Help mijn man is klusser

Caje

Active member
Amai wat is me dat die eerste aflevering.. Heeft weinig met klussen te maken maar eerder help mij mijn brol opkuisen :wtf:

Deze benaming kan echt niet. Let op je taalgebruik.
Paar stukjes van opgevangen eerder vandaag via sociale media. Lijkt mij weer een opgeklopt programma te worden. Erger precies dan vorige edities. Niet moeilijk natuurlijk gezien opperdebiel Andy Peelman het in "goede banen" moet leiden.

Het zijn maar 3 afleveringen, telkens van 1 uur 15 minuten, er zit idd heel wat fluff tussen. Mijn aandacht is al aan het verslappen. Voor het opruimen is concurrent VRT met Alles in orde wss beter met iets duidelijkere opzet.

Op VTM Go kan je wel doorscrollen naar het einde want enkel de laatste 20 minuten (en dan ben ik al optimistisch) gaat over klussen.

Het programma met Van Asbroeck (ook met nodige drama) was toch wat gerichter.

Er zit daar wel een serieuze ondertoon in dat als het huis niet afgeraakt, dat het automatisch de man zijn schuld moet zijn. Met wat goeie wil kan een vrouw ook veel, als ze zich echt niet gesterkt voelt om het doen kan ze nog ondersteunende zaken op zich nemen (materialen regelen, opruimen, dingen aangeven/vasthouden,...). Ge stapt samen in een project, dus de verantwoordelijkheid van allebei om het tot een einde te brengen. Dat het format kennelijk de vrouw van het project weghoudt, terwijl de man het effe moet fixen vind ik redelijk belachelijk.

In Humo zijn ze alvast vernietigend over de eerste aflevering
Vanaf daar getroostte dit programma zich merkelijk meer moeite om, eerder dan hun gestaag bijtrekkende bouwval, uitgerekend díé huiselijke problemen tussen Laura en Tim in beeld te brengen waar eigenlijk geen camera uitstaans mee heeft, en waartegen al zeker geen Andy Peelman is opgewassen. Ook al zal hij in zijn tijd als diender dan misschien eens een burengeschil omtrent een erfgrens en een overhangende boomtak hebben bekoeld. Toen hij zelfs een soort toenaderingspoging tussen Tim en Laura op poten zette in een nabijgelegen horecagelegenheid, ging hij wat mij betreft al helemaal zijn boekje te buiten. Van Bart Appeltans, die tussendoor hoogstens wat kleurstalen had binnengegooid en zich meteen daarna weer uit de voeten had gemaakt, moest je kennelijk al helemaal niets verwachten in dit programma.

Er zit daar wel een serieuze ondertoon in dat als het huis niet afgeraakt, dat het automatisch de man zijn schuld moet zijn. Met wat goeie wil kan een vrouw ook veel, als ze zich echt niet gesterkt voelt om het doen kan ze nog ondersteunende zaken op zich nemen (materialen regelen, opruimen, dingen aangeven/vasthouden,...). Ge stapt samen in een project, dus de verantwoordelijkheid van allebei om het tot een einde te brengen. Dat het format kennelijk de vrouw van het project weghoudt, terwijl de man het effe moet fixen vind ik redelijk belachelijk.
klopt, hier heb ik ook het meeste werk gedaan, maar de vrouw heeft wel mooi geregeld dat alles dat niet zelf gedaan werd in orde kwam. Es bellen voor beton te regelen, chapewerken, tegels bestellen etc ... het is vaak maar een simpel belleke van 5 minuten, maar daar heb ik dan meer moeite mee. Was zij er niet geweest om die dingen te regelen dan was ik ook niet veel verder gekomen.

Dat dat huis van boven tot onder vol nest stak was ook de man zijn fout dan ? Wat gaan ze doen als er kasten staan, dan krijg je dat nog niet opgeborgen toch ?

Daarnaast wel weer vreemde keuze die joekel van een TV voor het raam naar de tuin :biglaugh:

Het is van begin tot eind een copy/paste van de NL versie waar meestal ook problemen in de relatie de basis zijn en er ook elke aflevering een soort bemiddelingsgesprek is.

Daarnaast wel weer vreemde keuze die joekel van een TV voor het raam naar de tuin :biglaugh:

Andy Peelman: Nu kan je eindelijk in de zetel naar TV kijken! Die gast: dat kon ik daarvoor immers ook al :laugh:

Laatst bewerkt:
Zoals in die recensie van Humo denk ik ook dat het eigenlijk een programma is over de spanning in het koppel en het klusgedeelte als een klein onderdeel.

Volgende week gaat het over de zieke vrouw., de laatste aflevering over de vrouw die het niet ziet zitten met vijf kinderen Ik sla de rest over want zelfs de reveal gaat meer over het koppelgedeelte dan wat er echt verbeterd is.

Dat was de reactie van mijn madam ook. Die heeft bij onzen bouw geen 'ondersteunende' zaken gedaan maar keiharde noeste arbeid zoals 'gaines' geslepen en uitgekapt voor elektriciteit, Vloerverwarming samen met mij gelegd, Gyprocwanden en plafonds stevig meegeholpen. Alle internet datakabels in protocol B geknipt en gekrimpt. Moet wel bekennen. zonder haar wast niet gelukt. :D

Edit haja. Op haar vrije dag al onze vloertegels (160m², ongeveer 18kg per pak) op haar eentje binnengelegd want ze had schrik dat het gestolen ging worden. Daarna was ze wel even buiten strijd :D

Nu pas beginnen kijken. Jezus, wat een nest is dat. Sorry, maar zo'n stort maak je er ook gewoon zelf van.

En idd, als vrouw kan je ook de handen uit de mouwen steken. Heb zelf compleet 2 linkerhanden, maar heb als vrouw toch ook vooral met materiaal gesleurd. Alle pakken vinyl naar binnen gedragen, heb een serre van 4m op 6m afgebroken waarvan de beton serieus diep in de grond stak en alles op container gegooid, heb met mijn moeder bijna alle meubels verhuisd en naar boven gedragen op een draaitrap. Waar een wil is is een weg.

En die kerel "ik dacht dat we op vakantie gingen". Hoe kunde in godsnaam nog maar aan vakantie denken als uw kot er als een stort bij ligt.

Laatst bewerkt:
Nu pas beginnen kijken. Jezus, wat een nest is dat. Sorry, maar zo'n stort maak je er ook gewoon zelf van.

En idd, als vrouw kan je ook de handen uit de mouwen steken. Heb zelf compleet 2 linkerhanden, maar heb als vrouw toch ook vooral met materiaal gesleurd. Alle pakken vinyl naar binnen gedragen, heb een serre van 4m op 6m afgebroken waarvan de beton serieus diep in de grond stak en alles op container gegooid, heb met mijn moeder bijna alle meubels verhuisd en naar boven gedragen op een draaitrap. Waar een wil is is een weg.

En die kerel "ik dacht dat we op vakantie gingen". Hoe kunde in godsnaam nog maar aan vakantie denken als uw kot er als een stort bij ligt.
De vrouw moest niet eens helpen bij t verbouwen, paar keer per week tripje naar t containerpark zou al genoeg geweest zijn.

Hier is het ook vaak (lees altijd) chaos in huis maar ben blij om te zien dat het nog erger kan.

De vrouw werkte blijkbaar niet veel. Zal links of rechts ook een paar uur gaan poetsen denk ik dan. Maar hoezo is het dan de schuld van de man als heel het huis vol staat met drank en eten dat al jaren vervallen is? En wat is dat met die tientallen zakken van de Action?

Ik zou zelf ook niet weten waar te beginnen in zo een nest. Er was gewoon geen plaats om aan iets te beginnen. Zij was dan toch zo handig in het ineen zetten van kastjes. Waarom gaat ze dan niet een paar rekken kopen en in elkaar zetten om tenminste al het eten en drinken tijdelijk een plaats te geven?

Anyway, daar zat toch heel wat meer fout dan enkel het kluswerk. Binnen een jaar steekt dat kot gewoon terug vol van boven tot onder.

Trouwens nog mensen opgemerkt dat de muren op niks trokken op het einde? Op camera zie je dat niet goed, maar die zaten vol met putten en oneffenheden. Een laag plaaster of vliesbehang had ook wel gemogen. Ik zou zot worden van die muren.

Deze aflevering werd er iets meer geklust maar een volledig gestripte woning omtoveren tot instapklaar geschilderd was een mission impossible.

Ik dacht eerst dat het topic was "Help mijn man is een mislukker". OK ik zat fout, het zijn eerder 'uitstekende' klussers!

Terug
Bovenaan