Grote/kleine vraagjes

videast

Active member
Supporter
Had dit eerst in een ander draadje gepost, maar was wss verkeerd (daar nu gewist). Dus nu hier:

Waarom rekent de Garmin Connect app geen correcte 7d gemiddeldes, of zie ik iets verkeerd? Ik merk al een tijdje dat mijn 7 daags gemiddelde stappen precies niet klopt. Als ik 77000 stappen heb over de laatste 7 dagen, waarom geeft hij mij dan een daggemiddelde onder de 10k? Als ik het nu check, deelt hij door 7.66xxx ipv door 7.

Wat mis ik?

Gaat het in die richting?

Bij mij is het eerder omgekeerd, ik heb nu 59.145 stappen in de laatste 7 kalenderdagen. Dat is gemiddeld 8.449 stappen per dag.

Garmin zegt echter dat mijn gemiddelde 8.920 is. Ik vermoed dat dit is omdat ze niet delen door 7 maar door minder dan 7, aangezien vandaag nog niet afgelopen is en ze ofwel mijn verwacht aantal stappen voor de rest van de dag toevoegen of uren van de noemer aftrekken omdat het niet exact 7 x 24u is.

Dat is echter wel de omgekeerde afwijking van wat jij hebt.

IIRC kijkt Garmin naar de laatste 7 kalenderdagen inclusief vandaag. Dat wilt zeggen dat als je 's ochtens kijkt je gemiddelde precies lager gaat zijn, maar als je veel wandelt door de dag en 's avonds opnieuw kijkt het hoger gaat lijken.

1000002344.jpg

@langun Neen, de richting is wel degelijk wat ik zei. Het was mij opgevallen omdat ik boven de 70k stappen zat, maar Garmin zei dat het gemiddelde per dag onder de 10k zat.
Net even gekeken: de dag is nog niet helemaal voorbij, maar ik heb 64612 stappen in de laatste 7 dagen. Als ik 64612 deel door 7, is dat 9230. Hoe kan Garmin aan 7157 komen??? Je moet al delen door 9 om daaraan te komen. RAAAAR, op z'n minst.

Weer een vraagje over tracking bij een Fenix 8. Eenmaal je je activiteit (in dit geval wandelen) bent gestart, kun je een aantal schermen doorlopen door vertikaal te scrollen over het scherm. Bij mij is het 4e (of 5e) scherm bij het naar boven scrollen dan de kaart. MAAR: ik geraak niet meer uit die kaart (en kan dus mijn activiteit ook niet stoppen). Dit doen de knoppen:
- Rechts boven: laat mij verscheidene instellingen doen voor de kaart (zoom/pan/map layers/...)
- rechts onderaan: scrollt doorheen een aantal mogelijkheden (staat dan ofwel die pijl, ofwel een X icoontje)
- links onder en midden: zoomen of pannen
- links boven: volledige helderheid of half

Heb al gezocht op het net, maar niks gevonden dat mij kan helpen. Iemand enig idee hoe ik eruit geraak ?

EDIT: dan uiteindelijk met long press op midden links, het horloge uitgeschakeld... bij terug opstarten, kon ik de activiteit saven... maar dat kan niet de bedoelde weg zijn.

Laatst bewerkt:
Omdat ik hier geen nieuw topic voor wil openen ga ik het hier maar even zetten

Ik heb een Samsung Watch 5 Pro (sinds 2022).
In het begin haalde ik een kleine 4 dagen gemiddeld.
Sinds de eerste software update kon ik 4 tot 5 dagen doen tussen herlaadbeurten. (Afhankelijk van het gebruik)
Andere updates hadden niet echt effect op de autonomie.
Ongeveer een maand terug is er nog een update geweest voor dit uurwerk en sinds die update haal ik met moeite nog 3 dagen.

Dit is toch niet normaal, dat is plots een dikke 25% verlies aan autonomie.
Draaien er plots meer zaken op de achtergrond, die ik blijkbaar niet kan vinden en dus niet kan uut zetten of is de accu er plots de brui aan aan het geven, toevallig net op de moment na die update?

En het blijft minderen, de laatste week is het nog maar een dikke 2 dagen, ik haal de 3 dagen dus zelfs al niet meer.
Zal dus wel de batterij zijn....
Is het normaal dat deze na iets meer dan 3 jaar stuk gaat?

Terug
Bovenaan