Het NMBS topic

Die trein staat deze week en de komende twee weken niet op mijn planning!
Vandaag spoor ik in de Walen heel de voormiddag en morgen ga ik naar het zee'tje.

Helaas pindakaas!

Volgende week heb ik normaal geen enkele trein die naar Brussel gaat btw, dus de vrouwen die jullie tegen komen ben ik niet.
En de mannen met bierbuik ook niet. 🤪
Depot fhs?

2019/2020 lijkt me trouwens geen 6 jaar geleden. Ik neem ondertussen nog altijd wekelijks 1x per week de trein naar BXL.

Heist-op-den-Berg en vroeger Booischot, dat laatste had ik precies al uit mijn geheugen verbannen (station met 1 trein per uur). Moet overstappen in Leuven, Aarschot of tegenwoordig eventueel Lier sinds hier een extra trein is. Trouwens kan ik mij voorstellen als je een rechtstreekse verbinding hebt je ook logischerwijs minder problemen hebt of vanuit 2 drukke stations moet reizen waar je treinen genoeg hebt. Als ik gewoon de trein naar Antwerpen of Leuven moet nemen (waar ik ook regelmatig moet zijn) heb ik ook zelden problemen. Maar een overstap zou toch geen excuus mogen zijn. Soms reed ik maar met de auto maar naar Aarschot om een overstap te vermijden en kans op problemen te vermindren.
Dus jij geraakt vaak van in Leuven niet in Brussel? Lijkt me raar als je praktisch elke 10min een trein naar Brussel hebt.

Ik stap ook in Heist op als ik dag diensten heb zelden een probleem.

Screenshot-20230224-055654.png

Zucht

Ik heb 2 jaar elke dag trein genomen van een uur, maar ging om een rechtstreekse. Ik denk 3* in al die tijd serieuze problemen als in afschaffing of lange vertraging. Ook weinig korte vertraging.

Nu 1*/2 weken trein sinds 2 jaar mét 2* overstappen en veel vaker miserie al.

Conducteur was vergeten de deuren te openen in Berchem. Zijn mooi van Antwerpen Centraal terug kunnen sporen. Trein kwam in de kelder aan -> eerste trein terug natuurlijk 4 verdiepen hoger.

Conducteur was vergeten de deuren te openen in Berchem. Zijn mooi van Antwerpen Centraal terug kunnen sporen. Trein kwam in de kelder aan -> eerste trein terug natuurlijk 4 verdiepen hoger.
Er vertrek werkelijk bijna 30 treinen per uur richting Berchem.

Ge kunt altijd klacht doen als je dat wilt. Dan zal de boordchef/treinbestuurder wel op maatje geroepen worden. Moet je wel zeker zijn dat je niet gewoon bij een afgezonderde deur stond.

Ge kunt altijd klacht doen als je dat wilt. Dan zal de boordchef/treinbestuurder wel op maatje geroepen worden. Moet je wel zeker zijn dat je niet gewoon bij een afgezonderde deur stond.
In onze vriendenkring zit een conducteur. Sinds ik die zijn verhalen hoor, ben ik altijd supervriendelijk naar alle conducteurs. Het lijkt mij echt geen evidente job, de verhalen die hij soms vertelt!
Hoewel de deuren niet openen natuurlijk erg is , zou ik daarvoor dus ook geen klacht indienen. Dan krijgen die mensen dat nog eens op hun bord en naar wat ik hoor staan die al behoorlijk onder druk. Missen is menselijk, natuurlijk is het wel ambetant als je met jouw missing een stapel mensen meesleept naar een ander station :support:

In onze vriendenkring zit een conducteur. Sinds ik die zijn verhalen hoor, ben ik altijd supervriendelijk naar alle conducteurs. Het lijkt mij echt geen evidente job, de verhalen die hij soms vertelt!
Hoewel de deuren niet openen natuurlijk erg is , zou ik daarvoor dus ook geen klacht indienen. Dan krijgen die mensen dat nog eens op hun bord en naar wat ik hoor staan die al behoorlijk onder druk. Missen is menselijk, natuurlijk is het wel ambetant als je met jouw missing een stapel mensen meesleept naar een ander station :support:
Weet ik ben zelf treinbestuurder en perongeluk ook al is perron gemist omdat in opgaan daar niet moest stoppen en in terug komen wel.

Nee, conducteur was mis. Hij riep het nog af toen we bijna in Centraal waren. Is nu toch al een paar keer voorgevallen. :)

Een bende brusselse amokmakers aan boord. Beetje vingertje doen naar de passagiers, conducteurs beetje uitdagen. Altijd avontuur aan boord de trein.

Kan een conducteur eigenlijk een trein even laten wachten om een overstap te halen? Bij overstappen op treinen die 1* per uur rijden en volgens mij lang genoeg hebben om te keren zou dat verdomd handig zijn, gaat over 2 min bv dan he.

Terug
Bovenaan