Ik probeer nooit ergens van uit te gaan, dat zorgt zo vaak voor problemen. Als ik al een paar keer heb afgesproken met iemand en we hebben al dan niet al samen geslapen ga ik er nog altijd nooit zomaar van uitgaan dat wij samen zijn. De ene kan al helemaal overtuigd zijn, de andere kan nog aan het twijfelen zijn.
Hoe kan je weten of de ander het serieus meent, met jou een toekomst ziet, exclusief is, etc als je er niet over praat? Nee er moet voor mij altijd een gesprek zijn, dat hoeft daarom geen super serieus zwaar lang gesprek te zijn maar ik wil vertellen waar ik sta op dat moment en horen waar de andere staat. Voor het ingaan van een relatie net hetzelfde. Hoe je zo'n dingen intuïtief zonder woorden kan beslissen begrijp ik echt niet (als in, letterlijk niet begrijpen hoe mensen dat kunnen en dat zomaar weten van elkaar.)
Dat doe je toch van het begin dat gesprek?
Enfin toen ik onze eerste echte "date" had heb ik ook gezegd wat ik zocht in iemand en vice versa. En dat als ik verder date met iemand (daarom nog niet haar) dat ik dat enkel doe om iets serieus mee te beginnen. Als zij dat ook zo ziet dan is dat dan toch al duidelijk?
En na x-aantal dates komt dat, denk ik, dan toch wel automatisch naar voor om te zeggen hoe jullie elkaar nu als koppel zien?

Of dat jullie hetzelfde willen