Squidward
Well-known member
Het kan natuurlijk dat dingen snel goed lopen, maar dit heeft toch ook een heel zwaar rebound-gehalte. Goed, ik ben van nature een ‘mijn glas is niet alleen half leeg, iemand heeft het ook van tafel geduwd’ pessimist, ik ken noch jou noch de nieuwe Mrs en het zal wel allemaal oké zijn. Maar het lijkt toch een LeBron-waardig niveau van rebound.Ik zou bij haar intrekken waar ze huurt.
Kopen sowieso zeker nog niet. Maar waar ze zit is ideaal omdat ze maar een paar straten verder woont en ik dus nog altijd naar het werk kan wandelen en ik alle andere voordelen nog heb die ik nu apprecieer (dicht bij stad, snelweg,...)
Dus ja, ik woon dan wel niet meer zo dicht bij het werk maar het is 2 minuten met mijn stepke en 5 minuten wandelen dus ja dat valt echt mee.
Dat maakt het ook wel makkelijker om de keuze te maken. Mocht ze nu een stuk verder wonen zou ik toch wat meer twijfels hebben, want het is écht wel een gemak om zo dichtbij te wonen.
Kopen is het plan wel in de verre toekomst, maar we zullen wel zien nog hoe het gaat.
Enige risico is dat als dit misloopt en mijn huidig appartement is verhuurd op dat moment dat ik niets meer ga vinden dat zo dichtbij mijn werk is en zo goedkoop (ik betaal nog geen 500 euro all in nu).
Maar het is wel oud en wat klein zeker met kat én hond. Het was ook 5 jaar geleden initieel de bedoeling er maar even te zitten als overbrugging maar het is wat langer geworden. Maar aan de andere kant kijk ik er wel naar uit om ergens ietswat deftiger en groter te gaan nu.
En breken met partner - kinderloos - is echt breken met de schoonouders ook. Dat deel van je leven is afgesloten. Hoe lang het ook was. Je gaat ook geen fotokopieën meer maken op je vorige kantoor.

Kan je gelijk gebruiken als screeningstool!