Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind die emo momentjes wel heel erg geregisseerd. Uitgezonderd de eerste aflevering waar het 'echter' leek, lijkt het wel een script dat telkens gevolgd wordt.Volgens het format van dit programma moet er een verplicht emo/bleit momentje zijn. Geen idee in hoeverre de zender daar van mag afwijken, maar als een zender de rechten koopt van een programma zijn daar wel duidelijke regels over hoe het programma moet verlopen.
En Andy is daar inderdaad niet geschikt voor. Zijn rol in de buurtpolitie was al kantje boordje, maar dit valt toch ver buiten zijn capaciteiten.
De kern van dit eeuwenoude probleem kan gezocht worden in het het feit waarbij de man het klussen start vanuit een behoefte aan competentie(sociale rol) maar stopt zodra de taak zijn executieve functies overstijgt of wanneer hij het geklaag van de vrouw als een aanval op zijn autonomie ervaart, wat leidt tot passieve weerstand en uitstelgedrag. De vrouw klaagt vaak niet om het resultaat zelf, maar vanuit een psychologische behoefte aan een veilige leefomgeving en erkenning van haar mentale status; zij helpt echter niet altijd mee omdat er sprake is van een strikte historische rolverdeling, waarbij het klussen als het exclusieve domein van de man wordt beschouwd. Dit creëert een vicieuze cirkel waarin zijn inactiviteit haar frustratie voedt en haar geklaag zijn motivatie verder ondermijnt, waardoor het project psychologisch 'besmet' raakt en onafgerond blijft. Hier speelt de productie gretig op in uiteraard. Herkenbaar voor heel veel gezinnen, dus kans op hoge kijkcijfers.Blijft toch een enorm seksistisch programma eigenlijk, tis altijd de schuld van de man dat er niet verder verbouwd wordt maar de vrouwen doen zelf geen kloten.
Simpel, die mensen zijn alletwee depressief en ziek in hun hoofd. Duidelijk hoarders. De vrouw stak het op de vent, maar ze waren alletwee van hetzelfde bedje ziek. Zij was ne grote luierik ook. Ik zou mij redelijk schamen als ik zelf de rommel mee zo groot heb gemaakt en dan een week op verlof ga terwijl mijn partner aan de schandpaal wordt genageld en wordt gegijzeld.Ik heb nu de eerste 15minuten bekeken van aflevering 1 en wat ik echt niet kan begrijpen is hoe dat je zoveel rommel in huis hebt. Ok, er zal ook bouwmateriaal tussenliggen en gereedschappen. Maar het lijkt mij ook hier zeker mee te spelen dat er erg veel spullen gekocht worden die men eigenlijk niet nodig heeft. Ik woon op een appartment van 90 a 100 vierkante meter en wij weten verdomd goed genoeg dat we niet veel spullen moeten hebben. Hier ligt nooit iets wanordelijk, alles is opgeruimd en netjes weggestoken. Om de 6 maand doen wij zelfs een kuis en beoordelen we of we bepaalde dingen nog nodig hebben, indien niet -> hup op 2dehands of naar de kringloopwinkel brengen. Al die spullen die hier getoond worden liggen al jaren in verpakkingen en dozen. Dat wordt niet gebruikt. Waarom doe je je datzelf toch aan? Wat is dat toch met mensen en spullen kopen? Ik begrijp dat écht niet. Als je geen plaats hebt voor al je kerstversiering weg te leggen, koop dat dan toch niet.![]()
Dus we willen een follow-up programma na 2 jaarIk heb de drie reveals bekeken en het ziet er beter uit maar denk dat de onafgewerkte delen toch een doorn in het oog en een angel in de relatie zullen blijven. Zouden alle kamers nog ooit af raken en de klussers gelanceerd of is het enkel uitstel van executie tot iemand er de stekker uit trekt? Enkel een halve woning benutten gaat uiteindelijk storen ook al zijn er 2-3 ruimtes "af".

De follow-up is meestal interessanter dan het programma zelf dus ik hoop van harte dat ze het doen.Dus we willen een follow-up programma na 2 jaar![]()
Ik had wel te doen met Nick. Er was de afgelopen jaren al duidelijk veel gedaan in dat huis. En wat er gedaan was leek toch in orde te zijn buiten wat afwerkingen.Mooie dame Fanny maar Nick was toch wel echt gesloten met een camera ploeg voor z’n neus. (Ik zou het ook hebben)
Ik denk het wel, je zag ook aan Fanny dat ze haar ventje echt graag zag en ze hem nog steeds knap vond ondanks zijn wijkende haarlijn. Ik denk oprecht dat ze een sterk powerkoppel zijn anders begin je hier niet aan en neem je niet nog enkele extra koters in huis.Ik had wel te doen met Nick. Er was de afgelopen jaren al duidelijk veel gedaan in dat huis. En wat er gedaan was leek toch in orde te zijn buiten wat afwerkingen.
Maar ik kan mij voorstellen dat je naast een fulltime job én 3 tot 6 kinderen in huis nog moeilijk de ruimte vindt om de rest van zo'n groot huis af te werken. Fanny had terloops laten vallen dat haar prioriteiten regelmatig veranderden en dat Nick van het ene naar het andere gestuurd werd. Daarnaast gaf hij ook aan dat hij in het huishouden zijn bijdrage levert, wat natuurlijk bijna niet anders kan met zoveel kinderen.
Ik ben er vrij zeker van dat dat huis binnen een paar jaar wel afgewerkt zou geweest zijn, een hopeloos geval leek dit toch echt niet te zijn. Fanny had haar prioriteiten toch meer gelegd bij de pleegkinderen, maar dan moet je er niet van verschieten dat de verbouwingen wat minder tijd krijgen.
Verder hoop ik wel dat hij iets minder gesloten is als de camera niet op zijn neus staat, was met momenten pijnlijk om te zien hoe hij niet voor zichzelf durfde op te komen.
Is ook een deel overdreven natuurlijk. Een deel is sowieso in scène gezet. Er zijn natuurlijk extreme gevallen, maar ik denk dat er bij minstens de helft van de gezinnen die aan bod komen op voorhand al contact is geweest met de productie en de vraag is gesteld om de laatste x-weken/maanden niet meer op te ruimen of te klussen. (was bv. bij Schoon en Meedogenloos, Sien en Maria ook het geval als ik me goed kan herinneren).Ik ben de laatste tijd veel programma's aan het kijken over de leefsituatie van mensen. "Geld gezocht", "Help, mijn man is klusser", "Alles in orde",...
Ik kan dat niet begrijpen hoe sommige mensen leven.
Fanny uit de aflevering van gisteren was wel aangenaam om naar te kijken.
Blijft toch een enorm seksistisch programma eigenlijk, tis altijd de schuld van de man dat er niet verder verbouwd wordt maar de vrouwen doen zelf geen kloten.
Inderdaad. Een container op de oprit en verkeersborden voor uw deur. Elke normale man zou zich afvragen wtf daar de bedoeling van is. De man van Fanny leek mij precies ook niet zo wild van die extra kinderen? Ik vraag me af waar die obsessie van haar vandaan komt. Lijkt me toch allesbehalve gezond voor uw relatie met eigen koters en dan ook nog in een verbouwing zitten. Is dat zelfs toegelaten door zo'n instantie?Is ook een deel overdreven natuurlijk. Een deel is sowieso in scène gezet. Er zijn natuurlijk extreme gevallen, maar ik denk dat er bij minstens de helft van de gezinnen die aan bod komen op voorhand al contact is geweest met de productie en de vraag is gesteld om de laatste x-weken/maanden niet meer op te ruimen of te klussen. (was bv. bij Schoon en Meedogenloos, Sien en Maria ook het geval als ik me goed kan herinneren).
Bij dit programma schrijft een hoop van de koppels zich samen in. In een weekje tijd hebben ze dan een quasi gratis volledig afgewerkt huis. In ruil wordt de man héél even afgeschilderd als een luierik, maar als hij zich normaal gedraagt op tv en goed meewerkt is iedereen dat vergeten.
Je hebt altijd wel uitzonderingen, ik herinner me gevallen in de Nederlandse versie waar de man het na een dag of twee afbolt of de cameraploeg het huis uitschopt, maar als je je een beetje normaal gedraagt is iedereen je twee dagen na uitzending al vergeten.
Denk dat de man van Fanny vooral veel slikt voor FannyInderdaad. Een container op de oprit en verkeersborden voor uw deur. Elke normale man zou zich afvragen wtf daar de bedoeling van is. De man van Fanny leek mij precies ook niet zo wild van die extra kinderen? Ik vraag me af waar die obsessie van haar vandaan komt. Lijkt me toch allesbehalve gezond voor uw relatie met eigen koters en dan ook nog in een verbouwing zitten. Is dat zelfs toegelaten door zo'n instantie?

Er zijn maar 3 afleveringen.Was er dinsdag geen aflevering?