Haartransplantatie

Voor mij is haar gewoon mezelf iets zekerder voelen. Misschien ook wat vechten tegen het ouder worden? Je ziet er ineens ook een pak jonger uit met meer haar.
Zelfvertrouwen is alles toch?
Klopt.

Echter hoop ik dat je je zelfvertrouwen niet enkel maar afhangen van je haar/ uiterlijk. En dat er meerdere (zo niet alle) aspecten van jouw zijn, voldoende zelfvertrouwen geeft.

Persoonlijk op jonge leeftijd stond heel mijn zelfvertrouwen gebouwd op een relatie. Relatie weg en mijn zelfvertrouwen ook. Heeft toch een paar jaar gekost eer ik mijn zelfvertrouwen terug had en vooral gebouwd op mezelf.

Klopt.

Echter hoop ik dat je je zelfvertrouwen niet enkel maar afhangen van je haar/ uiterlijk. En dat er meerdere (zo niet alle) aspecten van jouw zijn, voldoende zelfvertrouwen geeft.

Persoonlijk op jonge leeftijd stond heel mijn zelfvertrouwen gebouwd op een relatie. Relatie weg en mijn zelfvertrouwen ook. Heeft toch een paar jaar gekost eer ik mijn zelfvertrouwen terug had en vooral gebouwd op mezelf.

Ik moet zeggen dat voor mijn HT mijn zelfvertrouwen toch ook maar heel laag stond hoor…
Het emotionele gevolg van er kalend uit te zien is niet te onderschatten…

Ge ziet er bakken ouder uit.

Ik moet zeggen dat voor mijn HT mijn zelfvertrouwen toch ook maar heel laag stond hoor…
Het emotionele gevolg van er kalend uit te zien is niet te onderschatten…

Ge ziet er bakken ouder uit.
Om eerlijk te zijn, heb ik juist het omgekeerde effect. Ik scheer alles af, collega's kunnen zeer moeilijk een leeftijd op mij plakken.

Als uw HT u de nodige boost geeft in zelfvertrouwen, geweldig.

Mijn bezorgdheid gaat erom dat je zelfvertrouwen wordt gebouwd op 1 aspect van jezelf, waar je eigenlijk niet veel vat op hebt.

Maar dat gaat voor alles op als je je zelfvertrouwen aan 1 ding ophangt.

Om eerlijk te zijn, heb ik juist het omgekeerde effect. Ik scheer alles af, collega's kunnen zeer moeilijk een leeftijd op mij plakken.

Mijn bezorgdheid gaat erom dat je zelfvertrouwen wordt gebouwd op 1 aspect van jezelf, waar je eigenlijk niet veel vat op hebt.

Gohja ge hebt natuurlijk mensen die kaal of bros staan, en anderen totaaaaal niet.

En tja uw gezicht is uw uithangbord naar andere mensen he.

Als daar iets mis is, niet per se kalend zijn, zou dat bij mij persoonlijk mijn zelfvertrouwen serieus naar beneden helpen ja...
Het gaat om het totaalplaatje dat "ok" moet zijn. Das mijn mening/ervaring dan toch.

In mijn geval was het kalend zijn de grootste factor die mij stoorde en mijn zelfvertrouwen wegnam.
Ik ben véél zelfzekerder geworden, ongelofelijk, maar heb nog steeds kleine dingen waar ik mij aan stoor natuurlijk, die wat horen bij het ouder worden...

Gohja ge hebt natuurlijk mensen die kaal of bros staan, en anderen totaaaaal niet.

En tja uw gezicht is uw uithangbord naar andere mensen he.

Als daar iets mis is, niet per se kalend zijn, zou dat bij mij persoonlijk mijn zelfvertrouwen serieus naar beneden helpen ja...
Het gaat om het totaalplaatje dat "ok" moet zijn. Das mijn mening/ervaring dan toch.

In mijn geval was het kalend zijn de grootste factor die mij stoorde en mijn zelfvertrouwen wegnam.
Ik ben véél zelfzekerder geworden, ongelofelijk, maar heb nog steeds kleine dingen waar ik mij aan stoor natuurlijk, die wat horen bij het ouder worden...
Het is natuurlijk wel zo dat eens je er aan laat werken en die look wilt behouden, er om de paar jaar opnieuw moet aan gewerkt worden.

Of is dat ondertussen al blijvend?

Klopt.

Neen, haar is zeker niet het enige wat mij zelfvertrouwen geeft, maar de confrontatie is gewoon hard.
Ondanks dat ik het onder controle hou met minoxidil, laatst liep ik door de motregen en ineens een iets hardere/dikkere regendruppel die op mijn hoofd komt en “de val van de regendruppel” was niet echt gebroken zoals in verleden door het haar, of toch veel minder gebroken, waardoor ik die druppel echt voelde vallen op mijn directe hoofdhuid.

Heb er een dag slecht van gelopen.

Hier heb ik dat ook heel lang gehad. Heel bewust van welk effect weer, water, lichtinval etc. had op het uitzicht van mijn kalende kruin. Constant daaraan denken en me daar dan aan aanpassen zodat het zo weinig mogelijk opvalt. Een typische is bijvoorbeeld nooit onder een spot/lamp gaan zitten op restaurant.

Maar het laatste jaar heb ik dat eigenlijk helemaal laten varen omdat ik beseft heb dat mensen zich daar nu is geen hol van aantrekken. Het zit allemaal in je eigen hoofd.

Het afscheren is nog een stap te ver maar ik doe nog weinig moeite om het te maskeren. Het is ook niet echt meer te maskeren vermits er daar bovenaan nog maar weinig staat.

Het is natuurlijk wel zo dat eens je er aan laat werken en die look wilt behouden, er om de paar jaar opnieuw moet aan gewerkt worden.

Of is dat ondertussen al blijvend?

Dat haar is blijvend he, die getransplanteerde grafts zijn niet onderdanig aan het DHT hormoon.

Mijn haarverlies is de laatste 2 jaar redelijk stabiliseerd, maar het is niet gezegd dat dat voorste plukje dat ik nog had nooit verder uitvalt.
Mijn kruin was nog volledig in tact, maar ook dat is niet gezegd dat dat zo blijft...

Ik kan eventueel met medicatie beginnen om het haarverlies te stoppen, maar dagelijks daar pillen voor slikken waar de langdurige bijwerkingen niet van gekend zijn doe ik liever niet.

Ik zou, als mijn donor het toelaat, eerder nog een 2e HT laten doen dan binnen enkele jaren, indien nodig.

Netjes gedaan! Zalig zeker zo met uw handen terug door uw haar kunnen gaan van de voorkant tot vanachter.

Hebben ze dan ook grafts bijgezet/tussen de bestaande haren gezet zo in dat stuk vooraan waar ze wel nog haar was?

Netjes gedaan! Zalig zeker zo met uw handen terug door uw haar kunnen gaan van de voorkant tot vanachter.

Hebben ze dan ook grafts bijgezet/tussen de bestaande haren gezet zo in dat stuk vooraan waar ze wel nog haar was?

Idd ZALIG, en ge merkt wel dat die haren nog redelijk dun en nieuw zijn ze, kapper had dat eens uitgelegd dat er zo 4 fases zijn en dat ze nu pas in de initiële groeifase zitten, dus die moeten zich nog aanpassen aan hun gebied terug en dan worden ze normaal veel dikker komende maanden.

Yep idd in dat stukje vanvoor hebben ze ook bijgezet. Eigenlijk vrij veel zelfs, verschoot er van dat die haarlijn vooraan (te zien op de foto) toch precies 1 cm onder dat resterend plukje uitkwam, maar dat was hoe ze natuurlijk was, redelijk confronterend als ze die haarlijn tekenden en uw haar zo omhoog spellen.

Kans is dus wel dat dat nog verder uitdund of verdwijnt mja, op zich was het al 2 jaar stabiel, enkel mn inhammen waren net nog iets hoger opgetrokken op 2 jaar tijd.

Sommige mannen kunnen deze kaalheid aanhouden, typisch de inhammen weg en nog zo'n klein dotje vanvoor. Hopelijk dat dat zo blijft bij mij ook.

Ik word ook altijd midden 20 geschat, ondanks mijn haar. Maar bij mij was het puur de inhammen, voor de rest heb ik vrij veel en dik haar.

Jaren geleden had ik er minder zelfvertrouwen door maar nu was het puur voor mijn eigen. Ik wou mijn haar goed kunnen stylen zonder mij elke dag er over te irriteren.

Grappige is dat wanneer ik mijn vrienden vertelden dat ik HT ging doen dat ze zeiden: “ale waarom? Ik had da nie eens door”

:unsure:

Ik word ook altijd midden 20 geschat, ondanks mijn haar. Maar bij mij was het puur de inhammen, voor de rest heb ik vrij veel en dik haar.

Jaren geleden had ik er minder zelfvertrouwen door maar nu was het puur voor mijn eigen. Ik wou mijn haar goed kunnen stylen zonder mij elke dag er over te irriteren.

Grappige is dat wanneer ik mijn vrienden vertelden dat ik HT ging doen dat ze zeiden: “ale waarom? Ik had da nie eens door”

:unsure:

Ja pas op da laatste zeiden er tegen mij ook….

Maar ge ziet op mijn fotos hoe erg het was.
Ik camoufleerde het gewoon heel hard.

Gisteren 1ste controle gehad na een maand (tijd vliegt!). Alles was goed en donor was snel gegroeid

Enkel kut dat ik daarvoor in totaal 4uur in de auto heb gezeten :unsure:

't zal nu bijna 2 maanden zijn. Denk dat alle haren uitgevallen zijn ondertussen en voel precies al bobbels van nieuwe haartjes er door komen :cheer:

Ondertussen richting de 4 maand aan’t gaan? Dat wil zeggen dat de groei redelijk op gang aan’t komen is? Wel nog zeer dun en weinig densiteit vermoed ik?

Terug
Bovenaan