Gratis banken: Argenta, Keytrade

Zelf ook bij keytrade.
Destijds gezamenlijke rekening aangemaakt specifiek voor de gratis Visa.
Dus gelijk een Visa Gold aangevraagd en afgekeurd geweest zonder specifieke toelichting.
€3000 op de zichtrekening gezet, opnieuw aangevraagd en het was goedgekeurd.
Heb je wat tijd gelaten tussen de 3000 euro erop te zetten en de nieuwe aanvraag? En gebruik je je Keytrade rekening/Visa kaart actief?

Ik ben al 2x geweigerd voor Gold in het verleden, dus zou nog wel eens willen proberen, maar ik gebruik niet actief mijn Keytrade rekening of Visa. Enkel tijdens onze jaarlijkse USA reis en het betalen van enkele maandelijke abonnementen gebruik ik de Visa. De Visa van Keytrade heeft goede rates, dus ik zou graag een hogere limiet hebben. Nu loop ik rond met 3 kredietkaarten om genoeg geld ter beschikking te hebben in de States.

Ik heb wat geld op keytrade staan sinds 08/2024 en heb daar blijkbaar 1/1/2025 wat intrest op gehad (300 euro, wat de basisintrest is.
Ik zie nu wel wat ik van getrouwheidspremie (1.65% nog) ga krijgen en wanneer dat uitbetaald wordt, maar wordt de basisintrest eigenlijk elke 3 maanden uitbetaald? Of is dat enkel 1x per jaar?
Basisrente doorgaans 1 keer per jaar, getrouwheidspremie per kwartaal, voor de bedragen die op dat moment hun jaar hebben doorlopen.

Basisrente doorgaans 1 keer per jaar, getrouwheidspremie per kwartaal, voor de bedragen die op dat moment hun jaar hebben doorlopen.

Dus best eens uitrekenen of ik alles na 1/10 weghaal of laat staan. Dan wordt de getrouwheidspremie betaald.
Merci!

Dus best eens uitrekenen of ik alles na 1/10 weghaal of laat staan. Dan wordt de getrouwheidspremie betaald.
Merci!
Je kan die getrouwheidspremie kalender in een pdf'je vanonder de three dots ergens in de online banking vandaan halen, dan heb je ineens een overzicht van hoe en wanneer wat juist gaat komen.

En wat is de meerwaarde van gold op argenta?
Wat ik interessant vind aan de kredietkaart van Argenta (los van silver of gold) is dat de bijkomende verzekeringen niet enkel van toepassing zijn wanneer je de kredietkaart gebruikt, maar ook je betalingen van je zichtrekening waar je kredietkaart aan gekoppeld is.

Correct me if I am wrong, maar ik dacht dat dit geen standaard praktijk is. Ik vroeg het een paar maanden geleden bij Crelan en dit was bij hen niet het geval.

Je kan die getrouwheidspremie kalender in een pdf'je vanonder de three dots ergens in de online banking vandaan halen, dan heb je ineens een overzicht van hoe en wanneer wat juist gaat komen.

Dat had ik reeds gevonden. wist niet hoe het met de basisintrest zat.
Ik heb 1,65% getrouwheidspremie tot 14/10/2025, maar dat gaat maar over 5000 euro. De rest staat er op van September en moet dus tot dan blijven staan. Ale, moet niet, maar ik ga geen 1500 euro intresten laten schieten natuurlijk.

Wat ik interessant vind aan de kredietkaart van Argenta (los van silver of gold) is dat de bijkomende verzekeringen niet enkel van toepassing zijn wanneer je de kredietkaart gebruikt, maar ook je betalingen van je zichtrekening waar je kredietkaart aan gekoppeld is.

Correct me if I am wrong, maar ik dacht dat dit geen standaard praktijk is. Ik vroeg het een paar maanden geleden bij Crelan en dit was bij hen niet het geval.

Bij Belfius is het ook zo.

Ik heb geen silver of gold maar ik heb ook een kredietkaart, ma die gebruiken wij niet.

Heb je wat tijd gelaten tussen de 3000 euro erop te zetten en de nieuwe aanvraag? En gebruik je je Keytrade rekening/Visa kaart actief?

Ik ben al 2x geweigerd voor Gold in het verleden, dus zou nog wel eens willen proberen, maar ik gebruik niet actief mijn Keytrade rekening of Visa. Enkel tijdens onze jaarlijkse USA reis en het betalen van enkele maandelijke abonnementen gebruik ik de Visa. De Visa van Keytrade heeft goede rates, dus ik zou graag een hogere limiet hebben. Nu loop ik rond met 3 kredietkaarten om genoeg geld ter beschikking te hebben in de States.
Ik heb eergisteren gratis mijn Beobank limiet laten verhogen van 3k naar 6k.
Die kaart kost mij 5€ per jaar + geeft 1% cashback op aankopen (100€ max cashback).

Wisselmarge is wel hoog (rond de 4%), maar daarvoor moet je sowieso best Revolut gebruiken.

Dacht niet heel veel tijd ertussen. Misschien 2 weken.

Zelf gebruiken we het wel actief.
De gewone rekening wordt voor onze gezamenlijke kosten gebruikt (huur, eten, gezamenlijke uitstapjes).
Spaarrekening gebruiken we nu voor geld op te zetten voor onze trouw.
En de Visa wordt geregeld gebruikt. Enerzijds voor iCloud, anderzijds voor toch 3 keer per jaar op kleine of grote reis en dan alle Airbnb, Booking, vliegtickets of eten/drinken.

Voorwaarde voor een Golden kredietkaart bij Argenta = Minimum 10000 € aan spaargeld op de spaarrekeningen.
(Eens goedgekeurd kan je dit geld natuurlijk terug van de spaarrekeningen halen indien je dit wenst)

Platinum bestaat bij Argenta niet.
Dus je moet alleen maar 10k op elke spaar rekening hebben? Ik heb 1 e spaar met meer als 10k op maar het lukt niet, moet ik dan ook 10k op mijn open/zicht rekening hebben?

Dus je moet alleen maar 10k op elke spaar rekening hebben? Ik heb 1 e spaar met meer als 10k op maar het lukt niet, moet ik dan ook 10k op mijn open/zicht rekening hebben?
Een goeie vraag. Dat weet ik niet goed meer. Ik vind het niet meteen meer terug. Het is alweer ruim een jaar geleden.
Ik denk gewoon: Alles in totaal > 10k ?

Maar de voorwaarden waarop het goedgekeurd zou worden was toen ik de aanvraag deed 10k. Dat had mijn makelaar bij argenta ook gewoon tegen mij gezegd.

Misschien is het ondertss strenger of is er een andere reden waarom ze deze van jou afkeuren?

Je kan toch niet overschrijven naar je Visa?

Bij sommige banken zoals Beobank dus wel. Daar hangt gewoon een rekeningnummer aan. Je hoeft niet te wachten tot de maandelijkse domiciliëring en kan elk moment je saldo aanvullen tot aan of zelfs boven je limiet.
Ja klopt, heb het zelf gedaan.

Extreem handig als je op punt staat om goed geprijsde vliegtickets te kopen met je visa/mastercard, MAAR je zit over je maandlimiet, en je wil het risico niet lopen dat ze tegen volgende maand zullen opgeslagen zijn.

Is het silly willy om van bank over te stappen voor een gratis zichtrekening?

Wat ik nu heb bij ING:

Groene zichtrekening: 4,5/maand
Spaarrekening (oranje boekje): gratis
Lion account: 1,9/maand --> zal niet weggaan, hier gaat onze lening bij ING van af
Visa classic: 27 euro per jaar

Mijn idee: overstappen naar een goedkopere zichtrekening en goedkopere visakaart. Maar voor dat laatste zie ik precies weinig alternatieven. Dus max uitsparen is maar zo een 54 per jaar.

Keytradebank is gratis (je krijgt zelfs €0.05 per verrichting), dus dan spaar je toch al minstens €81 uit per jaar. Visa kaart is ook gratis indien je 12 verrichtingen doet per jaar.

Argenta en Keytrade bieden beide een gratis VISA classic alsook zichtrekeningen aan.
De andere opties voor gratis kredietkaarten zijn inderdaad geslonken sinds een vijftal jaar terug ofzo, hoewel er toch een stevig lijstje blijft staan: https://www.spaargids.be/sparen/kre...rlijks&filter_order_Dir=asc&stab=0&view=cards (let wel dat dingen als de KBC en VDK kredietkaart doorgaans stiekem aan een betaalde zichtrekening hangen).
Er bestaan nog een paar andere gratis zichtrekeningen: https://www.spaargids.be/sparen/zichtrekeningen-vergelijken.html
Beobank biedt ook goedkope kredietkaarten aan, die dmv bonussen als cashbacks normaal ook snel terugverdiend zijn.

Een goeie vraag. Dat weet ik niet goed meer. Ik vind het niet meteen meer terug. Het is alweer ruim een jaar geleden.
Ik denk gewoon: Alles in totaal > 10k ?

Maar de voorwaarden waarop het goedgekeurd zou worden was toen ik de aanvraag deed 10k. Dat had mijn makelaar bij argenta ook gewoon tegen mij gezegd.

Misschien is het ondertss strenger of is er een andere reden waarom ze deze van jou afkeuren?
Aan wie kan ik het eens vragen? Ik denk als ik naar een kantoor bel dat die gewoon gaan zeggen dat je een vast inkomen en goede historiek enzo moet hebben. Kan jij het nig eens vragen aub?

Aan wie kan ik het eens vragen? Ik denk als ik naar een kantoor bel dat die gewoon gaan zeggen dat je een vast inkomen en goede historiek enzo moet hebben. Kan jij het nig eens vragen aub?
Bij mij was het effectief mijn kantoorhouder die mij gezegd heeft wat de voorwaarden waren.
De ene is loslippiger dan de andere zeker? Maar ik kan dit moeilijk voor jou gaan vragen. Ik denk niet dat ie dan daar nog zal op reageren.

Terug
Bovenaan