June
Active member
En kwam dat aan? Heeft dat iets veranderd?met storypoints werken hé
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En kwam dat aan? Heeft dat iets veranderd?met storypoints werken hé
En wie gaat inplannen wanneer er naar de tandarts/kapper gegaan moet worden. En op tijd inschrijven voor kampjes en hobby's? En die betalingen regelen wanneer die toekomen. Kleding/schoenen voorzien voor de volgende maat en wisselen wanneer nodig? Plannen wanneer er een uitstap wordt gedaan en welke?@Pompi
De praktische moeilijkheden waar ik aan denk zijn eerder: ik breng de kinderen 4 dagen per week naar school en ik haal ze 2 dagen van school.
Schoonpa haalt ze 2 dagen en mijn partner pikt ze daar op. Partner brengt en haalt de kinderen op haar vrije dag.
Dat zou ik gerust laten, maar al de rest kan volgens mij perfect week om week wisselen.
Was/plas, boekentassen nakijken/maken, eten maken, afruimen, vaatwas legen, boodschappen, wassen/strijken, huisdieren, naar hobbies voeren, ...
Iedere situatie is natuurlijk anders en bij velen zal dit hoogstwaarschijnlijk niet lukken.
Dit ook niet om iets te creëren voor altijd, maar eerder om te ervaren wat de ander allemaal doet en om tot een evenwichtiger verdeling te komen.
Als een kind specifiek naar mama of papa vraagt in de 'andere' week, dat maakt nu niet uit hé.
Daar smelt je van en zou elke ouder met de glimlach doen.
Ik kwam na een paar weken aan gemiddeld zeker 7u per week meer.tja dat vind ik een lastige. Als je een uur doet over de afwas, waar de ander 20 minuten over doet en daarna de was opvouwt en de stofzuiger pakt. Ik kan me voorstellen dat als je per minuut opschrijft als zijnde zwart op wit dat je in bent voor een hele woordenwisseling.
Klopt ook, maar soms kan het verder gaan en dan voelt het eerder als profiteren. Vandaar dat het gepost werd in 'Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?' (4 jaar is trouwens lang om te wachten op beterschap en die termijn is hier al ff overschreden.)Is het een 50/50 verdeling? Nee. Maar tenzij het heel scheef zit zonder goeie reden zie ik ook geen nut om u daar blind op te staren. Ge zijt er toch om elkaar te helpen? En nu doet de ene meer maar over 4 jaar is de situatie mogelijks helemaal anders en zal de andere meer op zijn schouders nemen.
Ik mis een 'uit'-knop. Als kinderloze had je dagen dat je niets hoefde te doen. De wereld draaide zonder jou ook wel verder en al het werk kon tot morgen wachten. Als ouder, en zeker als ouder die het meeste van de verantwoordelijkheid op zich neemt, heb je die 'uit'-knop niet meer.Het alleenstaande-ouder-in-de-kinderloze-week-gegeven kan je ook snel romantiseren: na een ploeterweek kan je een hele week compleet je eigen ding doen*. Maar zo zit het niet in elkaar vrees ik.
* In alle eerlijkheid: dat is wat ik het meeste mis aan het vrijgezellenbestaan.
Ik kwam na een paar weken aan gemiddeld zeker 7u per week meer.
Met minuten of zaken die verkeerd konden opgevat worden, heb ik me niet bezig gehouden.
Dat ik relatief gezien meer tijd stak in ons gezin en dat ik daar graag verandering in wou.Maar wat zeg je nu eigenlijk over je partner daarmee? En wat zeg je daarmee over jezelf?

Een partner kan ook iets anders horen, nl dat ze lui is, dat wat zij doet niet belangrijk genoeg is en door jou niet gewaardeerd wordt. Ik zeg niet dat het zo is, alles is contekst. Niet per definitie de contekst die voor jou wel duidelijk is. En mocht je zo op jouw partner overkomen, dan drukt dat op enig romantisch gevoelens of uitingen, als die dan al oprispen.Dat ik relatief gezien meer tijd stak in ons gezin en dat ik daar graag verandering in wou.![]()
Dat is op dat moment ook de boodschap die je wenst over te brengen.Een partner kan ook iets anders horen, nl dat ze lui is

Laten we hopen dat de boodschap dan goed overkomt en de frustraties wegvloeien.Ik denk dat de topictitel héél hard afhangt van je netwerk. Met voor- en nabewakingen kan je je werkuren wel doen en op tijd naar je werk gaan en je kind gaan afhalen, maar dat zijn wel héél lange dagen voor je kind om in voor- en nabewaking te zitten én schooluren te doen.
Ik krijg mijn dochter en haar neefjes ook moeilijk mee van de nabewaking en als je je amuseert is dat allemaal wel oké. Maar toch, evident is het niet als je er alleen voor staat en je kan niet terugvallen op een netwerk. Kinderen vallen wel eens ziek en dan zie je je verlof - in dat geval - er wel snel doorgaan.Als kind dat wekelijks 1 a 2 maal naar de voor- en nabewaking ging, kan ik je vertellen dat ik het liefst zelfs elke dag ging indien mogelijk.
Wij hadden wel een leuke speeltuin op de basissschool, altijd jongens die wilden voetballen, en leuk speelgoed binnen.
Ik krijg mijn dochter en haar neefjes ook moeilijk mee van de nabewaking en als je je amuseert is dat allemaal wel oké. Maar toch, evident is het niet als je er alleen voor staat en je kan niet terugvallen op een netwerk. Kinderen vallen wel eens ziek en dan zie je je verlof - in dat geval - er wel snel doorgaan.
Ik kwam na een paar weken aan gemiddeld zeker 7u per week meer.
Met minuten of zaken die verkeerd konden opgevat worden, heb ik me niet bezig gehouden.
Hangt ervanaf hoe je het bekijkt, dat is 52 werkdagen per jaar extra.7 uur per week is 1 uur per dag.
Nu ook weer niet zo gigantisch veel verschil. Ik werk gemiddeld 1-2uur per dag extra dan mijn partner (incl pendelen), mag ik dat dan in mindering brengen ?
Hangt er vanaf of alle geld in 1 grote pot gaat zeker? Indien niet, dan doe je dat gewoon voor jezelf en kan je het zelfs zien als uw eigen carriere verbeteren op haar kap.7 uur per week is 1 uur per dag.
Nu ook weer niet zo gigantisch veel verschil. Ik werk gemiddeld 1-2uur per dag extra dan mijn partner (incl pendelen), mag ik dat dan in mindering brengen ?
Hangt er vanaf of alle geld in 1 grote pot gaat zeker? Indien niet, dan doe je dat gewoon voor jezelf en kan je het zelfs zien als uw eigen carriere verbeteren op haar kap.