Het grote BG in-de-context-taalfouten-topic

De Russen hadden het zichzelf heel makkelijk kunnen maken door zich terug te trekken achter de Dnjepr. Dat window lijkt nu gesloten. Ze moeten nu knetterhard doorvechten en misschien nog meer elitetroepen in de strijd gooien.

Niet vergeten dat het window om in te grijpen in de Oekraine zich aan het sluiten was. Zo werd de Zelenski administratie per dag closer met de VS en lag een navo lidmaatschap aan de horizon. Ook werd Oekraine militair sqteeds sterker en begon ze serieus de Donbas republiekjes te bedreigen. En ook zat hij te kijken naar een situatie waarin alle russofonen in het Oekraiens naar school moesten. Dat wil je allemaal niet te lang laten duren als je een stuk Oekraine wil annexeren..

Die / die window, toch?

Poetin heeft er wel alles aan gedaan dat dit voor de komende decennia al zeker niet meer gebeurd. Stel u voor, een blok zoals dat tegen China en VS.

Nee, het is 'het window': https://woordenlijst.org/#/?q=window
Onzijdig, want het geslacht van de dichtste vertaling overgenomen: Het venster. Wat toegegeven iets lastiger is voor Limburgers, omdat daar 'de venster' niet zo raar is.
I stand corrected. Mes excuses @famtam

Ik zeg wel ‘het raam’ en ‘het venster’ hoor. Maar de window klinkt, aldus mijn taalgevoel, precies correcter.
Goed om te weten.

Ik had uiteraard beter het woord "RAAM" gebezigd.
Gebruikt.

Ok ik zal het proberen uit te leggen. De dwerg van amper 112cm groot beoefend globaal bekeken, best een serieuze en welgerespecteerde job.

Haar collega en tegenstander in dit geval, die deze zelfde serieuze "ambt" bekleed(vermoedelijk een volgroeid persoon) gedraagt zich als een kind en zet zowel zichzelf als zijn collega daarbij een beetje te kakken. Niet erg professioneel.

Ironisch genoeg word hij door zijn infantiel gedrag zo aangeklaagd door iemand dat er feitelijk door veel mensen zelfs per abuis nog zal worden bekeken als een kind(zeker vanop een afstand).

Ik bedoel dit is primo humor hoor. Ik ga niet zeggen van de hoogste plank, want dat zou verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden als een sneer naar de knappe kleine dame uit 2012.
Maar het hangt toch zeker op ooghoogte van een gemiddeld persoon.

Ook het feit dat een advocaat eender wat zingt naar een tegenstander is al best grappig. Het slachtoffer hoeft daarom zelfs geen beperkingen te hebben. Al brengt het wel een extra dimensie natuurlijk, zoals'k al had uitgelegd.
Beoefent, bekleedt, zet zich voor schut, per ongeluk.

Ok ik zal het proberen uit te leggen. De dwerg van amper 112cm groot beoefend globaal bekeken, best een serieuze en welgerespecteerde job.

Haar collega en tegenstander in dit geval, die deze zelfde serieuze "ambt" bekleed(vermoedelijk een volgroeid persoon) gedraagt zich als een kind en zet zowel zichzelf als zijn collega daarbij een beetje te kakken. Niet erg professioneel.

Ironisch genoeg word hij door zijn infantiel gedrag zo aangeklaagd door iemand dat er feitelijk door veel mensen zelfs per abuis nog zal worden bekeken als een kind(zeker vanop een afstand).
Woordscore x 3!

En begin niet dat ze het te druk hebben en op die manier een andere interventie missen hé. Ik weet uit heel betrouwbare bronnen, voor bepaalde PZ's, dat men meer in de kantine of de fitness vertoeft dan wat anders. 15u stoppen terwijl de shift tot 18u loopt is schering en inslag. En o wee als je durft spreken over verbeteringen om alles efficiënter te doen verlopen. Dan wordt je al snel door een overste op het matje geroepen.

Faal van dit programma heeft niks te maken met het "N-woord".

Als Tom Lenaerts het niet kon 10 jaar geleden, wat zou Gert Verhulst het nu dan kunnen. Gert kan alleen maar met zijn ogen rollen, als reactie op een sympathieke sidekick, in Samson, De Verhulstjes en met James Cooke op nen boot en De Slimste Mens pakt dat redelijk goed uit, maar een programma waarbij actualiteit en entertainment hand in hand gaan, is dat onvoldoende.Een programma zoals De Wereld Draait Door, gaat hier nooit aanslaan en al zeker niet in primetime en op VT4. De gemiddelde Vlaming kan simpelweg niet ouwehoeren zoals de gemiddelde Hollander. Plus, ge pakt Gert Verhulst, ge neemt Cooke weg en ineens krijgt dit de stempel van een actualiteitsprogramma maar de Canvaskijker blijft gewoon waar hij is. De Vierkijker wil liever Erik zien hinikken en kijken naar reality. Een afgeroomd programma krijgt een afgeroomd publiek .Een programma zonder duidelijke fanbase of doelgroep is zeker vatbaar voor reacties op het internet, want er is geen serieus tegengewicht.Zodus volgen er een paar uitspraken die compleet worden uitvergroot door woke Twittertrienen, want die maken daar ook een sport van en dan krijgt ge deze shitstorm in een glas water.

Gertje was best op den boot gebleven me de Cooke, ff Lotte Vanwezemael uitnodigen die dan Flair artikels van 7 jaar oud rumineert, uiteraard geprogrammeerd na 9 uur 's avonds.

Het is een punt direct na het woord en dan een spatie. Niet een spatie, punt en dan het woord ertegen.

Gertje was beter op de boot gebleven.

Spatie tussen uur en 's avonds.

Veel te lange zinnen met veel komma's.

Werk aan de winkel @Forumgebruiker!

En dat is een verassing?
Het beste is nog dat de energie steunmaatregelen nog moeten betaald worden en hier nog geen rekening mee gehouden is.

Het gaan nog zeer spannende tijden worden.
Hier nog een oei’ke :unsure:

Hopelijk doet dit mensen ook beseffen dat wanneer de overheid voor sinterklaas speelt dit wel met geld is die niet uit de bomen komt gevallen.
Dat

Mensen lief dit is vermoeiend en lijkt me ook totaal geen interesse te hebben.

Als je echt verliefd bent of geïnteresseerd bent dan kan je 2 tekst gesprekken tegelijk met u vriendin en u toekomstige vriend... En als ze echt ma echt geïnteresseerd is zal ze wel tegen haar vriendin zeggen dat ze even moet ophangen omdat ze jouw nog wilt bellen.

Op u 3 dates heb je al homerun gescored of zit je nog niet eens in handjes vast houden fase?

Want hoe jij het bespreekt klinkt helemaal niet als een relatie. Lijkt me eerder dat je aan dit wilt vast klampen omdat er geen andere opties zijn en je dus blijft hopen dat er iets deftig van komt.

Het is een punt direct na het woord en dan een spatie. Niet een spatie, punt en dan het woord ertegen.

Gertje was beter op de boot gebleven.

Spatie tussen uur en 's avonds.

Veel te lange zinnen met veel komma's.

Werk aan de winkel @Forumgebruiker!
Wat is het probleem met de spaties tussen 9 en uur, en bij 's avonds precies?

Terug
Bovenaan