Het grote BG in-de-context-taalfouten-topic

Sorry, Moonblade, maar deze was te mooi om niet te posten. Ik heb een zwak voor dt-fouten in woorden die geen werkwoorden zijn. :love:

In dezelfde post:

'Ik sta hier op het punt om (geheel impulsief) een speksteenkachel te kopen ...'

Mijn post was al even impulsief geschreven :unsure:

Ik 'ken' een koppel en dat schrijft zo omdat ik ons contact niet zo goed is en dat gaan we zo houden ook. Beide gaan vreemd nadat hij er mee begonnen was. Poosje geleden werd zij door haar minnaar per ongeluk in de poeperd genomen en zei ze tegen haar vriend dat ze aambeien had. :laugh:
Maar hij is geen haar beter en chapt alles wat billen heeft dus waarom ze dan nog samen zijn is mij een raadsel.
In de veronderstelling dat het over mensen (en niet bv mixed mens/dier) gaat, moet het beiden zijn natuurlijk.

Verder vraag ik me af wat de dt-regels zijn voor verzonnen woorden.

Jij zou eens mn dochter moeten zien 😁
Denk dat je komt
giphy.gif

Awel die "zot komt" komt nu eens omdat ik geen geen zin had om na te denken over het word of wordt was😊
Voor mijn job moet ik mijn handen gebruiken en komt enkel nog wat hoofdrekenen van pas dus ben er niet mee bezig hehe
Is toch simpel?
Komt is met een T, dus wordt is ook met een T.

@JPV !

Maar volgens mij mag je na 38u uw schip af kuisen bij de klant.
Gewoon een grappige typo 😊

Ik was bv. de eerste die af kwam met dat fiscaal interessant verhaal om een deel v/d rekening van Telenet te betalen. Denk dat dit toch een 60-tal EUR is die men elke maand betaald (van mijn brutoloon)(e.g. 't maximum wat de fiscaliteit toe laat). Zit wel VAA op, maar da's een pak minder natuurlijk dan 't van mijne netto betalen.

IP ruling hebben ze jaren laten aan slepen vooraleer het onder de loep te nemen, maar 't zou binnen dit & een maand toch (eindelijk) in orde moeten komen.
Wss enkel CAO90 premie nog niet, maar daar is blijkbor ni echt interesse in (wss omdat dit gewoon een bonus is voor iedereen, dus gewoon extra kost).

Enfin, de vroege shift begint er aan!

Terug
Bovenaan