idd onzinnig dat die op het traject Antwerpen-Oostende ingezet wordt, maar is uitstekend materiaal voor L-treinen.Nen desiro is dan ook geen trein, maar "nen tram met capsones".
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
idd onzinnig dat die op het traject Antwerpen-Oostende ingezet wordt, maar is uitstekend materiaal voor L-treinen.Nen desiro is dan ook geen trein, maar "nen tram met capsones".
Als ik late shift heb, is dat de IC-trein van 22:03 van de luchthaven tot (voor mij dan) Gentidd onzinnig dat die op het traject Antwerpen-Oostende ingezet wordt, maar is uitstekend materiaal voor L-treinen.
Op een L-trein kan je toch ook best lang zitten als je graag een rechtstreekse rit hebt en niet wil overstappen in het dichtstbijzijnde IC station.idd onzinnig dat die op het traject Antwerpen-Oostende ingezet wordt, maar is uitstekend materiaal voor L-treinen.
Maar da's dan je eigen keuze en veel logischer wegens de L-status dat men een desktop neemt.Op een L-trein kan je toch ook best lang zitten als je graag een rechtstreekse rit hebt en niet wil overstappen in het dichtstbijzijnde IC station.

In het begin wel enorm veel miserie geweest met die Desiro's.. Ze hebben dan de geuzennaam "Misero's" gekregen..Als bestuurder is het een droom om mee te rijden tegenover al da ander brak materiaal dat opgelapt word.
Zetel is beter, climatisatie is top als er fouten zijn zegt de computer wat er fout is en hoe we het kunnen oplossen. Oke voor passagiers is het minder maar wij moeten wel 6-9u erin zitten.
Ik rij nu 4jaar en op die 4jaar 0 keer dat Desiro stuk was op een deur die fout geeft. Eens kijken op het scherm welke deur en afzonderen dan kunnen we weer verder rijden. Al de rest van materiaal is het wel wekelijks dat ik iets moet oplossen en soms mag gaan opzoeken in een handleiding van 1970-90 nog getypt met typemachine en dan gekopieerd.
Ik heb de indruk dat elk nieuw type trein of loc wat foutjes heeft.In het begin wel enorm veel miserie geweest met die Desiro's.. Ze hebben dan de geuzennaam "Misero's" gekregen..
Die M7 trekt van in begin op niets. Momenteel mogen we nog steeds niet met Ep rijden om te remmen enkel pneumatisch. Waardoor het niet comfortabele rijden is.Ik heb de indruk dat elk nieuw type trein of loc wat foutjes heeft.
De M7 had toch ook nog dingen die aangepast moesten worden en zelfs nu zijn er nog problemen op de stukken waar er een omschakeling is van hoogspanning dacht ik.
Die M7 trekt van in begin op niets. Momenteel mogen we nog steeds niet met Ep rijden om te remmen enkel pneumatisch. Waardoor het niet comfortabele rijden is.
“Elektro Pneumatisch” volgens Google.Wat is EP?
Bron: WikipediaElektropneumatische ondersteuning
![]()
Omdat de CG-besturing puur pneumatisch is, kan de voortplantingssnelheid van de kop naar de staart van de trein prestatieproblemen opleveren bij grote konvooien. Om dit probleem te verhelpen, hebben de fabrikanten voertuigen uitgerust met EP / FEP (voor elektropneumatische) indirecte remmen om snellere overdracht van depressies en bijtanken langs het konvooi mogelijk te maken. Het is een elektropneumatische ondersteuning van het zwaartepunt die elke variatie van het zwaartepunt gelijktijdig over de gehele lengte van de trein uitvoert.
Om deze hulp te bieden, moet een tweede AC / CP-luchtleiding van de treincompressor langs de trein worden geleid. Op elk voertuig corrigeren een vulmagneetklep en een aftapmagneetklep lokaal de CG-waarde volgens de instructies van de mechanische klep. De vulmagneetklep wordt gevoed door de CA / CP via een regelaar ingesteld op 5 bar; buffertanks zijn ook in elk voertuig geïnstalleerd om plotselinge daling van de CA / CP-druk te voorkomen.
Het werkt met behulp van drie elektrische draden : vastzetten (onderste draad in het diagram), losmaken (bovenste draad) en massa (middelste draad), en vereist de aanwezigheid van een voedingslijn (AC).: Dit (in rood op het diagram) levert hogedruklucht (6 à 9 bar) naar de verschillende voertuigen in het konvooi, lucht die ook wordt gebruikt voor de bediening van automatische deuren, pneumatische ophangingen, enz.
De overgrote meerderheid van de passagiersuitrusting is uitgerust met de EP-rem. Om reacties in de treinset te voorkomen , mag deze alleen worden gebruikt als al zijn voertuigen zijn uitgerust.
Treinen op Desiro na remmen pneumatisch. De handeling word in de stuurpost gedaan en loopt dan door via een luchtleiding die de remmen dan 1 voor 1 aansluit of lost in volgorde van de verbinding. De Ep is een elektrisch verbinding op die leiding die ervoor zorgt dat elke rijtuig tegelijk die aansluiting of lossing doet waardoor het aansluiten of lossen van de remmen sneller gaat.Wat is EP?
Ik zat onlangs op een M7 waarvan de airco niet werkte in sommige coupés. Dat vond ik wel vreemd voor een gloednieuwe trein (en lastig, het was 30° buiten...).

.
Vandaag er achter gekomen dat de fluitjes van de conducteurs geen echte fluitjes meer zijn maar een of ander toestel wat dat geluid nabootst.
Sommige hebben ook een meer sci-fi tune![]()
Ja, man. Wat is dat met de stoelen van de nieuwe dubbeldekkers. (1ste klas vanboven, schorriemorrie beneden.)
Vuil, vol met plekken. Op de oude zag je dat tenminste niet.![]()
NMBS heeft als doel om reizigers op hun eindbestemming te brengen. Enkel en alleen bij een afschaffing van de laatste trein of het missen van een aansluiting op de laatste trein om op je eindbestemming te geraken, zal NMBS een alternatieve oplossing op maat uitwerken. Een vervangbus, een gedeeld taxibusje of een individuele taxi kunnen dan een mogelijke oplossing zijn.