Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooral voorin zal Canada sterk zijn. Canada's zwaktepunt is eigenlijk ook hun defensie en een Belgie dat hoog druk zet en goed is, zou toch moeten kunnen scoren, zelfs zonder Lukaku. Alleen kan Canada zeer sterk zijn in de counter of bij uitbraken, vooral ook omdat snelheid van voor één van hun sterktepunten is. En met David hebben ze ook een speler die vlot kan scoren. In principe heb je op papier veel aanwezig voor een aantrekkelijke match. Ik verwacht gelijkenissen met de match tegen Japan in 2018 of de VS in 2014. Ik acht dit Canada wel sterker dan Mexico of de VS. Zijn ook de sterkste ploeg uit CONCACAF (Noord-Amerika) zou ik zeggen, maar hebben wel geen ervaring op een WK natuurlijk. Een 39-jarige en 35-jarige speler in dat opzicht is eigenlijk niet eens zo een slecht idee om op te stellen voor Canada als je het zo bekijkt.

Vooral voorin zal Canada sterk zijn. Canada's zwaktepunt is eigenlijk ook hun defensie en een Belgie dat hoog druk zet en goed is, zou toch moeten kunnen scoren, zelfs zonder Lukaku. Alleen kan Canada zeer sterk zijn in de counter of bij uitbraken, vooral ook omdat snelheid van voor één van hun sterktepunten is. En met David hebben ze ook een speler die vlot kan scoren. In principe heb je op papier veel aanwezig voor een aantrekkelijke match. Ik verwacht gelijkenissen met de match tegen Japan in 2018 of de VS in 2014.
Sinds wanneer gaan wij hoog druk zetten?

Dendoncker start

Courtois - Vertonghen, Alderweireld, Dendoncker - Carrasco, Witsel, Tielemans, Castagne - Eden Hazard, De Bruyne, Batshuayi
Goed dat Debast niet start, maar eigenlijk ongelofelijk dat die al de vorige matchen gespeeld heeft om hem dan nu niet te gebruiken.

Jammer van Witsel en Hazard, maar goed, hadden daar Onana en Trossard gestaan had er een mirakel gebeurd.

Ik ben toch benieuwd. Ik heb ergens wel het gevoel dat Canada met meer enthousiasme gaat spelen dan België. Gewoon omdat ik lang geen match van de Belgen meer heb gezien waar ze écht enthousiast waren om te spelen.

Wat ik zeg is dat als je hoog druk zet dat je het Canada moeilijk kan maken. Wat wij doen is bal in de ploeg houden en horizontaal pasjes geven rond de middellijn, vaak achteraan.
Het kan niet anders of de 3 CV’s hebben van Bobby het uitdrukkelijk verbod om over de middellijn te komen, behalve bij corners. Nooit schuift er eentje in. Eenmaal de bal aan de tegenstander zakken ze volledig terug in plaats van aan de middellijn te blijven

Al meteen gekloot aan Hazard zijn kant aangezien die compleet verloren jogt en het middenveld dat alle vuur ontbreekt... Witsel die ook weer gewoon jogt overal.

Maar bon, drie goede aanvallers en voor de rest hold on for dear life daar bij Canada. Dit moeten we gewoon kraken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan