Cattadelic
Banned
Tis precies besmettelijkIk ben er nog niet helemaal uit of het met t moet zijn of er een e ontbreekt.

Deze morgen een ware hardverzakking gekend op de Ring rond Brussel, nog nooit zo geschrokken in het verkeer denk ik.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tis precies besmettelijkIk ben er nog niet helemaal uit of het met t moet zijn of er een e ontbreekt.

Deze morgen een ware hardverzakking gekend op de Ring rond Brussel, nog nooit zo geschrokken in het verkeer denk ik.
Dit is toch ok? Ge + uw is aanvaardbaarEentje voor @Remake zijn ergernissen.
Een paar keer per jaar is er dan ook nog een bbq waar er ook wel wat gedronken word.
Dit is toch ok? Ge + uw is aanvaardbaar
(En ik was dat, maar had het op je + u(w))
Omdat je + uw grammaticaal niet correct is.Hoe kun je je dan ergeren aan je + u en niet aan ge + u? Ge is toch je in spreektaal? Dus ook gewoon beleefsheidsvorm en vertrouwelijke vorm door elkaar..

Ik stel voor dat we dat plan in een diepe put gooien en er dan allemaal over kakken.Ik stel voor om remake te plezieren dat we vanaf nu "yours" schrijven![]()
Waar zit die eigenlijk?We all miss @kay-gell !![]()

Bwa ik niet eigenlijkWe all miss @kay-gell !![]()

Omdat je + uw grammaticaal niet correct is.
Want het bezittelijk voornaamwoord is “jouw”.
-> denk je nog eens aan uw opdracht?
-> denk je nog eens aan jouw opdracht?
En je + u is ook niet grammaticaal correct. Daar haal je formeel en informeel door elkaar.
-> Je denkt toch niet dat ik u vergeten ben?
-> je denkt toch niet dat ik je vergeten ben?
Bij ge is het bezittelijk voornaamwoord uw.
-> denkt ge nog eens aan uw updracht?
En grammaticaal is dan
-> ge denkt toch niet dat ik u vergeten ben?
correcter dan
-> ge denkt toch niet dat ik ge vergeten ben?
Of hoe zou jij die laatste zin dan oplossen?![]()
Dat beantwoordt mijn vraag wel nietGe gebruik ik nooit. Die laatste zou ik gewoon 2x je gebruiken.. Maar ik zou die zin gewoon korter houden en zeggen "ik ben je niet vergeten".
Dat beantwoordt mijn vraag wel niet![]()
Ge gebruikt ook nooit “ge” in spreektaal? Daar volgt dat toch ook bovenstaande regel?
Ja dat is ook correct.Nee. Misschien omdat ik liever bevelen uit deel.
Maar moest ik toch zo een zin formuleren zou ik 2x je gebruiken of 2x u. Maar nu ik het zo lees klinkt ge dan idd wel beter. Maar 2x je of 2x u is toch ook correct?
Het schijnt dat ze wel een paar ferme quotetten heeft.Bwa ik niet eigenlijk
En ga mijn thread eens uit als ge geen taalfouten quotet![]()
-> denkt ge nog eens aan uw updracht?
GodverHet schijnt dat ze wel een paar ferme quotetten heeft.
En mogen we typefouten quotetten?

lay-out bedoel je?Godver
Heb ik heel die tekst op mijn gsm getypt, van kleurkes en layout voorzien, maak ik een stomme fout![]()
* en dan maak ik 2 stomme foutenlay-out bedoel je?
![]()
lay-out / layout* / lay out*
De correcte Nederlandse spelling is lay-out, met een koppelteken.www.vlaanderen.be