Arie Moens
New member
Geweldig, daar kan ik mee aan de slag.
Hartelijk dank @fear of god !
Hartelijk dank @fear of god !
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wij hebben juist voor de 3e keer Gouves Waterpark Holiday Resort geboekt op Kreta voor de zomer van 2026.Iemand die leuke hotels kan aanraden om er met kinderen te gaan?
We zijn ooit naar Ikaros Beach Resort & Spa gegaan (Kreta - Heraklion) maar die zijn sinds 2024 volledig adults only.
Dat is meestal de taak van de kapiteinna veel zoeken de afgelopen dagen, heb ik toch het gevoel dat ik die cruise ga laten varen:

zeker, maar is het niet zo : als je 1 gezien hebt, heb je ze allemaal gezien?@TRUMP , geen idee om thessaloniki dan over te slaan en die tijd te gebruiken om te eilandhoppen ?
We zijn er maar 7 dagen . Dus ik denk dat we ons wel makkelijk 2 a 3 dagen kunnen bezig houden toch in die 3 kust stadjes?Ik snap niet waarom je geen auto durft te huren. Is juist op de Kreta zeer de moeite. Mykonos/Santorini hoeft dat niet, kan je via brommer/openbaar vervoer doen. Sowieso vond ik Kreta het mooiste eiland, gevolgend door Santorini, uiteraard voor dorpjes Fira/Oia. Mykonos is het minst.
juist daarmee, Chania zijn we geweest, maar die steden zijn imo niet zo interessant. Het interessante is juist met een auto het eiland afrijden, we hadden toen ook maar 6-7dagen op Kreta, waarvan er vier ofzo auto gehuurd. Door juist een auto te huren kan je op die dagen veel zien en ben je niet afhankelijk van allerhande bus schema's en het gepuzzel ermee.We zijn er maar 7 dagen . Dus ik denk dat we ons wel makkelijk 2 a 3 dagen kunnen bezig houden toch in die 3 kust stadjes?
Eens een begeleide excursie doen zien we ook zitten. Maar om alles af te rijden met de auto... zoveel tijd hebben we nu ook niet.
Zou het saai zijn om 2 a 3 dagen telkens in die stadjes te blijven?
Idem hier.Dat hangt allemaal af van wat voor type reiziger je bent hé. Zoals @Wilcao zegt, als je daar naartoe gaat voor 't goeie leven: lekker eten, drinken, rondslenteren, op't strand liggen, in de zee dobberen, ... dan zit je daar goed. Wil je alles qua cultuur en erfgoed gezien hebben, dan ben je er rap door en moet je verder.
Ook de tip van de auto is heel afhankelijk van wat voor type reiziger je bent. Ik vind met de auto reizen geen vakantie bijvoorbeeld, ik geniet er net veel meer van om met het openbaar vervoer een land te verkennen. Als je afgelegen stranden wil bezoeken, of bepaalde wandelingen wil doen of de kleinste afgelegen dorpjes wil bezoeken, ja, dan is een auto noodzakelijk. Maar met het openbaar vervoer geraak je op alle belangrijke plekken, en zit je tussen de locals. Ik vind dat interessanter.
De zomer van 2025 is nog niet gepasseerd maar ik ben al eens aan het kijken waar volgende zomer de beste uitvalsbasis zou zijn op Kreta. De bedoeling is om een airbnb te huren, liefst ergens tegen de kust, een auto te huren en dan wel af en toe uitstappen te doen.
Matala ziet er heel mooi uit, maar niet echt de beste ligging voor uitstappen denk ik?
Misschien Agia Galini?
Iemand die leuke hotels kan aanraden om er met kinderen te gaan?
We zijn ooit naar Ikaros Beach Resort & Spa gegaan (Kreta - Heraklion) maar die zijn sinds 2024 volledig adults only.
Wij willen liefst wat verschillende plekken bezoeken en dus een auto huren.Wij hebben juist voor de 3e keer Gouves Waterpark Holiday Resort geboekt op Kreta voor de zomer van 2026.
Kinderen (nu 12 en 14) vinden het er super. All inclusive (de kinderen eten gigantisch veel) dus komen steeds aan hun trekken. Veel glijbanen maar toch nog rust voor de ouders met leuke swim up verder van de drukte. Voor de kleinere kinderen is er ook NL kidsclub en peuterbad.
Al paar keer rondgekeken voor iets anders, maar komen steeds op dit hotel terug uit.
kan ik zeker geloven, hier ook 400 per persoon betaald voor de vluchten alleen. paasvakantie. met BA.Wij willen liefst wat verschillende plekken bezoeken en dus een auto huren.
Ik was al eens aan het kijken voor vluchten, maar ik kom rond de 2000 euro voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen), voor enkel de vluchten?
Kan je geen hotel zonder 'all in' nemen? Ergens centraal op het eiland, kan je van daar alle richtingen uit. Een pakket vliegtuig+hotel is vaak iets voordeliger.Wij willen liefst wat verschillende plekken bezoeken en dus een auto huren.
Ik was al eens aan het kijken voor vluchten, maar ik kom rond de 2000 euro voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen), voor enkel de vluchten?
Bij mij is het hem net te doen om die all-in formule.Kan je geen hotel zonder 'all in' nemen? Ergens centraal op het eiland, kan je van daar alle richtingen uit. Een pakket vliegtuig+hotel is vaak iets voordeliger.