Het LEGO-topic

De Land Rover Defender zit in elkaar :)
kleine 12 uur aan gewerkt verspreid over een dag of 8
Vorig jaar aan de Sian een goeie 18u gewerkt, dus verhoudingsgewijs ging de Land Rover ietsje vlotter naar mijn aanvoelen. Gelukkig ook geen overcomplicated gearbox zoals in de Sian.
But i made a booboo
Achterwielen/gearbox blokkeren, dus ga ik morgen nog proberen fixen. Lijkt wel een klein wonder dat ik vorig jaar de Sian 100% correct in elkaar heb gestoken van de eerste keer, zeker met dergelijke gearbox

Het is idd een leuke build. Voor het geld kan je lekker lang bouwen. Net de Creator Porsche 911 gebouwd, die is wel heel mooi, maar na de LR lijkt het wel een grote city set kwa bouwervaring.

Laatst bewerkt:
Vorig jaar aan de Sian een goeie 18u gewerkt, dus verhoudingsgewijs ging de Land Rover ietsje vlotter naar mijn aanvoelen. Gelukkig ook geen overcomplicated gearbox zoals in de Sian.
But i made a booboo
Achterwielen/gearbox blokkeren, dus ga ik morgen nog proberen fixen. Lijkt wel een klein wonder dat ik vorig jaar de Sian 100% correct in elkaar heb gestoken van de eerste keer, zeker met dergelijke gearbox
Ik krijg de gearbox van de Sian hier niet deftig werkend. Op zich werkt het principe wel, maar bij het schakelen merk ik dat hij niet altijd ver genoeg doorschiet om naar de volgende versnelling te springen. Ik heb nog ergens een vermoeden over een blokje dat misschien soepeler zou moeten draaien (vaseline ofzo eens proberen?), maar daarvoor moet ik eerst de gearbox terug uit elkaar halen.

heb hier bij kerst de ferrari 488 en de ford raptor gekregen
eerste keer dat ik iets maak van lego technic :)
ben begonnen met de ford raptor.
paar uurtjes bezig geweest en is echt wel verslavend :)
de toekomstdroom is die bugatti en de lambo sian (maar die prijzen )

Gisteren mijn eerste "echte" set in elkaar gezet, de Flower Bouquet.

Uiteindelijk toch een 2 à 3 uur mee bezig geweest, al heeft de kleine er ook wel tussendoor aan mee geholpen waardoro het tempo dan iets lager lag. Ik merk alleszins dat ik wel voldoende plezier haal in het bouwen en het dus geen frustratie of verveling oplevert, alleszins een reden om komend jaar toch eens uit te kijken naar een wat duurdere en grotere set. :)

But i made a booboo
je moet op de site van lego zelf eens de reviews lezen van de defender
daar staat ergens een oplossing in voor wielen die blokkeren. is dacht ik een gekend probleem

Was gewoon 1 onderdeeltje dat ik verkeerd had gestoken, zat gelukkig nog redelijk aan de oppervlakte, was op een minuutje of 10 gefixed. Nu lijkt alles ok te zijn :) (step 65, op 24:00 in de video hieronder)

Ben me eigenlijk net aan het bedenken wat ik met de Sian zou doen. 1 keer in elkaar gestoken, en staat hier nu al een jaar stof te vreten.
Zie het eigenlijk niet meer zitten om die uit elkaar te halen, laat staan om 'm nog eens in elkaar te steken. Vond het wel een huzarenstukje tbh.

Wat ik mss wel nog zou zitten, is om 'm uit elkaar te halen op voorwaarde dat er een mooie moc voor bestaat. Of met de parts van de Land Rover eventueel ook. Binnenkort eens zoeken op rebrickable :)

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat ik verslaafd ben...

Het zweinstein kasteel op een weekje gemaakt en ik wou direct meer. Via 2ehands sealed exemplaren gekocht van trex rampage en pirates of barracuda bay voor respectievelijk 250 en 230Eur. Als die af zijn toch een tijdje wachten want het is een duur grapke aan het worden :crazy:.

Side note, die Trex is wel stevig, ik had net de romp en eerste poot gemaakt toen mijn baby hem perongeluk van tafel gooide, buiten dat de poot in twee stukken was was er niks kapot.

Side note twee: ik vind het wel een gemiste kans dat er in die set zo geen jeep van jurassic park zit.

Is er toch al? Wij hebben hier al heel wat van Super Mario staan, met zo interactieve sensoren. Best fijn speelgoed.
Ja akkoord, maar dat zijn allemaal van die "buildable figures" in plaats van echte "minifigs".

Heb zelf de de Super Mario Starter Course (om ooit te combineren met de NES). En ik vind die Mario sets er wel goed uitzien, maar ik had (zoals veel mensen) toch liever gezien dat ze een Nintendo-reeks maakten met minifigs zoals ze bij Sonic gedaan hebben.

Vandaag de stukken besteld (een deel toch) voor mijn eerste moc.
Ik kijk er wel naar uit en vind het best spannend eigenlijk :unsure: .

heeft er iemand al eens moc handleidingen gekocht?
vb op rebrickable.
of zin om er te delen met mij? uiteraard niet voor niets.
ik heb de lego technic ferrarri 488, ford raptor, porsche rsr en de dom's charger.
als iemand hier alternative builds voor heeft en deze wil delen zou ik heel blij zijn

ik ben ook op zoek naar een winkel waar ik zo een brick separator kan kopen.
de oranje versie.
meestal komt het op meer verzendkosten dan dat het ding zelf waard is.
of iemand die er zo te veel heeft en me een wil verkopen.

:)

Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met het rode volksbusje van Lego creator te bouwen en ben gekomen tot ik het oranje doekje nr 4614225 ( ) moet plaatsen en mijn doekje is gescheurd. Ik heb naar Lego gemaild als ze dat nog in voorraad hebben maar helaas hebben ze dit niet meer.
Ik heb online gezocht en er komen jammer genoeg meer verzendkosten bij dan het doekje waard is.
Is er toevallig iemand die dit dubbel heeft het mij wil verzenden in een gewone enveloppe?

Alvast bedankt

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan