Guess the Game

Ik vermoed dat ik wat tips ga moeten geven af en toe, alhoewel midden jaren 90 dit spelleke wel redelijk bekend was. Het kwam inderdaad uit middenin de hype van Mechwarrior/Earthsiege-hypes. Alhoewel hier een iets andere twist werd gegeven aan het robot-omhulsel.

lzrt.jpg

Juist dus, Quarantine. Had voor die tijd nog redelijk strakke graphics.
Fijn game, was ook behoorlijk 'uniek' in die tijd. Ik herinner me ook dat mijn 386SX dat totaal niet kon draaien, de fps waren bedroevend. Dus ook nooit uitgespeeld...

BTW: Terra Nova klopt. Knap als je dat wist zonder Google :)

Fijn game, was ook behoorlijk 'uniek' in die tijd. Ik herinner me ook dat mijn 386SX dat totaal niet kon draaien, de fps waren bedroevend. Dus ook nooit uitgespeeld...

BTW: Terra Nova klopt. Knap als je dat wist zonder Google :)
Ik wist dat het iets met Alpha Centauri was. De naam zelf heb ik wel moeten googelen.

Mijn 486 kon het net trekken maar ik moest wel mijn autoexec.bat en config.sys bestanden wijzigen. :)

Fuck waar is de tijd. :) En wij vonden dat maar normaal hé. Ah ja zoveel patatten voor een PC? Goed. Ah om Doom te draaien moet ik wat veranderen in die bestanden en alles heropstarten? No worries mate. :)

Mijn 486 kon het net trekken maar ik moest wel mijn autoexec.bat en config.sys bestanden wijzigen. :)

Fuck waar is de tijd. :) En wij vonden dat maar normaal hé. Ah ja zoveel patatten voor een PC? Goed. Ah om Doom te draaien moet ik wat veranderen in die bestanden en alles heropstarten? No worries mate. :)
Om daarna met Dos4GW door de 640kb limiet te gaan.
De Xbox Cyberpunk versie is het ook niet.

Ik was toen 14-15 ongeveer en had schrik om daar in te moosen, alhoewel ik natuurlijk wel ergens wist hoe en wat. Dat leerde je dan van vrienden, via via. Zalige tijd. Als je nu zegt wat je vroeger allemaal manueel moest doen in het DOS-tijdperk... Mijn broer heeft het ooit gepresteerd om del*.* te typen onder C prompt LOL. Direct bellen naar ne maat, mega in paniek. Wat we allemaal naar de knoppen hebben geholpen...onze CMOS instellingen waren we ooit eens kwijt na het opstarten van een voetbalspelleke. Opeens zwart scherm en restart...alles kwijt en geen 'automatische detectie' :D Daarna PC volledig om zeep geholpen en we durfden dat niet zeggen thuis, gevolg: half jaar buiten gespeeld. Uiteindelijk hem toch binnen gedaan in de Paradise Systems en nog onder ons vijzen gehad omdat er 'doublespace' op stond. Dat 'mocht niet' volgens die mannen. HAHA. Spijtig genoeg begonnen wij met DR-DOS ipv MS-DOS, dat maakte er het niet simpeler op. Moest zo ATAC (spelletje waar ik zo hard op kwijlde, bekijk die box-art) langs de kant leggen wegens 'not enough expanded memory'.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan