Haartransplantatie

Ik hoor altijd dat je na zo'n haartransplantatie ook pillen moet blijven slikken (dus de finasteride en minoxidil) om te vermijden dat het haar dat je nog had uitvalt en daardoor het resultaat slechter wordt. Klopt dat?

Ik zag haartransplantatie als een alternatief voor pillen (waar ik geen fan van ben en m'n dokter wou die ook niet voorschrijven dus schreef me die topische voor die blijkbaar minder effectief is en irritatie/jeuk kan geven), maar als je dan alsnog pillen moet slikken kan ik beter nu met pillen beginnen voordat ik echt een transplantatie nodig heb. Zolang m'n haar niet nat is, vind ik de doorkijk in mijn haar nog "aanvaardbaar" op dit moment.

Ik hoor altijd dat je na zo'n haartransplantatie ook pillen moet blijven slikken (dus de finasteride en minoxidil) om te vermijden dat het haar dat je nog had uitvalt en daardoor het resultaat slechter wordt. Klopt dat?

Ik zag haartransplantatie als een alternatief voor pillen (waar ik geen fan van ben en m'n dokter wou die ook niet voorschrijven dus schreef me die topische voor die blijkbaar minder effectief is en irritatie/jeuk kan geven), maar als je dan alsnog pillen moet slikken kan ik beter nu met pillen beginnen voordat ik echt een transplantatie nodig heb. Zolang m'n haar niet nat is, vind ik de doorkijk in mijn haar nog "aanvaardbaar" op dit moment.
Hebt ge al is int licht gestaan? 🤭

Ik ben momenteel sinds ht gestopt met fin en enkel nog min

Mijn haar was al lang gestabiliseerd, die inhammen had ik al sinds ik jong was dus veronderstel dat ik geen fin nodig heb

Hebt ge al is int licht gestaan? 🤭
Dan is het idd zichtbaarder net zoals bij nat haar, maar met minoxidil wordt het haar ook terug dikker heb ik gehoord. Met de verkeerde lichtinval is er trouwens wel meer dat ik storend vind dan alleen m'n uitgedund haar. :p

Ik ben momenteel sinds ht gestopt met fin en enkel nog min

Mijn haar was al lang gestabiliseerd, die inhammen had ik al sinds ik jong was dus veronderstel dat ik geen fin nodig heb
Heeft de dokter die de transplantie uitgevoerd heeft iets gezegd over of je pillen moest blijven innemen?

Dan is het idd zichtbaarder net zoals bij nat haar, maar met minoxidil wordt het haar ook terug dikker heb ik gehoord. Met de verkeerde lichtinval is er trouwens wel meer dat ik storend vind dan alleen m'n uitgedund haar. :p

Heeft de dokter die de transplantie uitgevoerd heeft iets gezegd over of je pillen moest blijven innemen?
Nee eigenlijk totaal niet, want ik moest zelf vragen wanneer ik terug min mocht gebruiken.

Heb in juli check up, mss dat ik hun advies is vraag dan

Als je jong bent (onder 35) zijn die meds wel aan te raden blijkbaar.

Als je bvb 22 en kalend bent, dan een HT doen zonder meds is redelijk nutteloos omdat je hoogstwss verder kaalt.

Ik was al de 35 voorbij, en mijn situatie was al 2 jaar stabiel, dus ik neem geen medicatie.

Soeplepel, vanaf 4 maand begint het wel te groeien en je bent nog maar op 3,5 ofzo zeker? Tgaat enkel beteren nu :p

Als je bvb 22 en kalend bent, dan een HT doen zonder meds is redelijk nutteloos omdat je hoogstwss verder kaalt.

Ik was al de 35 voorbij, en mijn situatie was al 2 jaar stabiel, dus ik neem geen medicatie.

Soeplepel, vanaf 4 maand begint het wel te groeien en je bent nog maar op 3,5 ofzo zeker? Tgaat enkel beteren nu :p
7 feb was de ht dus pakt nog 1.5 maand tot het weer uitviel. Dus een goeie 2 maand nu denk ik ongeveer dat het aaant groeien is

Probleem ook bij finasteride is dat het haaruitval niet volledig stopt, het vertraagt het alleen maar. Je lichaam past zich na verloop van tijd aan, gewent aan het middel.
Het hoogtepunt van de werkzaamheid piekt rond de 2-5 jaar en dan begint het langzaamaan zijn werking te verliezen.

Ik zou dus enkel maar een HT overwegen wanneer het haaruitval gestabiliseerd is zonder gebruik van medicijnen.

Trouwens mogelijks gaat finasteride verboden worden in de EU.

https://www.pharmaceutical-technolo...gs-about-potential-link-to-suicidal-thoughts/
Om hier op terug te komen voor de geïnteresseerden;
Finasteride zal (hoogstwaarschijnlijk) niet worden verboden in de EU maar er zal een extra waarschuwing worden toegevoegd aan de bijsluiter (of verpakking) over zelfmoordgedachten. Wat ze ook in de VS hebben gedaan.

Hoe doen die celebrities dat eigenlijk met haartransplantatie? Die kunnen toch moeilijk weken/maanden onder de radar blijven tot al dat haar terug gegroeid is?

Ben zelf 33, maar kan me moeilijk voorstellen dat mijn haar plotseling zal stoppen met uitdunnen eens ik 35 ben? Of al mijn haar moest komende 2 jaar uitvallen natuurlijk, dan is er niets meer uit te dunnen. :p

Ben zelf 33, maar kan me moeilijk voorstellen dat mijn haar plotseling zal stoppen met uitdunnen eens ik 35 ben? Of al mijn haar moest komende 2 jaar uitvallen natuurlijk, dan is er niets meer uit te dunnen. :p

Hangt beetje af van hoe je kalend bent denkek…

Bij mij was het vooral inhammen en uiteindelijk ook dat middenste stukje vooraan.. foto’s van 2 jaar geleden en net voor mijn Ht waren praktisch identiek.

Vanaf 35 gaat het normaal ook wel trager.

Vanaf 35 (+-) vertraagt de haaruitval weer door de geringe maar continu verlaging van DHT/testosteron. Maar het is ook hier zeer persoonsgebonden, je hebt mannen die echt blijven kalen tot ze erbij neervallen, je hebt mensen die echt stabilisatie zien na die leeftijd. Daarom is hoe langer wachten hoe beter voor een HT zodat de dermatoloog/chirurg beter kan inschatten hoeveel haren je nog gaat verliezen.

Ik zit zelf in die stage, 37j en inhammen gwn licht teruggetrokken zoals iedereen wel beetje heeft, kruin uitdunnend maar niet zo naar binnen getrokken (eilandvorming) en nog geen kale plek ofzo. In functie van hoe het ligt en of het schoon/iets vettiger is (en de lichtinval lol) kan je er soms wel licht doorkijken op sommige plaatsen maar het is nog ver van een Nadalke lol.

Dus ik twijfel nog altijd of ik het (al) zou doen...

Bij mij was het zelfs heel stabiel tot ik 34-35 werd. En dan verergerde het weer.

Daar heb ik idd ook schrik voor. Het valt bij mij nog best mee, maar als ik naar m'n vader kijk heb ik nog een lange weg van haaruitval te gaan. 😅
Mijn vader heeft veel minder inhammen dan mij, dus je ouders/grootouders zijn niet altijd een referentie.

Terug
Bovenaan