Herfst en winter 2022-2023

Van de winterprik lijkt Vlaanderen toch weinig te zien, wordt krap voor noordoost Nederland, maar het zal niet voor hier zijn tenzij er een nog een vrij grote fout in de modellen zit.

6371e25f2f5cb.jpg

6371e25f246ea.jpg

Het zal dus niet voor hier zijn wellicht.

Aan de BG weerexperts, wat zijn de neerslagverwachtingen dit weekend rond Vielsalm?
Wij zijn op familieweekend en zou al wat activiteiten willen vastleggen.

Aan de BG weerexperts, wat zijn de neerslagverwachtingen dit weekend rond Vielsalm?
Wij zijn op familieweekend en zou al wat activiteiten willen vastleggen.
Ik ken een aantal leuke wandelingen daar.
Vielsalm zelf beetje verloederd en soms rare figuren. Herfstvakantie was het daar zelf vrij doods, buiten de gekende horecazaak aan het standbeeld van de heks.

6375304ee9e90.jpeg

Zaterdagnacht nu toch fors afgekoeld, met vorst in het uiterste noordoosten van het land, zelfs de -3°C lijn bereikt ons land.

6375287f110f0.jpg

Geen bewolking in Nederland, dus daar kan het lokaal goed afkoelen, en Limburg zou in deze ook tijdelijk geen bewolking hebben.

Houtstoof beginnen aansteken dit weekend. Ik denk niet dat ik de hele winter ga doorkomen met wat er nu ligt in de garage, maar we zien wel.

Houtstoof beginnen aansteken dit weekend. Ik denk niet dat ik de hele winter ga doorkomen met wat er nu ligt in de garage, maar we zien wel.
Voor dit weekend lijkt mij dat geen slecht idee. het wordt na dit weekend trouwens weer normaal of zelfs zachter dan de tijd v/h jaar, dus ik zou het doen op de dagen waarop je denkt dat je er het meest nood aan hebt.

Qua verwarming gaat er toch weinig boven een houtstoof vind ik.
Gas geeft toch minder controle, aangezien je dan achteraf de rekening gepresenteerd krijgt.

Lang geleden dat ik nog zo nat geworden ben op mijn woon-werk.
Al 36mm neerslag gevallen hier, tussen 17 en 20u was het gewoon non stop gieten.

Ja, hier heeft het ook serieus zitten gieten daarstraks.
Toen ik op de N80 richting Hasselt reed was het zo erg dat er serieus trager gereden werd dan normaal. Gemiddeld 60 a 70 km/h op een weg waar je 120 mag

Tot eind november alleszins niet koud. Begin december meer kansen op (droog) winterweer, maar 't is nog te ver vooruit om daar een betrouwbare forecast van te geven.

Terug
Bovenaan