Het grote spaghetti-draadje: waar eet jij de beste spaghetti bolognese?

Bolognese is nu zowat de slechtste keuze die je kan maken.

Ahum.
Er zijn nogal wat restaurants, en zeker in Emilia Romagna, die erg trots op hun tagliatelle/pappardelle al ragù zijn.

Is dan ook een goeie keuze om als primo piatto te nemen.

Idem. Op restaurant eet ik nooit spaghetti bolognese. Omdat dat zo iets is dat ze perfect kunnen opwarmen uit een pot, kan ik daar geen geld aan geven.

Moest ik nu naar La Rigue gaan in Knokke, zou ik ook geen spaghetti nemen.
Dezelfde Luc Bellings uit de openingspost is er gaan eten en alle gerechten kregen zowaar een 10/10.

Leuk dat ze dit vermelden:
Hoewel we incognito gereserveerd hadden, botste Luc Bellings al na letterlijk twee meter op Peter Goossens en kreeg hij meteen een kleine rondleiding.

Ik vind het wel opmerkelijk dat die Mister Spaghetti, als keten, zo goed scoort in dat artikel.
Of zegt misschien veel over de concurrentie?
Goede saus maken is redelijk gemakkelijk, zelfs in grote hoeveelheden. Dan is het gewoon een kwestie van goede kwaliteit pasta die juist is afgekookt te gebruiken om het te serveren.

En in België kom je al heel ver met redelijke saus, laat staan echt goede.

Mooi om te appreciatie voor De Meyboom hier te lezen, met zeer ruime voorsprong de beste spaghetti die in België te vinden is. Naast de trio, kan je ook een duo nemen (staat niet op de kaart). Halfje bolo en halfje sauce maison (kip roomsaus), waanzinnig goed. Veel gaan eten als student aan de EHSAL en ook nog in de buurt gewerkt, ik mis 'm wel.

Enige jammere, maar begrijpelijk, is dat die enkel doorheen de week open is en enkel onder de middag.

Dit ruikt naar een heerlijke bolognesesaus! Het ziet er ook appetijtelijk uit. En de smaak bevestigt het alleen maar: dit is écht lekker. Wauw! Ik proef een lekkere tomatensmaak, gehakt en kruiden. Deze saus heeft ook een aangename bite. Ik sta ervan versteld! Een saus uit een pot die zo lekker smaakt… Tegen een bord spaghetti met deze saus erbij en nog wat parmezaan zeg ik geen ‘neen’. Straf dat ze voor dit geld zo’n lekkere saus kunnen maken die ook nog eens lang houdbaar is. Eigenlijk is het echt geen geld voor deze kwaliteit. Hier zou ik mijn voorraadkast wel mee durven vullen.”

10/10 voor Delhaize Bolognese saus

Ik denk dat ik het toch eens ga proberen, al maak ik toch al lange tijd mijn eigen sauzen. Bij brasseries toch wel vaak hit or miss. Als je pech hebt krijg je waterige, smakeloze saus en een toef emmental in een potje. Met wat geluk heb je een bord vol liefde. Een échte ragu ga je bij de Italiaan wel moeten gaan zoeken, maar de Vlaemsche bolognaise heeft tal van variëteiten. Elk huisgezin maakt dat op een eigen manier klaar,

10/10 voor Delhaize Bolognese saus
Thx! Dat is deze dan?

Ik wil voorkomen dat ik de verkeerde koop, mocht ik toch eens in de verleiding komen

Thx! Dat is deze dan?

Ik wil voorkomen dat ik de verkeerde koop, mocht ik toch eens in de verleiding komen
Ja dat is de saus uit het artikel, ook eens proberen als ik nog eens in BE ben.
Ik kocht vroeger die van de Colruyt, ik vond die ook nog redelijk voor bolognaisesaus uit een bokaal.

Sommige brasserieën hebben dan een goede saus, wordt dat op de typische 13 in een dozijn pasta gegooid.

Een goede pasta van harde granen, door brons geperst en traag gedroogd is ook niet zo duur en geeft veel extra textuur en smaak.

Wat is de visie over Bavet?
Ik zal niet zeggen dat het de allerbeste is, maar altijd als ik daar kom smaakt mij dat toch.
Maar ik eet ook voor de rest zelden tot nooit spaghetti die niet zelf gemaakt is.

Sommige brasserieën hebben dan een goede saus, wordt dat op de typische 13 in een dozijn pasta gegooid.

Een goede pasta van harde granen, door brons geperst en traag gedroogd is ook niet zo duur en geeft veel extra textuur en smaak.
Tips voor de beste colruyt/supermarktpasta?

Wat is de visie over Bavet?
Ik zal niet zeggen dat het de allerbeste is, maar altijd als ik daar kom smaakt mij dat toch.
Maar ik eet ook voor de rest zelden tot nooit spaghetti die niet zelf gemaakt is.
Ik eet die combinatie met witte saus wel graag. De rest van het gezin is geen fan dus we gaan niet vaak naar Bavet.

Tips voor de beste colruyt/supermarktpasta?

Lekker en in de supermarkt te vinden: La Molisana en Rummo
Goed en in de supermarkt te vinden: Garofalo, Liguori, De Cecco

Persoonlijke voorkeur, maar niet gemakkelijk te vinden: Martelli, Afeltra, Monograno Felicetti

Laatst bewerkt:
Lekker en in de supermarkt te vinden: La Molisana en Rummo
Goed en in de supermarkt te vinden: Garofalo, Liguori, De Cecco

Persoonlijke voorkeur, maar niet gemakkelijk te vinden: Martelli, Afeltra, Monograno Felicetti
Thx!
Zopas de garofalo 09 op de boodschappenlijst gezet ipv de gebruikelijke boni/everyday. Benieuwd naar het verschil.

Iemand toegang tot dit?

1.Tip van Tim Boury en Inge Waeles: D’Oude Glorie in Roeselare

2. Tip van Dominique Persoone: Soetkin in Damme

3. Tip van Glenn Verhasselt: In de Patattezak bij Pee Klak in Strombeek

4. Tip van Michaël Rewers: A Muntagna in Edegem

5. Tip van Piet Huysentruyt: Osteria Cellini in Maasmechelen

6. Tip van Seppe Nobels: Café Kamiel in Antwerpen

7. Tip van Peppe Giacomaza: Pocomatto in Hasselt

8. Tip van Marcelo Ballardin: In Bocca ‘Lupo in Gent

9. Tip van Lize Willems: Jan’s friet- en ijsboetiek in Tongeren

10. Tip van Thijs Vervloet: Den Tramhalt in Westerlo

Terug