Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die livestream hangt constant vast. Nuja Tielemans en Onana zodat tielemans eens kan voetballen ipv met die nutteloze witsel naast hem die letterlijk niets al heel zen carriere lang. Trossard ook erin en laat eden maar de laatste 20 min spelen ofzo. Daarnaast hopen dat kdb in vorm geraakt maar zijn geduld is precies op met bobby ... repeat van wilmots op het EK?

Dendoncker heeft zijn plek wel verdiend nu vind ik. Als je dan toch een positief punt zoekt: we hebben zeer sterk verdedigd.

Toch echt fan van onana :D gaat wss wel is dom rood pakken 😅

Die gele kaart die hij pakte was wel totaal geen kaart naar mijn mening.

Dat is écht Fellaini 2.0, zo zwaaien met de armen en al. Onana is wel sneller dan big fella.

We waren zuiverder in de passing, en toch kunnen afblokken als je ziet hoeveel kansen Canada heeft kunnen creëren, en wij waren dodelijk efficiënt als je ons aantal kansen bekijkt, wel maar 1 goal, maar dat telt, point final

Buiten KDB die geen 100% dag had

Trossard -> altijd starten
Onana -> veel energie maar ook een ongeleid projectiel. Laten starten en waarschijnlijk tijdens de rust of begin 2de helft wisselen of je eindigt de match met 10
Openda -> valt weinig over te zeggen, heeft niet veel ballen gezien

Voor Witsel en Tielemans best een abonnement afsluiten bij de lokale golfclub, dat is wat meer op hun snelheid. Tielemans zuigt de stenen uit de grond en Witsel denkt nog steeds dat hij ruby aan het spelen is en de bal niet naar voor mag trappen. We spelen in weze zonder middenveld.

Kevin is 95 minutenlang nukkig op alles en iedereen terwijl hij meer dan genoeg slechte ballen heeft gegeven. Als die zijn kopke eens efkes zou kunnen leegmaken zou dat al veel helpen. Of zet er een vinnige speler in vorm naast, zoals Trossard.

Al de rest was zwak tot matig. Courtois heeft op zich niet niet zoveel werk gehad behalve een vrij centraal gekopte bal en een dramatisch slecht gezette strafschop. Eden was van goeie wil maar staat fysiek te zwak. Geen vinnigheid, geen snelheid, geen duelkracht.

Zet bij Canada een spits die wel de goal weet staan en je gaat hier zwaar de boot in.

Klinkt vrij negatief, maar ik verwacht véél meer van deze spelers dan hetgeen dat vandaag te zien was.

Volgens mij wordt die stadsbader dik betaald om in zijn stamkroeg reclame te maken... en pinten te laten drinken op kosten van de VRT of zo...

Wel zeer weinig meerwaarde in mijn ogen.

moest serieus lachen toen de presentator zich begon op te jagen in Onana. Ga daar toch niet discuteren je hebt al geel. :rofl:

Ik heb niet alles gelezen, maar wat was dit dramatisch. Als Onana en Trossard niet starten, dan stop he. Vertonghen dramatisch tot het geen naam heeft. KDB ook ondermaats, maar goed, die moet natuurlijk altijd beginnen. Witsel waardeloos, Tielemans idem. Castagne, vreselijk. Hazard je beste basisspeler op Courtois na, ja, dan weet je genoeg. Kom op Martinez, grijp godverdomme in voor de volgende match.

Martinez is er in geslaagd om een opstelling te vinden waar :

- Onze flanken onmondig zijn omdat ze helemaal op hun uppie staan. En ze mogen vanaf hun eigen helft beginnen sprinten. Elke keer. Overlappen is niet mogelijk want ze staan alleen. En ze moeten zo hoog staan dat je verdedigers gewoon helemaal exposed staan.
- Ons middenveld bestaat uit twee trage spelers, waarvan eentje fysiek volledig op is. Die spelen zo ver van de verdediging dat ze het nooit kunnen belopen.
- We het meest mogelijke CB’s hebben, maar dat vertaalt zich nooit in stabiliteit. Het middenveld is afwezig en statisch dus elke bal naar voor is een ziekenhuisbal, met als gevolg dat ze constant onder druk staan. Er is ‘ruimte’. Ja ruimte voor Canada. Op de flank kan je ook je bal niet kwijt want die lijn is enerzijds simpel af te snijden en anderzijds is de eenzame flankspeler gemakkelijk af te dekken als hij dan toch eens wordt bereikt. Als een van de centrale middenvelders naar de flank gaat ligt de boulevard open naar de CB’s, als een van de ‘aanvallers’ komt helpen is je aanval dood want je staat 2 tegen 5-6 man terwijl counteren je enige wapen is.
- Onze spits op een eiland staat.

Met als gevolg dat onze beste spelers constant de formatie moeten breken om trachten te voetballen. Ze rennen zich dood zonder nut want eens ze de bal oppikken is er niemand om de bal kwijt te kunnen. De verdedigende revelatie van de prem zit minutenloos op de bank. De flankrevelatie van de prem zit ook op de bank ten voordele van een vergane glorie die strompelt achter zijn mannetje, constant gaten latend. En dit na bijna elke topploeg in de prem te hebben verschalkt met individuele klasse. De dure aankoop van Everton die meteen zekerheid op het middenveld bracht mag eveneens op de bank plaatsnemen voor een Witsel die niet meer vooruit te branden valt.

En het gaat niet enkel om kwaliteit. Faes, Onana en Trossard zijn ook spelers die zich met keihard werk vooruit hebben geknokt op relatief korte termijn. Die hebben geweldige honger, hebben een dynamiek getoond die wij al lang ontbreken. Zo een Trossard heeft wat langer de tijd genomen om te groeien, maar je ziet aan alles dat het een keiharde werker is gewoon.

En kijk: Onana valt in en er is plots activiteit op ons middenveld. Die debiel van een Martinez vervangt de verkeerde speler wel, maar plots konden we duels winnen en was er minder druk op onze verdediging. Trossard valt in en meteen komt er een succesvolle actie. Als die man nu nog durft starten met Hazard en zonder Onana moet je die toch klappen geven. Kijk hem nu bij die beelden met De Bruyne en Alderweireld erbij. De Bruyne ziet ook dat het compleet achterlijk op het veld staat. En die kaalgeplukte papegaai staat gewoon wat te kijken gelijk mijn kat wanneer mijn vriendin er tegen praat.

Als de spelers niet zelf gewoon hun ding doen, met succes, is het inderdaad misschien exit in de groepsfase. Dit is dieptriest.

Wij, de jarenlange nummer 1 van de wereld, zitten enkel nog in de wedstrijd omdat onze verdedigers en keeper ervaring hebben met in een schietkraam te staan en het lukt ze verbazingwekkend vaak om een barrage te overleven. En desondanks alles hebben we nog steeds heel veel kwaliteit, daarom kan Batsman er plots eentje binnentrappen die de Canadezen meestal zouden verkloten. Want onze tactiek en opstelling zijn van het laagste niveau sinds Wilmots. Die had namelijk helemaal geen tactiek.

Hazard en Witsel eruit. Trossard en Onana erin. Leert het Robert
Witsel gaat nooit gebeuren. Hij slachtoffert hier ook weer Tielemans, in plaats van Witsel. Ik ga niet zeggen dat Tielemans goed speelde, maar die zit toch vooral te zwemmen omdat Witsel het allemaal niet kan belopen.

Onana een absolute verademing op dat middenveld, wie hij ook vervangt. Stond wel iets te opgefokt, hopelijk groeit hij daar nog in.

Je blijft wel zien dat Onana of geen Onana, er geen connectie is tussen middenveld en verdediging. De verdediging heeft op zich nog een degelijke wedstrijd gespeeld, het gevecht werd steeds (zoals verwacht) vroeger op het veld verloren. Zowel in balbezit als in balverlies is ons middenveld onbestaande. Ongeacht welke spelers Martinez daar zet, er schort gewoon echt iets met zijn systeem. De tweede helft ging vlotter voor ons, maar dat leek me minder door de inbreng van de nieuwe spelers te zijn en meer door de Canadezen die vermoeid geraakten.

Als hij per sé wil blijven spelen met drie CV's, moet hij echt naar een 3-5-2 opteren ipv naar een 3-4-3. Die werkt gewoon niet voor ons.

Courtois - Vertonghen, Alderweireld, Dendoncker - Castagne, Tielemans, De Bruyne, Onana, Meunier - Trossard, Openda bijvoorbeeld volgende match. En als hij met flankaanvallers wil spelen, moet hij naar een 4-3-3 gaan. We hebben gewoon echt niet de ploeg (meer) om zijn voorkeurssysteem te spelen.

Edit: wat @Marsu zegt dus. Ik kan er écht niet bij dat Martinez dat zelf allemaal niet ziet. Mijn vrouw zat nog geen 2 minuten naast mij en haar tweede opmerking (na "amai die ref lijkt op Kompany") was over die twee eenzame rode stipjes in een zee van wit. Enfin, en hij zag het dus eigenlijk wel voor een stuk, want anders had hij Onana niet gebracht na de rust. Maar hij lijkt maar niet te beseffen dat het in de eerste plaats aan zijn systeem ligt.

Laatst bewerkt:
THIS CANADA HAD A LOT OF PACE
I AM EXTREMELY PLEASED WE WON THE GAME THROUGH GRIT

WE WILL GROW IN THIS TOURNAMENT, IF WE DO THAT BY WINNING GAMES THIS IS TO OUR ADVANTAGE

man man man

Goed tot Uitstekend: Courtois
Matig tot Goed: Onana, Alderweireld, Dendoncker, Trossard, Openda
Matig: Vertonghen, Meunier, Carrasco, Castagne, Batsman
Zwak tot Matig: Tielemans, Witsel, De Bruyne, Hazard

Sorry, Hazard heeft misschien niet slecht gespeeld, maar op offensief vlak heeft hij heel weinig bijgebracht en op defensief vlak heeft hij Carrasco amper geholpen en hij heeft zelfs bijna Canada een assist gegeven. Als we niet afkomen met "goh, hij komt van ver", dan is deze match op zichzelf gewoon vrij zwak tot matig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan