het niet echt fantastisch maar deze keer was toch vele malen beter.
Maar eerlijk is eerlijk, top was het niet.
Gebrek aan visuele effecten als headliner vond ik ook jammer, geef het oog ook wat.

Zaterdag:
Te laat voor Spoil Engine helaas,Fleddy was ik niet in geinteresseerd en wat beginnen rondwandellen op't terrein.

Red op Jupiler Stage,matige opkomst maar bon misschien te onbekend.
Geen tegenvaller imo.

Steel Panther, muzikaal wel onderschat eigenlijk,hoog party gehallte en sex-appeal.
Net zoals bij EC groot feest.
Teveel geleuter helaas,zie ze liever nummer extra spelen dan 5 minuten jokes te maken.
Interractie met publiek is ok,maar je moet niet overdrijven.

Ice Nine Kills vorig jaar gemist omdat ze met iets anders clahsten.
Nu de kans niet laten schieten,wow wat een show en performance echt van genoten.

Mr.Bungle kende ik niet echt, wist wel dat het Mike Patton project was.
Verfrissend,speciaal en heel goed meegevallen,wel veel covers .
Is dat altijd zo ?

WSS en Architects ook geen klagen over,altijd leuk om mee te pikken.

Limp Bizkit stond tegenover Blind Guardian wat voor mij de meest vervelende clash was.
Toch maar gekozen voor Fredje,ook groot feest (trip down memory lane) al vond ik het gezaag tussen de nummers door soms vervelend.
En tweemaal Break Stuff in uw set is misschien ook teveel van het goede, speel dan Boiler of Eat You Alive of iets dergelijk dan.

A7X zijn me een beetje kwijt,show stak wel goed ineen maar kon me toch niet bekoren.
Tegenvaller neen, maar was ook niet overtuigend.

BMTH, sterke show had het niet verwacht om eerlijk te zijn.
Visuals in orde,zang ok meer moet dat niet zijn.

Zondag
Deels Future Palace aanschouwd,zit wel potentieel in.
Vond het wel leuk.

Atreyu was ook enorm leuk.
Kwam ff zelf circle pit starten,cool.
Performance ook dik in orde.

Make Them Suffer en Malevolence lieten de Jupiler stage ook weer uit hun dak gaan.

Of Mice & Men,tegenvallende opkomst als je het mij vraagt.
Was het omdat ze tegonover Corey Taylor stonden?
Na Bones Exposed ook vertrokken naar Corey,aangekomen tijdens Before I Forget.
Is en blijft geweldige zanger.

Deep Purple en Scorpions waren er voor de oude generatie,nog wel goed maar hebben hun beste tijd toch ook gehad.

Machine Head blies de wei nog een laatste keer omver.
Save the best voor last luid een cliché maar het was wel van toepassing hier.
Nog beter dan vorig jaar eigenlijk en toen waren ze al indrukwekkend.

Meteen naar Metal Dome voor Until I Wake ipv Dynazty op de main,was al clash en regen maakte de keuze makkelijk.
Dan tijdje niks meegepikt en in het Classic Rock Cafe geschuild voor de regen.
Half uurtje voor P.O.D. begon toch terug naar main stage getrokken,ook wel nostalgie eigenlijk.
Goede performance.

Hammerfall stelt zelden teleur en deze keer was dat ook niet het geval.
Hammer High !!!

Vanaf andere stage Electric Callboy gezien,feest van het jaar, ben geen fan dat zal niet rap veranderen maar toch chapeau.

Judas Priest blijft toch gevestigde waarde en bewezen weer dat ze hun legacy all eer aandoen,strak zonder meer.

Dan het grote vraagteken,FFDP
Vorige passage vond ik het niet echt fantastisch maar deze keer was toch vele malen beter.
Maar eerlijk is eerlijk, top was het niet.
Gebrek aan visuele effecten als headliner vond ik ook jammer, geef het oog ook wat.

Scorpions waren er voor de oude generatie,nog wel goed maar hebben hun beste tijd toch ook gehad.

Wij zijn tijdens Dynazty gewoon in de regen blijven staan, niet bepaald leuk, maar m'n moet iets over hebben om een groep te zien :unsure:.

Hammerfall vond ik een beetje teleurstellend, maar wel een leuke toevoeging!

Callboy, vriendin is daar gek van.. ik daarentegen vind al die nummers teveel op elkaar lijken en ben dan maar naar Tarja gegaan om eens terug de warmte op te zoeken..

Tijdens priest en five finger waren we op, maar op afstand op bankjes gekeken gehad.

Trouwens, hoe was de stem bij Scorpions? De laatste keer op de lokerse feesten was dat het slechtste :(

Even de stijl van Agony stelen voor mijn overzicht:

Donderdag:
Brothers of Metal, Bleed from Within, Alien Weaponry / Amaranthe, Hanabie, Babymetal, Ne obliviscaris, Megadeth, Alice Cooper,

-> Amaranthe al veel vaker gezien en overlappen met Alien weaponry dus eerder Alien weaponry. Ne obliviscaris /megadeth overlappen ook een beetje en dat zal wat afhangen van het weer, blijven staan aan de mainstage voor Megadeth als het droog is, anders naar de dome voor ne obliviscaris

Vrijdag:
Dynazty, Hammerfall, Bruce Dickinson, Avantasia, Electric Callboy, Pendulum, FFDP

Zaterdag:
Fleddy melculy, Steel Panther, Pain, While She Sleeps, Architects, Blind Guardian, Limp Bizkit, Avenged Sevenfold, Kamelot, Bring me the horizon

Zondag:
Future Palace, Atreyu, Crownshift, Corey Taylor, Slaughter to prevail, Scorpions

Bold = zeker, de andere zien we wel wat het zal worden

ik vind het zeker een goeie affiche dit jaar, maar als ik het zo neergeschreven zie staan ga ik precies toch meer tijd op de camping doorbrengen dan sommige andere jaren, natuurlijk ook wel leuk, maar het draait uiteindelijk toch allemaal om de bands
Woensdagochtend rond een uur of 10 aangekomen en een parkeerplek gevonden op 1.4km van de camping (gemeten met de garmin 😆 ) gevonden, en op de camping zelf ook een super goeie plek kunnen vinden. Ben blij dat we die berichten om later te komen of openbaar vervoer te nemen hebben genegeerd want dat leek ons meer miserie dan wat anders..

Uiteindelijk wel veel van m'n lijstje kunnen zien, en een paar extra ook nog:
Donderdag: Brothers of metal, Einde van Bleed from within, helft van Amaranthe & helft van Alien weaponry, Kerry King, Babymetal, Megadeth, 3/4e van Alice Cooper z'n set ook nog gezien.

Vrijdag: Dynazty - in de gietende regen maar wel volledig waard, daarna POD en Hammerfall toch maar geskipped vanwege de regen, dying fetus wel gezien. verder nog Bruce Dickinson, Avantasia, Electric Callboy en Pendulum gezien, en half uurtje van FFDP.

Zaterdag: Fleddy Melculy, Steel Panther, Pain, While she sleeps, Architects, Limp Bizkit, A7x (wtf waren die nieuwe liedjes? - na little piece of heaven naar Kamelot gegaan ), Bring me the horizon.

Zondag: Future palace, Black stone cherry, Rival sons, Malevolence, Crownshift, Corey Taylor, Slaughter to prevail - na Viking van STP wel naar huis gegaan.

al bij al wel een geslaagde editie gehad.

Enige jammere: Voorbije 2 jaren heb ik mijn combat boots thuisgelaten omdat het gewoon te warm was, dit jaar had ik ze terug meegenomen voor de modder / regen, leken oke, maar met naar de camping te wandelen is de zool volledig losgekomen. de rubber was echt volledig verduurt geraakt en brokkelde af. Chance dat mijn madam die avond pas afkwam en andere schoenen kon meenemen.
Heb die combats dus na 12 jaar op pensioen gestuurd en bij de hoop gezet aan de ingang van de camping/metal market. Stonden vrij centraal in beeld op die foto van de VRT over de schoenen, een waardig einde voor de schoenen die al quasi al mijn festivals & concerten hebben meegemaakt.
a4834ed0-3178-11ef-92ff-02b7b76bf47f.jpg

Terug
Bovenaan