Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben drie wedstrijden voor de boeg. Hoogstwaarschijnlijk 4, verder in de toekomst ga ik niet kijken.
Ik begrijp de keuze om voor ervaring te gaan tegen Canada en zo gaan om de overwinning die altijd nodig is de eerste wedstrijd.

Hoe Hazard speelt gaan we zien, hoe de verdediging gaat zijn gaan we zien. Wie weet groeien we, wie weet falen we direct.

Wie er ook waar staat als ze vol overgave spelen kunnen we ver geraken.

Op zich is de keuze van hem mee te pakken wel te verdedigen. Om hem te laten starten niet natuurlijk.

Alsof Anderlecht geld gaat betalen om Debast mee te pakken naar het WK. Stop met zo'n verzinsel hé (we hebben zelfs geen geld meer)

Mechelen ? Komaan seg, er zitten hier Brugge supporters die hem al jaar en dag de zwakste schakel noemen en liever kwijt dan rijk zijn.
Stel dat Debast goed speelt gaat zijn marktwaarde immens omhoog hoor.

En dan is zijn basisplaats dus ook gewoon terecht ?

Nogal een vreemde redenatie hoor.

> Stel dat hij goed speelt, dan wordt zijn MW veel hoger.
> Ah, dus dan is de basisplaats terecht.

Hoezo? Eenieder die goed speelt op een WK, zal zijn MW zien stijgen. De mogelijkheid om goed te spelen, rechtvaardigt toch geen basisplaats?

Edit: je zei natuurlijk al dat je akkoord gaat dat hij geen basisplaats verdient, maar deze laatste opmerking is dan een beetje vreemd.

Is dat al gelekt of wat bedoelt ge? :p
Officieel: Leander Dendoncker straks aan de aftrap

Leander Dendoncker staat aan de aftrap tegen Canada. De laatste wedstrijden kreeg hij geen kans, maar nu komt hij toch in de ploeg. Dat valt te horen rond de Rode Duivels. Eerder gaf Martinez aan dat ook Eden Hazard en Jan Vertonghen in de basis staan. Er worden voorts niet al te veel verrassingen verwacht. (Pjc vanuit Qatar)

Nieuwsblad

Officieel: Leander Dendoncker straks aan de aftrap

Leander Dendoncker staat aan de aftrap tegen Canada. De laatste wedstrijden kreeg hij geen kans, maar nu komt hij toch in de ploeg. Dat valt te horen rond de Rode Duivels. Eerder gaf Martinez aan dat ook Eden Hazard en Jan Vertonghen in de basis staan. Er worden voorts niet al te veel verrassingen verwacht. (Pjc vanuit Qatar)

Nieuwsblad

Maar is dat dan in de verdediging of op het middenveld?

Een selectie kan je maken om volgende redenen:
- Vaste waarde in de selectie (gouden generatie inclusief diegene waarvan de meerwaarde ter discussie staat zoals een Mertens)
- spelers in vorm bij hun club (Heynen, Tresor)
- toekomstige basisspelers die je nu al de ervaring wil geven op een groot toernooi (CDK, Debast..)
- spelers met uniek profiel (doku)

Het is duidelijk dat enkel het 2e punt niet telt bij Martinez. En dat vind ik een fout van Roberto. Ik had Heynen altijd meegenomen. Zijn voorliefde voor de spelers van RSCA is vooral op dat punt niet te verdedigen als je dat linkt aan vorm bij hun club (cf. voor-selectie met Schroeykens en Amuzu..).

De selectie van Debast is zeker verdedigbaar maar om die dan ook te laten starten zou vreemd zijn. Zeker omdat een Faes bij Leicester een enorme meerwaarde is gebleken en dit vanaf het begin van aankomst.

Mannekeslief Martinez... Zelf zeggen dat hij Dendoncker als VM ziet en niet als CV, hem lang links laat liggen en geen speelminuten geeft, om hem dan doodleuk in de basis te zetten in een cruciale openingsmatch.
Ik vind Dendoncker ook veel meer VM, kan mij nooit overtuigen op de CV. Wat moeten Faes/Theate nog meer doen???

Mannekeslief Martinez... Zelf zeggen dat hij Dendoncker als VM ziet en niet als CV, hem lang links laat liggen en geen speelminuten geeft, om hem dan doodleuk in de basis te zetten in een cruciale openingsmatch.
Ik vind Dendoncker ook veel meer VM, kan mij nooit overtuigen op de CV. Wat moeten Faes/Theate nog meer doen???
Gij kent de opstelling al? :unsure:

Nogal een vreemde redenatie hoor.

> Stel dat hij goed speelt, dan wordt zijn MW veel hoger.
> Ah, dus dan is de basisplaats terecht.

Hoezo? Eenieder die goed speelt op een WK, zal zijn MW zien stijgen. De mogelijkheid om goed te spelen, rechtvaardigt toch geen basisplaats?

Edit: je zei natuurlijk al dat je akkoord gaat dat hij geen basisplaats verdient, maar deze laatste opmerking is dan een beetje vreemd.
Als hij nu gewoon een goede wedstrijd speelt, geen fouten maakt en niet onder de druk bezwijkt dan verdiende hij toch zijn basisplek
Wij zien hem niet trainen en zien ook niet of hij het meer verdiende dan de rest

Ik zou hem niet laten starten omdat ik ook schrik heb dat hij helaas ergens een fout gaat maken, als hij mijn ongelijk bewijst dan had de coach gelijk hé. Idem voor Hazard, ik zou hem niet laten starten, maar als hij het gewoon goed doet moeten we zwijgen

Boah de keren dat die als CV heeft gespeeld heeft die dat altijd wel degelijk gedaan.

Hazard-Batshuayi-Trossard
Carrasco-De Bruyne-Witsel-Castagne
Vertonghen-Alderweireld-Dendoncker
Courtois​

Vertonghen - Alderweireld - Dendoncker is wel een dramatisch trage verdediging, vrees dat het een saaie match wordt waarin we diep inzakken

Vertonghen - Alderweireld - Dendoncker is wel een dramatisch trage verdediging, vrees dat het een saaie match wordt waarin we diep inzakken

Goh ja, centrale verdedigers zijn bij veel ploegen niet van de snelsten he...

Met Dendoncker in ieder geval weer wat meer voetballend vermogen in de ploeg aangezien het eigenlijk een middenvelder is, die kan wat mee naar voor opschuiven in de opbouw.

Ik vind het wel eindelijk een beetje spannend. Zeer benieuwd wat voor niveau we te zien gaan krijgen straks.

Goh ja, centrale verdedigers zijn bij veel ploegen niet van de snelsten he...

Met Dendoncker in ieder geval weer wat meer voetballend vermogen in de ploeg aangezien het eigenlijk een middenvelder is, die kan wat mee naar voor opschuiven in de opbouw.

Ik vind het wel eindelijk een beetje spannend. Zeer benieuwd wat voor niveau we te zien gaan krijgen straks.
Onderschat de snelheid van Dendoncker niet. In één van de matchen tegen Polen (ik denk zelfs die waar hij een goal maakt) heeft hij een paar sprintjes getrokken zo scherp als een slagersmes. Alleszins zie ik de graag bezig, vol overgave, power, weet wat hij kan en ook wat hij niet kan. Bij Aston Villa heeft hij zijn vaste stek afgedwongen ook na de trainerswissel dus kudos voor hem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan