Als je die wagen enkel professioneel mag gebruiken is het natuurlijk een ander verhaal. Maar als je die wagen ook privé mag gebruiken heb je geen poot om op te staan op dat vlak.
Mag mijne auto ook privé gebruiken maar als deze naar de garage moet voor onderhoud is dat tijdens de uren en dat wordt zelfs opgenomen in de planning zodat daar rekening mee gehouden kan worden (ze rekenen daar gewoonlijk 2 uren voor ) .
Probeer het altijd ‘s morgens te doen en dan blijf ik gewoon daar ter plaatse wachten ook al heb ik recht op vervangwagen (is gewoon via leasing op voorhand aanvragen en dan staat die daar klaar ) .
Ook omwisselen van zomer naar winterbanden gebeurt tijdens de uren (maar ben zelf al eens in mijne verlof gegaan en heb dan dat uurtje niet gerekend maar dat is dan uit vrije wil ) , verleden keer heb ik daar toch een uurtje moeten staan wachten omdat ze onderbemand waren wegens de feestdagen (ook met afspraak ) .
Heb zelfs eens gevraagd of ik mijn uren mag doorgeven als ik die was tijdens de werk uren en blijkbaar zou dat mogen , enkel wanneer ik naar de carwash zou gaan betalen ze dat niet terug . (De carwash héé , de uren zijn betaald )
Als ik met de privé wagen op onderhoud ga geef ik dat door aan onze planning en zetten die dat gewoon in de planning zodat ze daar rekening mee kunnen houden en dan begin ik gewoon later . (Kunnen ze ook eventueel de klant verwittigen maar das gewoonlijk geen probleem )
Als het niet lang duurt blijf ik wachten , duurt het iets langer dan vraag ik een huur auto e rij naar huis om over te stappen in de bedrijfswagen en ga gewoon werken en nadien haal ik hem op .Als ik dit nu in mijn uren doe zijn die gewoon betaald (bediende ) en daar word niet echt veel spel van gemaakt .
Zolang ik maar mijn uren haal en genoeg omzet maak en de klanten geen klachten hebben …
Binnen een maand of 7 moet de auto omgewisseld worden en ik heb nu foto’s gemaakt van alle schade die ik zie en ga deze gewoon aangeven bij de leasing zodat ze dat kunnen regelen met de verzekering (is toch waar een omnium voor dient en ook eigen schade is gedekt dus waarom zouden ze daar moeilijk over doen zolang je het maar niet expres gedaan hebt ) .
Heb ik met de vorige ook gedaan en heb daar niets op moeten betalen ondanks 6 schade dossiers en nu ga ik er ook weer zeker 4 misschien 5 hebben (de auto staat op bouwwerven en geparkeerd hier in de straat ) …Achterbumper beschadigd (kan mijn schuld zijn geweest ) , krassen in de bijrijders deur (weet niet van waar of hoe ) , en dan met het wassen lak weg op 2 deuren en op een derde deur staat nog een blaas (aan de binnenkant van de deur dus ) …ze gaan daar weer lachen bij de verzekering .
Ook hebben wij blijkbaar een regeling dat de gebruiker van dat voertuig (ik dus ) in geval dat er wel schade betaald zou moeten worden dat dit dan maar max €250 gaat zijn en het bedrijf legt de rest bij .