Hell Let Loose: Vietnam

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
hllv.png

release: 13 augustus 2026
genre: shooter
dev: Expression Games

Hell Let Loose 2.

In this platoon-based, hardcore first-person shooter, you alone are not a hero. Victory can only hope to be achieved through teamwork, tactics, strategy and communication with your squad. Ensure victory against the enemy. Nothing else matters.

Set during the Vietnam War, Hell Let Loose: Vietnam offers existing and new fans a high-caliber gameplay experience of authentic warfare where teamwork is the key to success. Experience 50-versus-50 player battles across stunning, sprawling maps with careful attention aimed at creating an authentic, atmospheric and historically sensitive experience of events that occurred during armed conflict that occurred in Vietnam, between 1965 to 1973. Retaining the gameplay base that fans loved from the first title, this is a brand new experience, utilizing combined arms, with air, water, armor, infantry, and support weapons that encapsulates the theatre of war feeling beloved by fans of the original title.

Laatst bewerkt:
Hoeveel duimpjes kan ik dit geven?
Al enorm genoten van Hell let loose en nu komt er een versie uit die zich afspeelt in de Vietnam oorlog? ... kwijl, kwijl.

Hell Let Loose altijd hoog op mijn lijstjes gehad, maar niemand binnen mijn vriendengroep toont interesse.
Misschien kan ik hen overtuigen van deze Vietnam versie.

Ben een fan van het originele spel en kijk enorm uit naar deze titel. Voor mij blijft Battlefield Vietnam een van de beste spellen uit mijn speelgeschiedenis, dus ik hoop op het beste.

Please don't make it casual.

Voor mij blijft Battlefield Vietnam een van de beste spellen uit mijn speelgeschiedenis, dus ik hoop op het beste.

Amen to that!

Ik hoop dat ze stiekem toch ook wel een beetje afgekeken hebben van Battlefield Vietnam. Niet zozeer de arcade gameplay (al was dat wel deel van de charme), maar meer het algemene mapdesign, de sfeer en de asymmetrische gameplay.

Design en sfeer
Ik denk dat dit een van de meest sfeervolle games was in de BF-reeks. Muziek zal daar een belangrijk deel in gespeeld hebben, maar de graphics en artstyle zaten voor mij ook wel goed, zeker voor die tijd (of heb ik nu een te roze bril op?).

Asymmetrie
De VS had vaak een overgewicht in vuurkracht en technologie, maar de vijand had daartegenover andere perks. Onzichtbaar als je lag, bobytraps en de mobile tunnel-spawnpoints die de tunnels simuleerden. Hoe geweldig was het niet om dat op een goeie plaats te verstoppen en met een heel team daarop te spawnen om VS onder de voet te lopen.

Helikopters
Die dingen waren niet enkel de grootste toevoeging tegenover BF1942, het was ook een ware gamechanger. Een Huey met zijn herkenbaar geluid die laag over de grond vloog met boordschutters die op alles schoten wat bewoog. Ride of the Valkyries uit de radio... Dat is volgens mij een moment dat nog geen enkele andere game heeft kunnen nabootsen (BF2 kwam in de buurt met hun Black Hawk en miniguns net na release, maar dat miste de muziek en is te zwaar generfd geraakt). Ook het feit dat heli's voertuigen konden oppikken en zo opeens een tank konden droppen veranderde de dynamieken.

Mapdesign
Er was een goede variatie in maps, van jungles tot stadsgevechten en later ook tunnelgevechten. De meeste maps waren ook goed gebalanceerd en fun om te spelen. Iets wat ik tegenwoordig soms wat te veel mis. Er was echt voor iedereen wel iets. Reclaiming Hue is denk ik de ultieme vorm van de choke point / meat grinder gameplay die in latere games zo populair geworden is.

Community
BFv had nog een echt communitygevoel. Al was er geen in-game VoIP, toch kwam je genoeg mensen tegen die wel konden samenspelen. Of dingen aan het uitproberen waren (aka aan het klooien waren). Zo herinner ik me een van de eerste potjes waarin we aan het testen waren of we toch op een of andere manier konden meeliften met een volle heli (ja, dat kon). Er waren clanwars via ClanBase, je kon eigen servers hosten, vrienden leren kennen, machinima's maken (zoals The Fallen One).

Ik zag dat JackFrags ook sterk moest terugdenken aan BF Vietnam.

Hoeft niet altijd slecht te zijn toch? BF Vietnam was toch fun. Al gaan ze hier denk ik echt wel de Hell Let Loose core gameplay behouden, dat is net een van hun sterkste punten. Ik hoop gewoon dat ze niet te mil-sim overboord gaan en het ontoegankelijk maken. Een goede game vinden die de juiste balans heeft is niet gemakkelijk.

PS:
Voor de liefhebbers:

2 maandjes uitgesteld naar 13 augustus.

We want Hell Let Loose: Vietnam to deliver the best possible experience for players on both PC and console. Following intensive internal testing, coupled with the open beta feedback, we've identified several areas where additional development time will allow us to deliver a stronger launch experience.

As a result, we have decided to delay the launch of Hell Let Loose: Vietnam to 13th August.

We know many of you have been patiently awaiting the next chapter in the Hell Let Loose franchise, and we do not take this decision lightly. However, we firmly believe that taking additional time now is the right choice for both the game and the community. We’d also like to thank you for your feedback across surveys, Discord, Reddit and beyond.

The additional development time will allow the team to focus on improving performance, stability and overall gameplay quality ahead of launch. We will continue to share updates on our progress in the coming weeks and provide further information as we move closer to release.

Terug
Bovenaan