Gratis banken: Argenta, Keytrade

Net herinnering gekregen dat de gratis kredietkaart van Argenta bij het Green pakket 2 euro per maand gaat kosten vanaf 1 juli.
Ben aan het twijfelen of ik hem zou houden. Was op zich handig als extra kredietkaart, maar tis niet dat ik die zo veel gebruik. 2 euro is nu ook wel niet veel natuurlijk, maar het doet mij wel nadenken of het wel echt nog een meerwaarde heeft van die te houden.

In geval van een witwasonderzoek door het gerecht naar de herkomst van verdachte gelden, geldt er omgekeerde bewijslast. Het is aan u om te bewijzen dat het geld effectief wit is. Heel moeilijk met een grote zak cash, tenzij je 30 jaar uw uittreksels met geldafhalingen bijgehouden hebt.

Klopt. In de hele antiwitwaswetgeving is het van vitaal belang te begrijpen dat het gaat om atypische stortingen. De invulling van wat atypisch is, is dan aan elke bank om daar specifieke regels rond aan te bieden aan hun personeel.

Als het gaat om grote stortingen or repatriëring van gelden zal er toch altijd een bewijslast gevraagd worden van de klant zelf.

Ik ook mail gehad van Argenta. Ik weiger te betalen voor een kredietkaart. Mensen die een gratis kredietkaart kunnen aanraden?

Ik ook mail gehad van Argenta. Ik weiger te betalen voor een kredietkaart. Mensen die een gratis kredietkaart kunnen aanraden?

Ik denk Europa Bank. Vanuit hun kredietoptiek bieden zij een gratis kaart aan zonder gekoppelde bankrekening. Enkel gratis in de zin van geen maandelijkse/jaarlijkse vaste kost. Wat hun kosten per transactie zijn; geen idee.

Ik heb een rekening geopend bij keytrade en bij de high fidelity rekening staat er op de site 0,30% basisrente en 1,30% getrouwheidsrente.
Nu als ik een High fidelity rekening wil open doen in mijn account staat er wel iets helemaal anders.

High Fidelity spaarrekening : 0,01% en 0,15%​

Instant overschrijvingen worden voortaan standaard bij Belfius:

Omdat we het belangrijk vinden dat u gemakkelijk en vlot uw betalingen kan doen, hebben we goed nieuws: zeer binnenkort worden al uw SEPA-overschrijvingen in euro via Belfius Direct Net en Belfius Mobile standaard én kosteloos als instantbetaling uitgevoerd. Deze aanpassing gebeurt volledig automatisch, u hoeft hiervoor niets te doen.

Concreet betekent dit dat vanaf 15 juni alle overschrijvingen die u invoert via Belfius Direct Net standaard als instantbetaling behandeld worden. Voor overschrijvingen via Belfius Mobile geldt dit vanaf de eerstvolgende update van de app, beschikbaar vanaf 23 juni. Uw overschrijvingen worden dan onmiddellijk uitgevoerd, dag en nacht, ook tijdens weekends en op feestdagen.

Als je betalende klant bent bij KBC kan je een gratis kredietkaart aanvragen. Alleen zijn er diverse betalende opties. Ik vraag me af wat er dan wel in de gratis kredietkaart zit. Stel dat je iets online koopt, maar je ontvangt het niet (bijv. besteld op een frauduleuze website), kan je dan, zonder dat je een van de diverse betalende opties hebt gekozen, een claim indienen om het geld terug te krijgen? Of moet je daarvoor een van de betalende opties kiezen?

Ik heb een rekening geopend bij keytrade en bij de high fidelity rekening staat er op de site 0,30% basisrente en 1,30% getrouwheidsrente.
Nu als ik een High fidelity rekening wil open doen in mijn account staat er wel iets helemaal anders.

Raar dat er daar iets anders staat. 0.30%+1.30% lijkt me alleszins correct. Vorige week nog een mail van hen gekregen dat de rentes verlaagd werden naar de rentes die jij hier ook zegt.

Ik vraag me af wat er dan wel in de gratis kredietkaart zit. Stel dat je iets online koopt, maar je ontvangt het niet (bijv. besteld op een frauduleuze website), kan je dan, zonder dat je een van de diverse betalende opties hebt gekozen, een claim indienen om het geld terug te krijgen?
Een chargeback opstarten bij een kredietkaart is altijd mogelijk via de payment processor, in casu Worldline, daar heb je geen bijkomende verzekering voor nodig.

Overal op internet staat
Raar dat er daar iets anders staat. 0.30%+1.30% lijkt me alleszins correct. Vorige week nog een mail van hen gekregen dat de rentes verlaagd werden naar de rentes die jij hier ook zegt.
Hoe kan dat dan, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Dit is mijn eerste rekening bij Keytrade.
Als jij inlogt bij uw keytrade account, wat staat daar dan?Als ik vragen mag?
Edit: Nu staat er iets anders lol raar maar waar.

Laatst bewerkt:
Zat met hetzelfde. Vervolgens rondgekeken en hier via dit forum Beobank aangeraden gekregen (Master Card Extra -https://www.beobank.be/nl/betalen/kredietkaarten/extra-mastercard.html). Geen zichtrekening nodig.

Intussen een maand in gebruik. Is even wennen, want je gaat echt een krediet aan (loonfiches moeten voorleggen, etc), maar voorlopig nog geen problemen.

Elke maand krijg ik gratis een brief met uitgaven, kan het ook in de app volgen, en betaal ik het volledige bedrag ineens terug (overschrijving naar rek. nr) zodat ik nergens interesten op zou moeten betalen. De 1% cashback (met een max van 100 euro per jaar) verrekent hij op alle aankopen en krijg je elke maand dus terug. Alsook de eerste 20 euro gratis (je betaalt wel 20 euro na een jaar voor de kaart, dus dat win je gewoon terug uw eerste jaar).

Als het goed speelt, dan kan je je eerste jaar deze 'gratis' gebruiken en 100 euro winst doen, het jaar erop 80 euro winst.

Instant overschrijvingen worden voortaan standaard bij Belfius:
Ik snap de tactiek en de tegemoetkoming aan de snelle maatschappij maar het is toch ook nefast in de war on phishing.
Instant is direct weg en dan heb je helemaal niks/nul tijd om eventueel nog een bank te bellen om te blokkeren. Waterkans via reguliere weg maar het is nog een mogelijkheid die nu weg valt.

Eigenlijk zouden we de omgekeerde weg moeten opgaan en voor elke overschrijving een wachtperiode inplannen.

Zat met hetzelfde. Vervolgens rondgekeken en hier via dit forum Beobank aangeraden gekregen (Master Card Extra -https://www.beobank.be/nl/betalen/kredietkaarten/extra-mastercard.html). Geen zichtrekening nodig.

Intussen een maand in gebruik. Is even wennen, want je gaat echt een krediet aan (loonfiches moeten voorleggen, etc), maar voorlopig nog geen problemen.

Elke maand krijg ik gratis een brief met uitgaven, kan het ook in de app volgen, en betaal ik het volledige bedrag ineens terug (overschrijving naar rek. nr) zodat ik nergens interesten op zou moeten betalen. De 1% cashback (met een max van 100 euro per jaar) verrekent hij op alle aankopen en krijg je elke maand dus terug. Alsook de eerste 20 euro gratis (je betaalt wel 20 euro na een jaar voor de kaart, dus dat win je gewoon terug uw eerste jaar).

Als het goed speelt, dan kan je je eerste jaar deze 'gratis' gebruiken en 100 euro winst doen, het jaar erop 80 euro winst.

Heb dezelfde info gevonden inderdaad. I.p.v. de mastercard plus is het de visa plus geworden, maar komt op hetzelfde neer.

Ik snap de tactiek en de tegemoetkoming aan de snelle maatschappij maar het is toch ook nefast in de war on phishing.
Instant is direct weg en dan heb je helemaal niks/nul tijd om eventueel nog een bank te bellen om te blokkeren. Waterkans via reguliere weg maar het is nog een mogelijkheid die nu weg valt.

Eigenlijk zouden we de omgekeerde weg moeten opgaan en voor elke overschrijving een wachtperiode inplannen.
Enige reden voor niet instant, is zodat banken in die periode uw geld nog ergens anders kunnen investeren eerst. Toch?
Nooit geweten, eens verstuurd (en nog niet gearriveerd) dat men een betaling ongedaan kon maken. Van bank naar eigen bank was altijd al instant dacht ik.

Enige reden voor niet instant, is zodat banken in die periode uw geld nog ergens anders kunnen investeren eerst. Toch?
Nooit geweten, eens verstuurd (en nog niet gearriveerd) dat men een betaling ongedaan kon maken. Van bank naar eigen bank was altijd al instant dacht ik.
Er zijn doorheen de dag verschillende momenten waarop overschrijvingen behandeld worden en vertrekken naar andere banken. Als je geluk hebt, kan je dus inderdaad soms nog iets laten tegenhouden.

Heeft te maken met het SEPA systeem dat de (Europese) banken hanteren dat gebaseerd is op verwerking in batches. Zo kan er efficiënter gewerkt worden en is er tijd voor controle's etc.

Het geld dat op je rekening staat, wordt zowiezo constant ingezet door je bank (bv voor het uitgeven van leningen). Ze moeten gewoon een bepaald percentage van de totale deposito's beschikbaar hebben om hun klanten te kunnen bedienen.

Vanaf 9 oktober moeten banken controleren of de naam van de ontvanger overeenkomt met het opgegeven rekeningnummer. Anders krijg je eerst een waarschuwing. Uiteraard is dit met algoritme zodat bijvoorbeeld 'Vandevelde' en 'Van De Velde' beiden oke zijn.

Vanaf 9 oktober moeten banken controleren of de naam van de ontvanger overeenkomt met het opgegeven rekeningnummer. Anders krijg je eerst een waarschuwing. Uiteraard is dit met algoritme zodat bijvoorbeeld 'Vandevelde' en 'Van De Velde' beiden oke zijn.

Klopt, maar is nog altijd geen blokkerende factor. Je zal een waarschuwing krijgen, maar je kan die overrulen.

Stel dat je bv. de rekening van je ouders als "ouders" benoemt.

Dus blijft problematisch bij phishing.

Ik heb daar in de voorbije jaren in totaal al +800€ aan winst mee gemaakt, veruit de beste kredietkaart die in België beschikbaar is imo.

Terug
Bovenaan