Zware overstromingen in Oman, vooral in en rond de hoofdstad Muscat. Systeem zou nu een bedreiging zijn voor de VAE. Mocht het de Perzische Golf ingaan, zou het weer kunnen aansterken en een heel zeldzaam fenomeen worden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kunnen ze uitschakelknop van hun gemaakte wolken en bijhorende regen niet meer vinden?Zware overstromingen in Oman
Geen echte herfst zonder beaufort 4 op z'n minst. Plaats er af en toe een onverwacht rukwindje bij en de fun kan beginnen als het regent met bijhorende paraplu's.nu is het m.i. toch echt herfst geworden. gisteren 15 graden, amper wind, droge zon zonder wolken. wandeltochtje gedaan. begonnen met jas en trui, geeindigd in t-shirt. Heerlijk. weg met die overdreven temperaturen van de zomer (en de winter, maar die laten nog op zich wachten)
vandaag voor de eerste keer de verwarming opgezet omdat de handen koud worden bij het werken/gamen.
15 graden (celcius, dat is), is voor mij de onderlimit van de zomertemperaturen, de bovenlimiet van herfst. in belgie, bedoel ik.
enigste wat hier ontbreekt is die wind. In het laatste uur heb ik het hier zien regenen (cats and dogs zelfs), nu sterke, verblindende zon achter de wolken. next up grijs en donker. heerlijk vind ik, meer wind mag ja ok.Het weer dat we nu hebben is allerheiligenweer, hele dagen grijs en donker en weinig wind. Dan liever een dynamisch weertype met wat meer wind, opklaringen en af en toe een bui inderdaad.
Ik snap ook niet waarom dat ze mensen zo in een 8 to 4/5 ritme trachten te duwen (en dan moet je al om 6/7u opstaan). Oké ja er zijn wel opties, maar er zijn er toch niet veel.we zijn een ochtendmaatschappij en de vroege vogels zijn daar in het voordeel.
we worden ook zo opgevoed, maar dat slaat niet aan bij echte nachtmensen.
nu goed, weinig klagen met een bureaujob en weinig intentie om buiten te zijn.
vitamine d tekort in beide gevallen wellicht.
Winteruur is "normale tijd". Zit eigenlijk al 40 minuten fout t.o.v. de zon. Bij permanente zomertijd doen we nog eens een uur erbij.Ik haat het ook, maar wanneer we de klok niet meer moeten verzetten, belgie kennende zullen we permanent winteruur hebben, want iedereen wilt dat de kinderen naar school kunnen gaan wanneer het licht is... Maar als school gedaan is, zal het al donker zijn.
Bijna de rest v. Europa zal voor zomeruur gaan, en wij en de Hollanders voor winteruur. Eigenlijk zou dat al heel veel over onze houding en cultuur zeggen.
In de zomer zal het erg worden dan. Het wordt licht om 3 uur, en het zal al schemeren vanaf 8-9 uur. Maar met zomertijd in de winter zal het op de kortste dagen pas licht worden om 10u s'ochtends.
Dan is het winteruur niet het probleem, wel ons dagritme.Winteruur is "normale tijd". Zit eigenlijk al 40 minuten fout t.o.v. de zon. Bij permanente zomertijd doen we nog eens een uur erbij.
België en Nederland moeten volharden. Vergeet niet dat 4°E eigenlijk tijdzone UTC+0 moet zijn, strikt genomen.
De afschaffing ervan zal wel niet voor binnenkort zijn?
Ik geef je wel gelijk dat ons dagritme te vroeg ligt (zeker voor pubers en adolescenten).