Heeft er iemand eigenlijk is een paar deftige bronnen over het feit dat de jeugd nu echt zo veel meer uitgeeft aan gadgets, reizen, etentjes, afhaalmaaltijden, ... enfin noem maar op.
Of nog beter bronnen waaruit blijkt dat de generaties ervoor echt wel zoveel beter met hun geld omgingen, want laat ons een kat een kat noemen als bomma en bompa zaliger smartphones hadden kunnen kopen tijdens hun jeugd ze hadden er gehad he, bestonden afhaalmaaltijden (een Chinees misschien toen al wel uitzonderlijk) ze hadden er gebruikt van gemaakt he, was reizen zo eenvoudig geweest als nu, ze hadden het gedaan he, misschien niet allemaal, zoals nu de jeugd ook niet allemaal, maar het merendeel had het gedaan/gebruikt/gekocht he?
Ik krijg er persoonlijk het vliegend schijt van elk topic dat iets of wat van inhoud overeenkomt met dit topic is het hetzelfde riedeltje: Ja maar ja natuurlijk kunnen jongeren niks kopen, ze doen al hun geld op aan nutteloze zaken, prullen, ... .
Bonuspunten voor als er een paar afkomen met: Wij hebben eerst 10 jaar geleefd zonder verwarming, zonder warme kledij, elke dag 's ochtends één boterham met hesp, 's middags één met kaas en 's avonds één van beiden. Wij gingen niet op reis wij lagen 's avonds onder ons dekentje te dromen van verre reizen zodat we het toch een beetje warm kregen. Maar kijk, wij konden na tien jaar wél onze droomwoning kopen he

.
PS: Geen verzuurde huurder ofzo hier, wel nog jeugd (enfin ik reken mij daar toch nog bij) die prima gelukkig is met zijn woning, maar die wel beseft dat hij met zijn gat in de boter gevallen is op financieel vlak, met een twee gemiddelde nettolonen en ouders die niet hadden gesteund was een iets of wat deftige woning kopen, nog enkele jaren zeer lastig geweest zonder aflossing van 2500 euro de maand ofzo, en ik zit toch ook niet ver van de dertig meer af.