Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Jaja dat kan je wel allemaal ethisch heel correct zeggen, je kan niet anders want uw date leest mee :tongue: :laugh:
Ik heb er niks mee te winnen van tegen mijzelf in te gaan, vroeg of laat loop je daar dan toch op vast in uw relatie 🤷‍♂️
(klinkt ook weer ethisch heel correct hé 😝 )

Hier gisteren aan het babbelen en iets naar voor gekomen uit haar (recent) verleden waar ik het toch moeilijk mee had. Ga niet toelichten wat maar het is iets wat ik moeilijk kan rijmen met mijn normen en waarden en wat wat afbreuk deed aan het beeld ik van haar had op bepaalde vlakken. Al mag je niemand op zijn verleden afrekenen.
Heb dat ook redelijk duidelijk gezegd dat me dat iets deed en misschien wat té direct, het was niet de bedoeling haar te veroordelen of slecht te doen voelen maar het lag wel op mijn lever. Het gesprek en de sfeer was daardoor ook direct wel wat anders, al hebben we nog heel de nacht wel geknuffeld. Maar je voelt dat dan wel.
Maar ik heb er ook echt slecht van geslapen en toen ze vandaag vroeg waarom ik zo slecht had geslapen heb ik toegelicht dat dat nog altijd te maken had met wat gisteren gezegd is geweest.
Ik vond dat een moeilijke keuze of ik dat vandaag opnieuw zou zeggen of niet en bijgevolg liegen over de reden waarom ik zo slecht geslapen had.

In eerste instantie wist ik dat ze haar daar misschien slecht zou door voelen (want het verleden is het verleden en dat kan je niet veranderen. En ik wist dat ze dat zou opnemen als wat judgmental langs mijn kant. Waar ze gewoon 100% gelijk in heeft), maar aan de andere kant als ik er echt wakker van lig dan vind ik het wel belangrijk om te zeggen wat ik voel/denk. Want dat overkomt me niet snel.
Enfin, voor mij is eerlijkheid en zeggen wat je denkt toch écht wel belangrijk. Daarom heb ik ook voor het tweede gekozen.

Ze vond dat niet echt fijn dat me dat dwars lag en vind het ook unfair omdat het iets uit het verleden is, waar ze ook gewoon gelijk in heeft. Maar goed we hebben het wel redelijk snel uitgebabbeld.
Mocht ik dat niet gedaan hebben vrees ik dat het iets is wat later nog wel eens de kop zou opsteken. Wel iets waar ik zelf ook mee aan de slag moet dat ik zulke zaken niet te fel mag laten doorwegen op mijn gemoed.

Also na meer dan 2 maand erachter gekomen dat mijn whatsapp foto achtergrond ne foto is van mijn ex.
(goed het is van ver en het is best een knappe fotografische foto).
Maar ferm van mezelf, ook al zo paar screenshots van whatsapp naar mijn vriendin doorgestuurd. Dikke duim voor mezelf!

@kay-gell heeft ze gelijk, of niet.
Want het kan moeilijk èn moreel verwerpelijk zijn èn "perfect verstaanbaar in die situatie" hè. 😉

Ik zie al niet in waarom je niet zou kunnen zeggen dat je slecht geslapen hebt omdat het in je hoofd bleef spelen. Je kan ook perfect zeggen: "ik heb efkes tijd nodig om dat een plaatsje te geven in mijn hoofd omdat het wel nog wat wringt bij mij." (Niet-aanvallend praten over je eigen gevoel)
Dat is al een andere boodschap dan: "precies of dat ik zomaar kan vergeten wat jij hebt gedaan, het is niet omdat jij dat normaal vindt dat dat bij mij ook zo is!" (Heel aanvallend naar de andere toe)

En dat doorwegen op uw gemoed is ook logisch he, maar als je je ervan bewust bent weet je ook dat je niet zomaar impulsief mag toegeven aan dat gemoed...

@kay-gell heeft ze gelijk, of niet.
Want het kan moeilijk èn moreel verwerpelijk zijn èn "perfect verstaanbaar in die situatie" hè. 😉

Ik zie al niet in waarom je niet zou kunnen zeggen dat je slecht geslapen hebt omdat het in je hoofd bleef spelen. Je kan ook perfect zeggen: "ik heb efkes tijd nodig om dat een plaatsje te geven in mijn hoofd omdat het wel nog wat wringt bij mij." (Niet-aanvallend praten over je eigen gevoel)
Dat is al een andere boodschap dan: "precies of dat ik zomaar kan vergeten wat jij hebt gedaan, het is niet omdat jij dat normaal vindt dat dat bij mij ook zo is!" (Heel aanvallend naar de andere toe)

En dat doorwegen op uw gemoed is ook logisch he, maar als je je ervan bewust bent weet je ook dat je niet zomaar impulsief mag toegeven aan dat gemoed...

Ahzo als je het verwoord heb ik het gezegd hoor. Denk dat ik daar wel goed in ben in zaken uit te leggen op een deftige manier. Het was ook gewoon een goed open gesprek.
En goh ja heeft ze gelijk? Ja, misschien?
Enfin ik heb de laatste maanden ook geleerd dat ik een soms wat te utopisch, onrealistisch beeld had over bepaalde zaken en dat moeilijk heb om los te laten. Denk dat daar het probleem wel ligt.

En kan je dat ook tegen haar zeggen dat je zelf al het idee hebt dat je verwachtingen soms wat TE hoog liggen maar dat je je daarvan bewust bent en dat dat eigenlijk los staat van haar of daden uit het verleden?
De ander kan sneller begrip opbrengen als je zelf open kan praten over wat je zelf als "abnormaal" ervaart maar als stuk van jezelf wel.
Alez, als open communicatie het doel toch is. 🤪

En kan je dat ook tegen haar zeggen dat je zelf al het idee hebt dat je verwachtingen soms wat TE hoog liggen maar dat je je daarvan bewust bent en dat dat eigenlijk los staat van haar of daden uit het verleden?
De ander kan sneller begrip opbrengen als je zelf open kan praten over wat je zelf als "abnormaal" ervaart maar als stuk van jezelf wel.
Alez, als open communicatie het doel toch is. 🤪

Oh ja maar dat heb ik haar inderdaad ook gezegd. Basically alles wat ik hier zeg heb ik ook zo tegen haar gezegd omdat ik het echt belangrijk vind om dat mee te delen.
Heb haar ook gezegd dat dat besef voor mij iets relatief nieuw is en dat ik het daar dus moeilijk mee heb.
Enfin initieel, ik kan wel zulke dingen snel loslaten. Het is niet dat dat ik dat weken of maanden meesleur. Ik kon mijn ex ook redelijk snel vergeven toen ze zei dat ze verliefd was op iemand anders en dat is toch van een andere gradatie omdat zoiets in onze relatie gebeurde en dit ervoor was.

Maar ik merk dat sommige dingen pas klikken of dat dat besef pas echt komt over hoe ik reageer of over zaken denk als ik daarover schrijf/praat en ik vind het fijn dat we dat soort gesprekken toch ook open kunnen hebben zonder ruzie od.
Het is gewoon ff kut maar ik merk dat ik wel echt 100% open durf en kan zijn bij haar, ook al is dat dan een minder aangenaam gevoel om daarover te praten dan de leuke dingen te doen.
Aan de andere kant vind ik zulke zaken (langs beide kanten) dan open durven benoemen in vertrouwen toch ook wel een diepere band creëren. Dat is dan echt iemand leren kennen, denk ik.

Aan de andere kant vind ik zulke zaken (langs beide kanten) dan open durven benoemen in vertrouwen toch ook wel een diepere band creëren. Dat is dan echt iemand leren kennen, denk ik.
Geen idee wat er bij jullie speelt hé maar open kunnen praten over wat zo'n dingen met jullie doen scheelt al veel. Zolang het niet om breekpunten gaat en het bespreekbaar blijft hoeft er niemand met een wrang gevoel te blijven zitten en komt dat wel goed hoor. Iedereen heeft in zijn leven wel dingen gedaan waar je niet trots op bent. Het is vooral hoe je er achteraf mee omgaat dat zegt wat voor persoon je bent.

Geen idee wat er bij jullie speelt hé maar open kunnen praten over wat zo'n dingen met jullie doen scheelt al veel. Zolang het niet om breekpunten gaat en het bespreekbaar blijft hoeft er niemand met een wrang gevoel te blijven zitten en komt dat wel goed hoor. Iedereen heeft in zijn leven wel dingen gedaan waar je niet trots op bent. Het is vooral hoe je er achteraf mee omgaat dat zegt wat voor persoon je bent.

Yes, vind ik dus ook. Daarom dat ik het toch maar gezegd heb.
Speelt nog wel in mijn hoofd merk ik en dat gaat toch nog een tijdje zijn.
Maar goed, nu heb ik het gezegd en is het aan mij om het een plaats te geven. En het is niet iets wat meespeelt in hoe ik de toekomst met haar zie.

Heb ook haar gezegd wat mijn zwaarste "morele" fout is geweest.
Al wrong het wel dat ik precies meer de ernst ervan in zag in mijn geval maar dat komt nog wel bij haar I guess.
Maar goed: afgesloten dus en wel geruststellend dat we zo een gesprek deftig kunnen voeren. Dus ik bezie het positieve ervan.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw had ook altijd het ideaalbeeld van de ridder op het witte paard in haar hoofd. Zij heeft een groot EQ en is heel begaan met iedereen rondom haar. Het heeft wel wat jaren geduurd om te beseffen dat niet iedereen (incl ik) zo is.
In het begin van onze relatie kon zij ook niet goed om met zaken uit mijn verleden en de manier waarop ik soms met mensen omga. De moment dat ze dat is gaan beseffen kreeg ze veel meer rust in haar hoofd.
Wij hebben daar altijd heel goed en open over kunnen praten. En het mag wel een cliché zijn maar onze communicatie is wat onze relatie al 14 jaar zo goed maakt.
Eerlijkheid staat bij mij ook bovenaan het lijstje van zaken die ik belangrijk vind in een relatie.

Mijn vrouw had ook altijd het ideaalbeeld van de ridder op het witte paard in haar hoofd. Zij heeft een groot EQ en is heel begaan met iedereen rondom haar. Het heeft wel wat jaren geduurd om te beseffen dat niet iedereen (incl ik) zo is.
In het begin van onze relatie kon zij ook niet goed om met zaken uit mijn verleden en de manier waarop ik soms met mensen omga. De moment dat ze dat is gaan beseffen kreeg ze veel meer rust in haar hoofd.
Wij hebben daar altijd heel goed en open over kunnen praten. En het mag wel een cliché zijn maar onze communicatie is wat onze relatie al 14 jaar zo goed maakt.
Eerlijkheid staat bij mij ook bovenaan het lijstje van zaken die ik belangrijk vind in een relatie.

Ja ik herken dat. Het gaat wel echt ff duren, het is iets wat ik echt een heel vies idee en gedacht vind.
Maar goed ik ben er de voorbije 2 maanden wel achter gekomen dat het quasi ideaalbeeld ik heb/had niet bestaat. Ook uit de vele mensen die ik erna sprak en waar ik dan ook zaken van hoorde waar ik quasi van m'n stoel viel.
Ik dacht dat ik dat quasi ideaalbeeld had in mijn vorige relatie maar kijk.
En wat me daar overkomen is dat is wel nog wat viezer. But still, knoopke van in mijn maag. Maar wel blij dat ik het gezegd heb en ik dat nu wat kan proberen plaatsen.

Laatst bewerkt:
Al wrong het wel dat ik precies meer de ernst ervan in zag in mijn geval maar dat komt nog wel bij haar I guess.
Of het morele bezwaar zit gewoon in uw hoofd en er is in feite geen objectieve reden waarom zij zich plots "slechter" zou moeten gaan voelen over iets uit haar verleden. Lijkt mij in ieder geval bijzonder ongezond om daarop te hopen.

Of het morele bezwaar zit gewoon in uw hoofd en er is in feite geen objectieve reden waarom zij zich plots "slechter" zou moeten gaan voelen over iets uit haar verleden. Lijkt mij in ieder geval bijzonder ongezond om daarop te hopen.

Feit, zo had ik t nog niet bezien. Bedankt daarvoor.

@kay-gell is er terug een aanzienlijk leeftijdsverschil? Want dat kan daar ook wel weer een invloed op hebben...

Ja ze is opnieuw 11 jaar jonger. Maar dit staat daar los van. Er zijn daar wel dingen in die ik merk (en in de vorige relatie ook) die toch wel anders zijn op dat vlak, maar daar ben ik best ok mee en ik kan ook veel "aanvaarden" waar ik anders over denk zonder daar iets speciaal over te voelen of zeggen
Maar dit is toch wel iets anders. Nu goed, I can deal with it he en vooral wat ik meeneem is dat zij ook heel open kan praten en luisteren over toch wat gevoelige zaken dus dat vind ik echt wel heel goed. En op zich weegt dat meer door dan zaken uit 't verleden.

Dat deel wou ik er al niet bijzetten omdat ik dacht dat dat te gemeen was. :unsure:

Ik kan met alles lachen. Denk de week nadat ze weg was had er ene bij t sparren per ongeluk in mn spel getrapt.
Die zei "die hebde nu toch ni meer nodig".

Zelden zo hard gelachen en pijn gehad tegelijk 😂

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan