Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Gojira 5 augustus op de lokerse feesten. En Slipknot heeft Europese tour aangekondigd, nog geen Belgische datum maar nog vrij voor GMM
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik had nog hoop dat ze op Alcatraz gingen staan (er zijn genoeg festivals rond die periode met Gojira en Machine Head als headliners) maar tzal dus Lokeren worden.Gojira 5 augustus op de lokerse feesten. En Slipknot heeft Europese tour aangekondigd, nog geen Belgische datum maar nog vrij voor GMM
Deftones spelen half juni in porto...Gojira 5 augustus op de lokerse feesten. En Slipknot heeft Europese tour aangekondigd, nog geen Belgische datum maar nog vrij voor GMM
Ik laat de eer aan iemand anders want ben enkel nog maar op die wei geraakt voor Wisselstroom/GelijkstroomDeftones spelen half juni in porto...
Start je een gmm thread?
Is het contrast zo groot bij die mannen?Ugh die gaan weer de festivals doen danIk wil ze zo graag nog eens in de AB zien. Daar gezien in 2010 en was gewoonweg legendarisch. Staat in mijn geheugen gegrift als een van de beste shows die ik ooit zag.
Speelt Deftones niet al per definitie niet in zalen zoals de Lotto Arena die niet intiem zijn?Ik heb vooral liever de intiemere sfeer van een zaal bij zo een band. Ik vind de sfeer op de weide van een hoofdpodium op een festival gewoonlijk maar niks. Vroeger moest je ook wel geluk hebben om Deftones te treffen op een nuchtere dag, maar dat is tegenwoordig denk ik niet meer zo een issue. Het kon vroeger variëren van fenomenaal tot heel rommelig, en denk dat het risico groter was op festivals.
Zo lang zullen die denk ik niet blijven hangen in Europa?Heeft Deftones in de VS niet vaak Gojira meegenomen als support? Misschien eens het omgekeerde en beide op de Lokerse?
Good point. Langs de andere kant: 2 jaar geleden stond Judas Priest zowel op GMM als 2 maand later op de Lokerse. Gojira kan dan toch ook op beide staan? Als ik tegen dan nog in België woon wil ik gerust wel mijn ticketje voor de Lokerse kopen. Al vind ik het wel jammer dat er geen metalzondag meer is daar in Lokeren.Zo lang zullen die denk ik niet blijven hangen in Europa?
Helaas wel de vloek van een Graspop, al zijn er wel kleine stappen die gezet worden: Bring me the Horizon vorig jaar, Gojira het jaar ervoor (weliswaar te laat). Metal is altijd precies dat genre dat teveel naar zijn legendes kijkt heb ik het gevoel en dan is het makkelijk om een Priest, Maiden of Scorpions te zetten.Het zijn toch altijd dezelfde headliners, heb ik in de indruk. Ik wil al jaren gaan omdat ik er 7 km vandaan woon, maar ofwel is de affiche echt saai ofwel kan ik juist niet op de dag die me het interessantste lijkt.
Er bestaan zeker festivals die wat innovatiever zijn, maar Graspop is een zeer groot festival dat vooral commerciëlere metal programmeert en dan zit je wel sneller met dezelfde bands die veel volk trekken.Helaas wel de vloek van een Graspop, al zijn er wel kleine stappen die gezet worden: Bring me the Horizon vorig jaar, Gojira het jaar ervoor (weliswaar te laat). Metal is altijd precies dat genre dat teveel naar zijn legendes kijkt heb ik het gevoel en dan is het makkelijk om een Priest, Maiden of Scorpions te zetten.
Dacht dat Nightwish had aangegeven niet te gaan touren na hun nieuwe album. Voor zover ik weet ook helemaal geen andere optredens/gepland (al van begin2023) dus betwijfel of ze in de zomer wel opnieuw zouden beginnen.Bands die momenteel grote kanshebbers zijn oa Nightwish, In Flames en Korn.
Dit vooral hoor.Er bestaan zeker festivals die wat innovatiever zijn, maar Graspop is een zeer groot festival dat vooral commerciëlere metal programmeert en dan zit je wel sneller met dezelfde bands die veel volk trekken.
Tis nu niet omdat Werchter een headliner boekt die geboren is na 2000 dat ze ook al geen 15 jaar lang dezelfde 10 bands afwisselen als headliner heMetal is altijd precies dat genre dat teveel naar zijn legendes kijkt heb ik het gevoel en dan is het makkelijk om een Priest, Maiden of Scorpions te zetten.
Dat heeft bitter weinig met het genre te maken imo, maar veel meer met het feit dat eens u festival een bepaalde grootte heeft u afsluiter ook gewoon groot genoeg moet zijn qua naam. En die vijver is in elk genre gewoon aan de kleine kant. Knocked Loose de main laten afsluiten met special guest Poppy.Dit vooral hoor.
Je zit gewoon vast aan een bepaalde grootte dus je headliners moeten bands zijn die 25K mensen lokken, niet de een of andere band die Vorst nog niet uitverkocht krijgt.
Tis nu niet omdat Werchter een headliner boekt die geboren is na 2000 dat ze ook al geen 15 jaar lang dezelfde 10 bands afwisselen als headliner heDat heeft bitter weinig met het genre te maken imo, maar veel meer met het feit dat eens u festival een bepaalde grootte heeft u afsluiter ook gewoon groot genoeg moet zijn qua naam. En die vijver is in elk genre gewoon aan de kleine kant.
Wat je als festival dat meer pop gericht is wel hebt is dat er elk jaar wel een of andere band, al dan niet terecht, gehyped wordt en je dus gewoon die als headliner kan boeken. En ik heb wel de indruk dat Graspop niet zo goed is met het inschatten van hypes aangezien de meeste daarvan een jaar (of 2) te laat op hun affiche staan, vaak zelfs nadat Alcatraz ze wel al eens een kans had gegeven (oa Electric Callboy, Lorna Shore, Bloodywood)

En veel werk voor de EHBO ^^Knocked Loose de main laten afsluiten met special guest Poppy.
Zou wel de kortste afsluiter ooit worden.
Daarom hoop ik stiekem dat die ab show niet uitverkooptEn veel werk voor de EHBO ^^