Graspop 2024

Ik ben ook wel fan van het systeem. Alhoewel ja goed moet uitkijken wie wat op z'n bandje zet. Als je maar met 2 bent moet de één dan altijd om drank lopen. Maar je hoeft niet meer zoals vroeger te rekenen en tellen om voldoende en toch niet teveel aan te kopen zodat je goed uitkomt op het laatste.

En voor de organisatie is het ook een goede oplossing. 220k mensen die een refund aanvragen aan 3,5 euro.
Wij waren met 3 en hebben gewoon zo'n kaart gepakt, ik heb daar dan skullies opgezet en hebben elkaar dan terugbetaald met payconiq. Zo kon ieder om beurt drank halen, werkt perfect.

Ik ben zelf ook in de metalwereld gerold via nu metal, maar ik ben wel gestopt ermee te luisteren zodra ik tr00 black metal heb ontdekt. Nu zet ik het nog wel eens op als nostalgie en ben ik ook wel al enkele jaren genezen van het "purisme" dat je nog in bepaalde kringen kan vinden. Eergisteren nog vollen bak Electric Callboy opgezet op de heenrit naar het werk en Hypa Hypa liggen fluiten op weg naar mijn bureau. Op de terugrit wel Electric Wizard.

Neerkijken op andere genres doe ik niet, daar steek ik geen energie in. Maar ik sterf vanbinnen wel een beetje als ik nog maar een zweem van Q-Music hoor.
Op 't werk staat Q-music altijd aan. De week voor graspop of met de zwaarste lijst zet ik het op StuBru en moet iedereen daarmee akkoord gaan. Van gisteren zitten ze al te zagen dat het vandaag de hele dag de foute top zoveel is.

Ik ga daar niet over zagen of veroordelen. Maar meer dan de helft van het kantoor wil die foute top zoveel horen. Vanbinnen ga ik dood. 't Vertrouwen in de mensheid heeft weer een serieuze deuk opgelopen.

Wij waren met 3 en hebben gewoon zo'n kaart gepakt, ik heb daar dan skullies opgezet en hebben elkaar dan terugbetaald met payconiq. Zo kon ieder om beurt drank halen, werkt perfect.
Ik wist dat er een systeem was voor groepen maar heb me er niet over geïnformeerd. Inderdaad een vlotte oplossing dat. Makkelijker zelfs dan jetons te moeten uitdelen of meegeven.

En voor de organisatie is het ook een goede oplossing. 220k mensen die een refund aanvragen aan 3,5 euro.
Uiteraard wel geen 220K mensen die een refund vragen. 45K hebben combi, 10K dag. totaal max 95K dus. Hoeveel hebben toch alles op/<1 skullie en/of vragen geen refund. Mss nog 30-40K aan 3,5 euro. Blijft veel geld maar denk dat er meer blijft plakken door mensen die toch geen refund vragen/vergeten/te laat zijn dan door de 3,5 kosten.

Van andere klein festivals weet ik vb dat ze rekening houden met 15-25 % van het ongebruikt saldo dat niet terugbetaald word (te laag saldo, fee, te laat terugvragen, vergeten,...)

enfin, finaal voorstander van cashless maar alleen met de rondjes is dat klote. Niet dat het op die paar pinten aankomt op zo'n festival maar je hebt totaal geen overzicht meer.

Uiteraard wel geen 220K mensen die een refund vragen. 45K hebben combi, 10K dag. totaal max 95K dus. Hoeveel hebben toch alles op/<1 skullie en/of vragen geen refund. Mss nog 30-40K aan 3,5 euro. Blijft veel geld maar denk dat er meer blijft plakken door mensen die toch geen refund vragen/vergeten/te laat zijn dan door de 3,5 kosten.

Van andere klein festivals weet ik vb dat ze rekening houden met 15-25 % van het ongebruikt saldo dat niet terugbetaald word (te laag saldo, fee, te laat terugvragen, vergeten,...)

enfin, finaal voorstander van cashless maar alleen met de rondjes is dat klote. Niet dat het op die paar pinten aankomt op zo'n festival maar je hebt totaal geen overzicht meer.
't Was om maar een nummer te geven. Vorig jaar 220.000 bezoekers verspreid over 4 dagen. Nu was 't weer zo goed als uitverkocht hé.

't Was om maar een nummer te geven. Vorig jaar 220.000 bezoekers verspreid over 4 dagen. Nu was 't weer zo goed als uitverkocht hé.
Gaat in ieder geval over een aanzienlijke som hoor ik schrok al bij een bedrag dat ik hoorde bij een (relatief) klein cashless festival.

Eén van de grote redenen van cashless zou ook zijn om met data mining meer te optimaliseren/renderen. Standaard gaande van opvolgen welke toog/eetkramen druk zijn op welke momenten/voorraadbeheer/indeling terrein maar ook controle op medewerkers/vrijwilligers (eigen verbruik, al dan niet per ongeluk te weinig bonnetjes aannemen, diefstal, rendement,...), crowd management,...

Ik vond het altijd "leuk"(of confronterend) dat je achteraf kon zien wat je gedronken had of wat voor vettige dingen je allemaal binnen had maar als je er over nadenkt weten ze nu perfect wanneer je aankomt, vertrekt, naar welke optredens je bent geweest en zelfs hoeveel calorieën je binnen hebt...

Het enige nadeel aan cashless is toch inderdaad wel het rondjes of drank halen. Die pot die ge kunt leggen met die kaarten vangt dat al voor een groot deel op maar is voor ons dan weer niet zo interessant puur omdat wij niet heel de tijd samen zijn, verre van zelfs. Pakt dat in een compagnie van +- 10 man wij van heel´t weekend misschien 3 optredens allemaal samen zijn geweest.
En dan kijk ik nog niet te zeer naar mijn eigen omdat ik nu eenmaal een notoire "zwerver" ben, ik kan gerust alleen over de wei dwalen of ik kom ander bekend volk tegen en ben weg voor een paar uur....

Refund is wel heel handig, alleen jammer dat die verrassing van x maand later nog een bonneke in een vestzak ofzo re vinden weg is.
Hell, ik heb nog (papieren) foodtickets daar in steken, hoe lang is dat al wel niet meer in gebruik....

Nog nooit iets gemerkt van al die onderlinge spanningen. Gasten die er te zwaar in vliegen in een pit vliegen er meestal wel rap uit omdat die dan ook iets harder worden aangepakt. Ik heb zelfs de indruk dat ik dit jaar een pak minder waggelende mannen heb gezien op graspop dit jaar.
Inderdaad minder echt zat volk maar die dan zat waren deden het wel goed en kwakten tegen de grond of stonden te kotsen in de vuilbak.

Dames moeten niet onderdoen, de donderdag tijdens Doro of Amaranthe kwam er een meisje achter mij staan, je zag duidelijk dat ze al meer dan genoeg op had. Ff later zat ze, niet veel later lag ze half te slapen en begon ze te kotsen, ik vroeg of ze ok was en wou zelfs met haar naar ehbo gaan indien nodig, ging rap cola halen voor haar maar toen ik terug was (en dat was vrij snel,max 2 minuten) was ze al op eigen kracht vertrokken. Wat natuurlijk beter is. Zaterdag haar herkend maar niks tegen gezegd (zij ook niet tegen mij) en zag dat ze aqaurius aan't drinken was. Zal haar lesje ook wel geleerd hebben.

Hoe zit dat nu eigenlijk met aangekochte parking tickets? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die automatisch terugbetaald zouden worden aangezien alle parkings dicht waren gedurende het hele festival?

Hoe zit dat nu eigenlijk met aangekochte parking tickets? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die automatisch terugbetaald zouden worden aangezien alle parkings dicht waren gedurende het hele festival?
M'n schoonvader vroeg het zich ook al af.
Hebt ge nu de kost van die tickets via ticketswap al teruggekregen?

Terug
Bovenaan