Graspop 2024

Wel geestig dat EC altijd "DIK FEEST, maar geen fan" heeft.

Heb mij ook wel heel goe geamuseerd me hun, maar ik ga da nooit bewust opzoeken. Heb ze gezien in de lotto en vond het maar niks toen.

Wel geestig dat EC altijd "DIK FEEST, maar geen fan" heeft.

Heb mij ook wel heel goe geamuseerd me hun, maar ik ga da nooit bewust opzoeken. Heb ze gezien in de lotto en vond het maar niks toen.
2x gezien op Alcatraz en 1x in Lotto, altijd dikke pret. In Lotto Arena ben ik geen seconde uit de moshpit gekomen, buiten om enkele keren te crowdsurfen waarbij ik tijdens Fuckboi in oogcontact kwam met de zangeres van Future Palace en we samen het refrein zongen.

IK BEN FAN! :cheer:

Beetje bekomen ondertussen :) Wij zaten op metaltown en dat lag er echt heel goed bij. Mochten daar ook zonder problemen op de woensdag.
Qua weer viel het goed mee, qua modder eigenlijk ook nog wel. Ik had enkel enorm last van zere voeten vanaf vrijdag. Vertaalt zich ook in het skippen van bands die vroeg spelen als er daarna een slop van 2-3u zat. Dat ik zondag dus nog op de wei ben geraakt is enkel door Machine Head.

Donderdag:
Dying Wish - muzikaal heel goed, de cleans waren ook enorm goed deze keer maar dat was dan te nadele van Emma's screams. Nog wat werk aan haar stem dus.
Shadow of Intent: Beste zanger van het hele festival denk ik. Fenomenaal wat die kan met zijn stem. Echt goed optreden.
AsinHell: Entombed met een nuchtere zanger. Michael stond zich rot te amuseren, ik was het halfweg de set wat beu want er zat iets te weinig variatie in.
Kerry King: Mark Osegueda deed bij momenten te hard zijn best om als Araya te klinken waardoor ik wat het gevoel had dat ik naar een Slayer coverband stond te zien. Wel heel strak gespeeld en de overgang van Raining Blood naar Black Magic was kippevel.
Comeback Kid: bij Dying Wish al ontdekt dat twosteppen er niet in ging zitten met die zware botinne aan dus dit van een afstand gevolgd. Klonk wel heel goed.
Megadave: Dave is nooit een goeie zanger geweest en zag er vreselijk oud uit. Maar gitaar spelen kan hij nog perfect. Setlist zat ook heel goed.
Alice Cooper: hoogtepunt vd dag imo. Leuke show, veel props, goeie setlist. En ik was ook net dronken genoeg om helemaal mee te zijn met die vibe.
Tool: ik stond aan het grote scherm en dat werd zwart dus ik moest het enkel met geluid doen. Na een kwartier vertrokken, zoals enorm veel mensen. Muzikaal gewoon mijn ding niet maar als je dan ook visueels niks krijgt geef je het snel op. Ik snap het hele "ik wil niet gefilmd worden" ergens wel maar speel dan enkel in zalen zodat je publiek u effenaf kan zien. Ik denk dat buiten de eerste 50 rijen niemand iets gehad heeft aan dit concert en dat is gewoon jammer.

Vrijdag:
Dying Fetus: Meest strakke optreden van heel het weekend. Geniaal om met 3 man zo'n wall of sound te maken. Technisch uiteraard perfect.
Fear Factory: Nog het tweede deel gezien en dat was er toch ook boenk op. Gezien het volk voor mij ook wat vroeg op de dag.
Bruce Dickinson: ik ging normaal naar Vltimas maar was aan de main aan de klap geraakt dus maar Bruce gezien. Beta-versie van Maiden maar dan zonder leuke gallopjes en meezingers. Technisch allemaal wel ok maar behoorlijk saai.
Avantasia: Begon goed en toen kwam Jorn Lande het podium op en was ik verkocht. Top optreden!
Electric Callboy: feest van het weekend! Enorm veel sfeer en energie en meer volk dan bij de helft vd headliners. Erg goed live zoals altijd.
Turnstille: echt niet meer weg geraakt aan die main dus dit ook maar meegepikt. Ik snap de hype niet maar er leek genoeg volk helemaal mee te zijn.
Judas Priest: Ik ga dringend eens moeten horen bij Halford welke pillen die vent slikt want die is op zijn 74 fitter dan ik op mijn 39. Heel goed optreden, Rob goed bij stem en hit na hit op de setlist. Een van de weinige oude bands die er echt nog staat.
5FDP: Een enorme massa volk maar mij waren ze kwijt. Heel catchy en toegankelijk maar miljaar zo plat. Soit, gezien het volk een terechte headliner.

Zaterdag:
Pain: Wat een feest! Super set en goeie sfeer in een lekker volle tent.
Empire State Bastard: na Pain mij op een bankje gaan zetten buiten de Dome en dit dan maar met een half oor gevolgd. Niks voor mij
Brutus: Belgische bands die niet Channel Zero of Fleddy heten worden toch vaak gruwelijk onderschat door Graspop. Een overvolle metaldome, waar ik gelukkig al vroeg genoeg in stond, was vreselijk heet. Ik heb het dus pakweg 3 kwart vh optreden volgehouden. Genoeg om te weten dat deze band de main verdiend. Het was echt sterk. Stephanie ook veel beter bij stem dan vorig jaar op Alcatraz.
Blind Guardian: Veel te kort maar heel goed. Vreemde locatie en doodjammer dat ze samen stonden met Morbid Angel maar bon, geniéten!
Avenged Sevenfold: Ik ben helemaal mee met de laatste plaat maar daar werd quasi niks van gespeeld dus ik heb me redelijk hard staan vervelen tijdens al hun poppy nummers uit de beginperiode. Soit, ook hier heel veel volk.
Volbeatz: Ik denk dat het jaren geleden is dat ik het origineel nog zo goed heb geweten als de tribute zaterdag. De spelvreugde spatte er vanaf (dat is nog langer geleden bij Volbeat) en de zanger was heel goed bij stem, al leek zijn stem niet te hard op die van Michael.

Zondag:
Op Sanguissugabog om 13u na stond er niks dat ik echt wou zien voor Machine Head dus ik heb mijn lichaam wat rust gegund en ben maar heel laat naar de wei getrokken.
Slaughter To Prevail: Teleurstelling van het weekend. Afgeladen vol aan de jupiler stage dus gezien vanop de houten platen voor de metaldome en daar was het geluid echt niet goed. Voor de rest enorm veel gelul in vreselijk engels, saaie tussenstukken en hier en daar eens een goeie breakdown. Alex zijn stem klinkt live trouwens alsof hij binnen dit en 2 jaar er geen meer gaat hebben.
Hierna op het gemak richting main gegaan voor de headliner en zo dus Thy Art gemist en een stuk Scorpions jammer genoeg wel meegepikt. Al klonk het deze keer eigenlijk beter dan vorig jaar.
Machine Head: Optreden van het weekend, punt. Naar hun discografie eigenlijk nog een slechte setlist maar wàt een optreden. Het vuur brandt terug heel hevig bij Robb en je zag dat hij zich gemeend stond te amuseren. En een blije Robb = top Machine Head.

Ik heb me weer 5 dagen rot geamuseerd maar ik begin wel elk jaar meer en meer te beseffen dat ik stillaan uitgefaseerd aan het geraken ben door Graspop. Op zich hun goed recht, en ergens ook niet meer dan logisch, maar het jaar dat er écht niks meer staat dat ik wil zien gaat toch pijn doen vrees ik. Volgend jaar in elk geval proberen om mijn 20e editie te vieren, er zal dan nog wel het een en ander staan dat me boeit gok ik.

't Blijft toch soms wat raars, het moshen. Ik kan daar heel hard in meegaan en van genieten. Maar steek mij in een moshpit van een hardcore band en ik begrijp er niets van. Dan is het bleitsoep 'want moshen =/= vechten'. Al meermaals te horen gekregen: 'ge moet dat niet persoonlijk pakken'. Wel, als je recht naar me toekomt terwijl je vuisten in 't rond zwaait doe ik dat wel en leunt dat al meer aan bij vechten dan moshen. 't Is het één of het andere hé. Bende onzekere losers.

Om problemen te vermijden blijf ik gewoon uit zo'n moshpits.
Grote probleem zijn HC moshpits op grote (mainstream) festivals.
Ik heb al genoeg in een HC mosh gestaan op kleine events en nog nooit klop gekregen omdat ik weet wat er gaat gebeuren.

Maar op zulke events heb je hopen, al dan niet dronken, mensen die denken aan een andere moshpit en dan zit het spel er tegen. Geen excuus naar crowdkill of die enkele mongolen die spinkicks gaan doen in een mosh waar 40 man wat friendly pogo aan het doen is he. Maar omgekeerd heb ik het dus ook al zien gebeuren. Beetje two-steppen en een arm die wat vliegt en die ene dronken vent die niet goed weet wat er gebeurd neemt dat persoonlijk en begint ambras te maken.
Het is een het enige jammere aan het feit dat door metalcore de hardcore en metalscene dichter bij elkaar komt :)

Grote probleem zijn HC moshpits op grote (mainstream) festivals.
Ik heb al genoeg in een HC mosh gestaan op kleine events en nog nooit klop gekregen omdat ik weet wat er gaat gebeuren.

Maar op zulke events heb je hopen, al dan niet dronken, mensen die denken aan een andere moshpit en dan zit het spel er tegen. Geen excuus naar crowdkill of die enkele mongolen die spinkicks gaan doen in een mosh waar 40 man wat friendly pogo aan het doen is he. Maar omgekeerd heb ik het dus ook al zien gebeuren. Beetje two-steppen en een arm die wat vliegt en die ene dronken vent die niet goed weet wat er gebeurd neemt dat persoonlijk en begint ambras te maken.
Het is een het enige jammere aan het feit dat door metalcore de hardcore en metalscene dichter bij elkaar komt :)
Je kan dat evengoed omdraaien hé: HC fans hebben het verstand niet om het onderscheid te maken tussen een HC moshpit in een zaal met 200 man en een groot mainstream festival. Dan kan je gewoon verwachten dat Jan met de pet daar plots doorstrompelt.

't Is helemaal anders als ik naar een specifiek optreden zou gaan in een zaal waar enkel een HC band speelt. Dan moet je niet neuten. Maar als er ene voeten vooruit van een podium springt richting mijn gezicht op een groot festival met tal van verschillende (sub)genres, dan zal ik dat persoonlijk nemen ja.

Iemand die voor het eerst naar een HC optreden gaat zal meteen voelen dat het niet zo toegankelijk is. Zo vond ik verschillende bands heel goede muziek hebben, maar door de vibe tijdens het optreden kreeg ik er een degout van. Wat fake stoerdoenerij en posen, ene op z'n smoel slaan zonder gevolgen, fuck yeah! En men vraagt zich dan af waarom HC zo weinig volk trekt. Het probleem zal zichzelf met tijd oplossen. Kijk bijvoorbeeld naar Ieperfest, waar zij 10 jaar geleden 13.000 bezoekers lokten zijn dat er nu nog een kleine 4000 en zijn ze moeten verhuizen naar een kleinere locatie.

Nu, ik begrijp dat het wat 'underground' muziek is en die mannen daar heel trots op zijn en het een soort cultuur is. Maar geef mij maar de metal community waar iedereen welkom is en men met respect met elkaar omgaat.

Ik herinner mij nog mijn eerste pit op Graspop ik denk bij 59 Times The Pain, was een circle pit en ik ging onderuit, ik was toen 15 jaar, en ik werd rechtgetrokken door een boom van een kerel, hij zei niks, enkel een stevige handshake, en we gingen verder in de pit. Good times!

Je kan dat evengoed omdraaien hé: HC fans hebben het verstand niet om het onderscheid te maken tussen een HC moshpit in een zaal met 200 man en een groot mainstream festival. Dan kan je gewoon verwachten dat Jan met de pet daar plots doorstrompelt.
Zeg ik toch ook? Je gaat geen spinkicks doen in een mosh van een groot festival want dan ga je sowieso iemand raken en dat zou de bedoeling nooit mogen zijn.
't Is helemaal anders als ik naar een specifiek optreden zou gaan in een zaal waar enkel een HC band speelt. Dan moet je niet neuten. Maar als er ene voeten vooruit van een podium springt richting mijn gezicht op een groot festival met tal van verschillende (sub)genres, dan zal ik dat persoonlijk nemen ja.

Iemand die voor het eerst naar een HC optreden gaat zal meteen voelen dat het niet zo toegankelijk is. Zo vond ik verschillende bands heel goede muziek hebben, maar door de vibe tijdens het optreden kreeg ik er een degout van. Wat fake stoerdoenerij en posen, ene op z'n smoel slaan zonder gevolgen, fuck yeah! En men vraagt zich dan af waarom HC zo weinig volk trekt. Het probleem zal zichzelf met tijd oplossen. Kijk bijvoorbeeld naar Ieperfest, waar zij 10 jaar geleden 13.000 bezoekers lokten zijn dat er nu nog een kleine 4000 en zijn ze moeten verhuizen naar een kleinere locatie.

Nu, ik begrijp dat het wat 'underground' muziek is en die mannen daar heel trots op zijn en het een soort cultuur is. Maar geef mij maar de metal community waar iedereen welkom is en men met respect met elkaar omgaat.
Er zitten idd een hoop klootzakjes met een te groot ego, meestal als overcompensatie, in die HC scene. Daar geef ik je volledig gelijk in.
Maar uiteindelijk verschilt de metal community helemaal niet zo hard met die van de HC hoor. Eens je wat meer underground gaat in de metalscene zit het ook vol kleine kinderen die aan gatekeeping doen dat het geen naam heeft. Daar waar je in de HC scene scheef wordt bekeken bij de foute sneakers moet je eens proberen van met een Sabaton shirt aan naar een elitair black metal optreden te gaan ;)

-> alletwee die communities hebben een heel grote us vs them cultuur. Door festivals als graspop lijkt die "Us" plots veel groter maar wees maar zeker dat pakweg Nona van Stubru even vies bekeken gaat worden op een show van Mayhem als eentje van Full Blown Chaos. Bij Alestorm zal ze met open armen ontvangen worden :)
En dat is zowel jammer als ergens te begrijpen. Ik erger mij persoonlijk ook aan dat "sfeervolk" dat niet verder geraakt dan Nothing Else Matters, Ghost en Sabaton en dan met een stuk in hun kloten komt "moshen" op pakweg Dying Fetus en zo 2 man omver gooit zonder ze op te rapen want "DaT iS mEtAaAaAaL!!!"

Disclaimer: van mijn part is iedereen welkom natuurlijk, je hoeft echt geen examen af te leggen aan de ingang, maar een beetje uitkijken wat je doet als je de hele scene niet gewend bent zou heel veel frustratie voorkomen, zowel bij jezelf als bij anderen.

Zeg ik toch ook? Je gaat geen spinkicks doen in een mosh van een groot festival want dan ga je sowieso iemand raken en dat zou de bedoeling nooit mogen zijn.

Er zitten idd een hoop klootzakjes met een te groot ego, meestal als overcompensatie, in die HC scene. Daar geef ik je volledig gelijk in.
Maar uiteindelijk verschilt de metal community helemaal niet zo hard met die van de HC hoor. Eens je wat meer underground gaat in de metalscene zit het ook vol kleine kinderen die aan gatekeeping doen dat het geen naam heeft. Daar waar je in de HC scene scheef wordt bekeken bij de foute sneakers moet je eens proberen van met een Sabaton shirt aan naar een elitair black metal optreden te gaan ;)

-> alletwee die communities hebben een heel grote us vs them cultuur. Door festivals als graspop lijkt die "Us" plots veel groter maar wees maar zeker dat pakweg Nona van Stubru even vies bekeken gaat worden op een show van Mayhem als eentje van Full Blown Chaos. Bij Alestorm zal ze met open armen ontvangen worden :)
En dat is zowel jammer als ergens te begrijpen. Ik erger mij persoonlijk ook aan dat "sfeervolk" dat niet verder geraakt dan Nothing Else Matters, Ghost en Sabaton en dan met een stuk in hun kloten komt "moshen" op pakweg Dying Fetus en zo 2 man omver gooit zonder ze op te rapen want "DaT iS mEtAaAaAaL!!!"

Disclaimer: van mijn part is iedereen welkom natuurlijk, je hoeft echt geen examen af te leggen aan de ingang, maar een beetje uitkijken wat je doet als je de hele scene niet gewend bent zou heel veel frustratie voorkomen, zowel bij jezelf als bij anderen.
Je hebt een punt. Zo heb ik het op Graspop nog aan de stok gehad met ene die mij plots duwde omwille van mijn Slipknot shirt terwijl ik aan 't toilet stond. Gelukkig voor hem wou ik het optreden van Slipknot nog zien die avond en wou ik niet riskeren om buiten te liggen.

In ons stamcafé zitten verschillende vriendengroepen van verschillende generaties. Enkelen van die 'oudere' generatie (eind 30, begin 40) kijken neer op ons omdat wij (opgegroeid met het nu-metal genre) naar Limp Bizkit, Slipknot, Korn,... gaan kijken. Zo vonden die EC op Alcatraz onnozel en hoorden die daar niet thuis.

Ik vind dat allemaal elitaire bullshit. Zo had ik enkele jaren terug een discussie met een oudere kerel aan den toog op Alcatraz. Die stopte niet met klagen en zagen tijdens het optreden van Limp Bizkit, 'wat een zever' 'wat doen die hier' 'das geen metal' enz. Ik had het gehad en zei heel rustig: 'oud worden hé'. Hij reageerde verbaasd en vroeg me waarom ik dat zei. 'Wanneer je begint te kakken op de muziek van jongere generaties ben je offcieel een oude zak geworden hé'. Die gast is het afgetrapt met een verbaasd gezicht.

Ik ben meer van 't principe: hoor je de muziek niet graag, zaag er niet over en ga zeker niet kijken naar het optreden. En heb wat respect voor een ander.

Ik amusseer mij rot op Metallica, maar ook op EC. Vorig jaar Ed Sheeran en juni 2025 Suzan en Freek. Maar ik pas mij wel aan waar ik ga. Behalve op Taylor Swift, dan zou ik durven moshen.

Ik vind dat allemaal elitaire bullshit. Zo had ik enkele jaren terug een discussie met een oudere kerel aan den toog op Alcatraz. Die stopte niet met klagen en zagen tijdens het optreden van Limp Bizkit, 'wat een zever' 'wat doen die hier' 'das geen metal' enz. Ik had het gehad en zei heel rustig: 'oud worden hé'. Hij reageerde verbaasd en vroeg me waarom ik dat zei. 'Wanneer je begint te kakken op de muziek van jongere generaties ben je offcieel een oude zak geworden hé'. Die gast is het afgetrapt met een verbaasd gezicht.
Ik ben ook oud jong :ROFLMAO:
Heb me op 5FDP ook niet kunnen houden, al was het wel niet de bedoeling dat het luider was dan enkel onze groep die snappen dat het allemaal maar een mopje is. Op EC was ik te druk bezig met dansen 😅
Maar toegegeven, als ik het volk zie dat zulke bands aantrekt en als ik de attitude zie waarmee ze een hoofdpodium domineren zijn ze gewoon terechte headliners, punt.

Ik ben meer van 't principe: hoor je de muziek niet graag, zaag er niet over en ga zeker niet kijken naar het optreden. En heb wat respect voor een ander.
Vooral dat laatste. Ik heb dit jaar wel enkele dingen gezien die me niet aanstonden omdat ik toevallig aan dat podium beland ben. Maar op dat ene flauw mopke tijdens 5FDP heb ik me wel gedragen (tenzij mensen aanstoot namen aan mijn macarena tijdens 1 van hun nummers)
Ik was stiekem ook gewoon benieuwd of ze live beter meevielen dan op cd.

Ik amusseer mij rot op Metallica, maar ook op EC. Vorig jaar Ed Sheeran en juni 2025 Suzan en Freek. Maar ik pas mij wel aan waar ik ga. Behalve op Taylor Swift, dan zou ik durven moshen.
Ik draag al jaren een Jan Smit shirt op Graspop (zelf gekocht in Ahoy) om aan te tonen dat alles moet kunnen ^^
Maar u een beetje aanpassen aan het publiek is idd niet te veel gevraagd.

Nog nooit iets gemerkt van al die onderlinge spanningen. Gasten die er te zwaar in vliegen in een pit vliegen er meestal wel rap uit omdat die dan ook iets harder worden aangepakt. Ik heb zelfs de indruk dat ik dit jaar een pak minder waggelende mannen heb gezien op graspop dit jaar.

Enkelen van die 'oudere' generatie (eind 30, begin 40) kijken neer op ons omdat wij (opgegroeid met het nu-metal genre) naar Limp Bizkit, Slipknot, Korn,... gaan kijken. Zo vonden die EC op Alcatraz onnozel en hoorden die daar niet thuis.

Dat is de leeftijd van het volk waarvan ik net verwacht dat ze in hun tienerjaren wel naar nu-metal zouden hebben geluisterd... :laugh:

Blijkbaar mogelijk van vandaag t.e.m. 11 juli om de resterende Skullies te laten terugbetalen (maar je moet wel een aanvraag tot terugbetaling doen via je account en je verliest 1 Skully).

Door 2 dagen maar in de namiddag op de wei te belanden wel nog een hoop bonnekes over.
Ik blijf echt wel fan van dit systeem. Geen zondagnachten meer waar je uit pure miserie 4 stukken pizza koopt en een halve tent trakteert om toch maar van alles af te raken. Om dan thuis bij het uitpakken er nog 5 te vinden 😅

Door 2 dagen maar in de namiddag op de wei te belanden wel nog een hoop bonnekes over.
Ik blijf echt wel fan van dit systeem. Geen zondagnachten meer waar je uit pure miserie 4 stukken pizza koopt en een halve tent trakteert om toch maar van alles af te raken. Om dan thuis bij het uitpakken er nog 5 te vinden 😅
Herkenbaar..

Vorig jaar op Alcatraz was het nog van dat bij ons en helaas was al het lekkere eten ook op.

Herkenbaar..

Vorig jaar op Alcatraz was het nog van dat bij ons en helaas was al het lekkere eten ook op.
Ik ben naar huis gegaan met een halve pallet fanta van op de camping...

Buiten het enige minpuntje (als je voor 4 man om drank gaat betaal je ze alle 4 zelf ipv ff je hand open te houden) zijn er echt enkel voordelen aan dit systeem. Ok, ze kunnen u met komma getallen werken zodat alles nog net iets duurder wordt ma het is niet alsof je met hele en halve bonnen plots goedkoper af bent op graspop dan in café De Welkom of frituur Het Patatje he. En dat prijsverschil recupereer ik al gewoon aan het feit dat ik geen bonnen kan kwijt spelen, laat staan teveel kopen in een zatte overmoed op zaterdagnacht.

Dat is de leeftijd van het volk waarvan ik net verwacht dat ze in hun tienerjaren wel naar nu-metal zouden hebben geluisterd... :laugh:
Klopt. Maar het Nu Metal genre begon pas echt populair te worden bij het grote publiek eind jaren 90. Toen zat de vorige generatie al gekluisterd aan Metallica en consoorten en was de Nu Metal voor hen ook al de 'nieuwe' metal die totaal anders was.

Ik ben naar huis gegaan met een halve pallet fanta van op de camping...

Buiten het enige minpuntje (als je voor 4 man om drank gaat betaal je ze alle 4 zelf ipv ff je hand open te houden) zijn er echt enkel voordelen aan dit systeem. Ok, ze kunnen u met komma getallen werken zodat alles nog net iets duurder wordt ma het is niet alsof je met hele en halve bonnen plots goedkoper af bent op graspop dan in café De Welkom of frituur Het Patatje he. En dat prijsverschil recupereer ik al gewoon aan het feit dat ik geen bonnen kan kwijt spelen, laat staan teveel kopen in een zatte overmoed op zaterdagnacht.
Ik ben ook wel fan van het systeem. Alhoewel ja goed moet uitkijken wie wat op z'n bandje zet. Als je maar met 2 bent moet de één dan altijd om drank lopen. Maar je hoeft niet meer zoals vroeger te rekenen en tellen om voldoende en toch niet teveel aan te kopen zodat je goed uitkomt op het laatste.

En voor de organisatie is het ook een goede oplossing. 220k mensen die een refund aanvragen aan 3,5 euro.

Ik ben zelf ook in de metalwereld gerold via nu metal, maar ik ben wel gestopt ermee te luisteren zodra ik tr00 black metal heb ontdekt. Nu zet ik het nog wel eens op als nostalgie en ben ik ook wel al enkele jaren genezen van het "purisme" dat je nog in bepaalde kringen kan vinden. Eergisteren nog vollen bak Electric Callboy opgezet op de heenrit naar het werk en Hypa Hypa liggen fluiten op weg naar mijn bureau. Op de terugrit wel Electric Wizard.

Neerkijken op andere genres doe ik niet, daar steek ik geen energie in. Maar ik sterf vanbinnen wel een beetje als ik nog maar een zweem van Q-Music hoor.

Terug
Bovenaan