Je kan er wel mee lachen maar uiteindelijk is dat iets dat landbouwers hier wel degelijk heeft pijn gedaan.
Terwijl er vermoedelijk nog wel geviseerde goederen uit de EU in Rusland geraken. Hetzij legaal en vergund, hetzij via omwegen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan er wel mee lachen maar uiteindelijk is dat iets dat landbouwers hier wel degelijk heeft pijn gedaan.
We hebben toch op een korte periode al een paar historische gebeurtenissen meegemaakt. Brexit een paar jaar terug, Trump, COVID, nu dit. "May you live in interesting times"...
).1) Met welk leger gaat japan dat doen?
2) Japanse publieke opinie is enorm pacifistisch. Elke assertieve militaire daad van hun uit is automatisch de val van de Japanse regering.
Ja dat kan, maar ik denk dat je tot op een bepaald punt oorlog kan proberen vermijden, maar op een gegeven moment gaat dat ook niet meer. Oekraine zal nooit toestaan dat ze de helft van hun grondgebied, en de helft van hun populatie verliezen. Ja het zou kunnen zijn dat Rusland tot de Dnjepr wilt trekken, maar aan die Russische eisen toegeven is een teken van zwakte en ook een vernedering, dat zal absoluut gevolgen hebben qua ons aanzien, want dan zullen meer landen testen hoe ver ze kunnen gaan.Tja, stel Rusland neemt gans Oekraine in, dan kunnen ze ook zeggen we willen meer en trekken verder hé. Op dat moment hebt je WO3.
Probleem is dan alleen als Poetin zijn zinnen zet op Roemenie bijvoorbeeld, dan moeten we toch terugslaan. Ze maken deel uit van de NAVO natuurlijk, maar niet alleen dat. Jij hebt het over een fictieve grens, of een subjectieve interpretatie. Het westen van Oekraine is ook wat germaniseerd toen Polen gesplitst werd tussen Rusland, Oostenrijk en Pruisen belandde het westen van Oekraine onder Oostenrijkse autoriteit, dus dan maakte het ook deel uit v/h westen. Gedurende de koude oorlog maakte Oost-Duitsland deel uit van "het oosten". Het is een subjectieve grens, en het gaat ook niet zo zeer om culturen enzovoort. Poetin is een 10e eeuwse versie van Rusland aan het romantiseren waarbij de Russische beschaving zijn bakermat kende in "Kiev".Desalniettemin haal je uiteraard wel enkele interessante punten aan, bv. wanneer moeten we dan wel militair dreigen/terugslaan? Want wat is het volgende land in de rij? Voppr mij ligt er een soort fictieve grens voor wat wij als 'het westen' beschouwen. Oekraïne hoort daar niet bij. Landen als Wit-Rusland, Roemenië en Moldavië ook niet. Maar bv. Polen naar mijn mening al wel, net als Hongarije, Slovakije etc. Dan is de vraag ook waar (en of) Poetin zou ophouden. Ik moet dan denken aan de gelijkenissen met Hitler, die de annexatie van Sudetenland afdwong in ruil voor vredesgaranties (en daar vervolgens zijn voeten aan veegde, in Polen). Maar een echte oorlogsverklaring is een beslissing met extreme gevolgen, zeker tegen een land dat kernwapens heeft. Je kan argumenteren dat Poetin die wapens nooit zou durven gebruiken, maar ik betwijfel dat, als hij echt in het nauw wordt gedreven / aangevallen wordt. En ook op vlak van zijn persoonlijkheid: het is duidelijk geen idioot, maar zijn lust naar macht neemt al langer akelige proporties aan.
Most of Romania supports unification, but a majority in Moldova continues to oppose it. However, support in Moldova for reunification has increased significantly, with polls asking "if a referendum took place next Sunday regarding the unification of the Republic of Moldova and Romania, would you vote for or against the unification?" rising from approximately 20% to over 40% support from 2015 to 2021. Support for unification with Romania is much lower in Transnistria and Gagauzia than in the rest of Moldova.
Zo'n figuur gelijk Poetin past toch niet meer in de 21ste eeuw. Kan er daar niemand iets in zijn eten doen, op zijn Russisch zoals ze daar wel vaker doen met hun tegenstanders?
Enerzijds wil niemand een grote oorlog maar anderzijds dreigen ze zich wel uit te breiden zoals een kanker als je ze maar laat doen.
Is het gewoon niet over en uit voor Europa? Ik heb een voorgevoel dat er een totale oorlog zit aan te komen of gaat het zo ver niet komen?
Voila en wie mag dat betalen. Juist wij. Ik wil terug 0,5 ct/Kwh betalen voor gas, ik wil goedkope elektriciteit, goedkope brandstof. Eigenlijk wil ik soms terug naar de 80's...Zo'n figuur gelijk Poetin past toch niet meer in de 21ste eeuw. Kan er daar niemand iets in zijn eten doen, op zijn Russisch zoals ze daar wel vaker doen met hun tegenstanders?
Enerzijds wil niemand een grote oorlog maar anderzijds dreigen ze zich wel uit te breiden zoals een kanker als je ze maar laat doen.
De politiek heeft hier ook gefaald met hun anti-kernenergie beleid, nu zijn we nog afhankelijk van die Russen ook voor onze gas.
Ik weet niet of je het nog weet, maar toen was het niet zo heel veel beter met de dreiging van Rusland, of van een derde wereldoorlog.Voila en wie mag dat betalen. Juist wij. Ik wil terug 0,5 ct/Kwh betalen voor gas, ik wil goedkope elektriciteit, goedkope brandstof. Eigenlijk wil ik soms terug naar de 80's...
Ergens snap ik die reactie wel. Een krachtig signaal vanuit de EU is imo noodzakelijk.Niet via klassieke oorlogvoering, nee. Wel via cyberaanvallen. Daar is het nu al jaren mee bezig, trouwens. Ondermijnen van de democratie via allerlei vervalste social media accounts om het narratief te sturen. Versterken van lobbygroepen en opiniemakers (en zelf politieke partijen) door politieke danwel geldelijke invloed en/of intimidatie. En zodoende het vertrouwen in de rechtstaat, Europa, het westen,... af te laten brokkelen.
En als we kijken naar de berichten hier op het forum in de strekking "Europa zwak, Rusland sterk" lijkt dat aardig te lukken.
Verdeel gewoon de koek en klaar, alles ten Oosten van de Dnjepr wordt Rusland, alles ten westen kan bij de EU. Kiev mag verdeeld naar het voorbeeld van Oost en West Berlijn. Zet er desnoods een muur. Geef de inwoners de kans om kant te kiezen en ondersteun degene die voor het Westen kiezen om een nieuw leven op te bouwen, met het geld dat je bespaart met een oorlog.
Maar misschien ook het vuur aan de lont steken voor andere regio's in de EU die meer zelfstandigheid willen?Dit is natuurlijk simpel voorgesteld, maar in sé ligt daar wel de oplossing. Als die regio's zodanig pro-Russisch zijn, waarom dan inderdaad die herverdeling niet maken? Het zou in elk geval de lont eruit halen.
Voila en wie mag dat betalen. Juist wij. Ik wil terug 0,5 ct/Kwh betalen voor gas, ik wil goedkope elektriciteit, goedkope brandstof. Eigenlijk wil ik soms terug naar de 80's...
.Dan toch maar wat vaker de houtstoof aansteken zodat de gasfactuur kan dalen, maar het gaat pijn doen in april.Er gaat in onze leven NOOIT goedkope elektriciteit of brandstof zijn. Gelijk op wie je stemt, gelijk de toestand van de wereld, gelijk of Rusland onze beste maat is of een schurk is.
De jaren '80 was leven op kosten van de toekomstige generatie en dat gaat niet meer.

RUSSIA’S FOREIGN MINISTRY SAYS RUSSIA RECOGNISES BREAKAWAY UKRAINIAN REPUBLICS WITHIN BORDERS THAT THEY CURRENTLY CONTROL - IFAX (Via Reuters)
Here’s Reuters with some more context on reports that Russia recognises the self-proclaimed republics in Luhansk and Donetsk within the borders they currently control.
Russia’s foreign minister, Sergei Lavrov, on Tuesday questioned whether Ukraine had a right to sovereignty because he said the government in Kyiv did not represent the country’s constituent parts, the Interfax news agency reported.
“If we talk about the principle of sovereignty and territorial integrity, one of the key documents … is the Declaration on Principles of International Law concerning Friendly Relations among Peoples,” he was quoted as saying.
Lavrov accused Ukraine of being out of line with that since 2014 when a Moscow-backed president was overthrown in Kyiv and replaced by a pro-western leader, prompting Russia to annex Ukraine’s peninsula of Crimea and back an insurgency in its eastern regions.
“I don’t think anyone can claim that the Ukrainian regime, since the 2014 coup d’état, represents all the people living on the territory of the Ukrainian state,” Lavrov was quoted as saying.
Er gaat in onze leven NOOIT goedkope elektriciteit of brandstof zijn. Gelijk op wie je stemt, gelijk de toestand van de wereld, gelijk of Rusland onze beste maat is of een schurk is.
De jaren '80 was leven op kosten van de toekomstige generatie en dat gaat niet meer.