Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Awel ja, stel, indien het echt tot WO3 zal komen en het leven dat we vanaf WO2 gekend hebben wordt bedreigd, maar dan ook echt bedreigd als in, de russen staan aan de grens bij Aken. Blijven jullie dan echt achter jullie laptopje zitten en excuses verzinnen om niet mee te moeten doen ? Dan is het leven zoals we gekend hebben toch voorbij. Ik zou vechten voor de toekomst van onze kinderen en niet terugdeinzen om vooraan mee in het front te lopen. Hoe onwezenlijk dat nu misschien ook wel zou klinken.Ben ik dan de enige die wanneer dit zou gevraagd worden geen enkel probleem zou hebben om in het leger te gaan om ons land te verdedigen? Precies of iedereen in de wereldoorlogen het zo zag zitten maar ze hebben het toch maar gedaan.

Ben ik dan de enige die wanneer dit zou gevraagd worden geen enkel probleem zou hebben om in het leger te gaan om ons land te verdedigen? Precies of iedereen in de wereldoorlogen het zo zag zitten maar ze hebben het toch maar gedaan.
Er is wel een duidelijk verschil tussen het dienen van een agressor en het verdedigen tegen agressie. Een agressor dienen is iets wat ik ook nooit zou doen, meevechten in Oekraïne om de agressor af te stoppen ook niet want ik heb niks met Europa. Maar moesten ze hier ooit aan de deur staan of hier bommen droppen, dan weet ik het wel.Naar mijn mening is momenteel niemand hier in staat daar een 100% eerlijk antwoord op te geven. Ik wil gerust geloven dat er hier enkelen zijn die nu al absoluut zeker zijn dat ze er zouden staan, maar ik durf gerust toegeven dat ik het niet weet.
Ik zal nooit de gedachtengang van pakweg de Russische soldaten op dit moment snappen. Ik weet dat het idee van het leger is dat je je bevelen opvolgt. Maar we leven toch niet meer in de Romeinse tijden eh? Daar moeten er toch ook een hoop tussenzitten die iets hebben van “Mannekes, waar zijn wij hier mee bezig? Een bejaarde zot zegt dat wij dat land moeten invallen om zijn megalomane droom om de USSR te herstellen te laten uitkomen. In elke andere positie zouden we tegen opa zeggen dat ‘m braaf zijn koffietje moet drinken.”.
Ik zou daarom ook niet weten waarom ik mij zou moeten laten afslachten terwijl De Croo en co ergens veilig zitten. Als ze écht persé militaire acties willen uitvoeren tegen een Russische invasie moet je met gerichte acties Poetin en zijn gehele politieke/militaire top liquideren. Want er moeten toch ook genoeg Russische politiekers zijn die wel iets hebben van “Tgoh, we zouden zo’n goede zaken kunnen doen met het Westen en omgekeerd die iedereen ten goede zouden komen.”.
Die invasie drang is toch echt iets dat in het huidige landschap totaal niet meer past. Maar je ziet het toch overduidelijk in Poetin zijn video’s dat die niet meer helemaal mee is met de realiteit.
Maar er zijn er hier die zeggen dat Nato en het Westen eigenlijk de agressors zijn en geen rekening hielden met Putin zijn gevoelens, de geschiedenis, en de 'Amerikanen die toch ook geen engeltjes zijn'Er is wel een duidelijk verschil tussen het dienen van een agressor en het verdedigen tegen agressie. Een agressor dienen is iets wat ik ook nooit zou doen, meevechten in Oekraïne om de agressor af te stoppen ook niet want ik heb niks met Europa. Maar moesten ze hier ooit aan de deur staan of hier bommen droppen, dan weet ik het wel.

Ik denk dat tegen de tijd dat een agressor hier nog maar in de buurt komt het gros al het vliegtuig heeft genomen naar pakweg Engeland of de VS. Het kan misschien laf overkomen, maar de meeste van ons hebben zelfs nog nog nooit gevochten op een fuif. Laat staan tegen gewapende tegenstanders.Er is wel een duidelijk verschil tussen het dienen van een agressor en het verdedigen tegen agressie. Een agressor dienen is iets wat ik ook nooit zou doen, meevechten in Oekraïne om de agressor af te stoppen ook niet want ik heb niks met Europa. Maar moesten ze hier ooit aan de deur staan of hier bommen droppen, dan weet ik het wel.
Op de manier waarop je het hier stelt zou ik ook geen zin hebben om naar een of ander front te trekken. Imo is er wel een verschil tussen naar het front gaan omdat een of andere politieke paljas een oorlog wil starten en de wapens moeten opnemen omdat de plek waar je woont en de manier waarop je leeft bedreigd wordt. In het eerste geval deserteer ik zo snel ik kan, in het tweede geval ga ik gewoon vurig de stijd aan, Als we al niet meer kunnen opkomen voor onszelf dan kunnen we gewoon net zo goed direct de pijp aan maarten geven. Er is een groot verschil als je gaat strijden uit overtuiging of omdat een of andere politieker/ leider of weet ik veel wat zegt dat je moet gaan strijden.Naar mijn mening is momenteel niemand hier in staat daar een 100% eerlijk antwoord op te geven. Ik wil gerust geloven dat er hier enkelen zijn die nu al absoluut zeker zijn dat ze er zouden staan, maar ik durf gerust toegeven dat ik het niet weet.
Ik zal nooit de gedachtengang van pakweg de Russische soldaten op dit moment snappen. Ik weet dat het idee van het leger is dat je je bevelen opvolgt. Maar we leven toch niet meer in de Romeinse tijden eh? Daar moeten er toch ook een hoop tussenzitten die iets hebben van “Mannekes, waar zijn wij hier mee bezig? Een bejaarde zot zegt dat wij dat land moeten invallen om zijn megalomane droom om de USSR te herstellen te laten uitkomen. In elke andere positie zouden we tegen opa zeggen dat ‘m braaf zijn koffietje moet drinken.”.
Ik zou daarom ook niet weten waarom ik mij zou moeten laten afslachten terwijl De Croo en co ergens veilig zitten. Als ze écht persé militaire acties willen uitvoeren tegen een Russische invasie moet je met gerichte acties Poetin en zijn gehele politieke/militaire top liquideren. Want er moeten toch ook genoeg Russische politiekers zijn die wel iets hebben van “Tgoh, we zouden zo’n goede zaken kunnen doen met het Westen en omgekeerd die iedereen ten goede zouden komen.”.
Die invasie drang is toch echt iets dat in het huidige landschap totaal niet meer past. Maar je ziet het toch overduidelijk in Poetin zijn video’s dat die niet meer helemaal mee is met de realiteit.
Ja, want dat is hetgeen ik zeg, oorlog voeren zoals in de films, misschien kan ik nog wat trucs van rambo gaan gebruikenVoeg de daad bij het woord en word lid van de reserve. Toen ik daar 's nachts in een put in het bos urenlang lag te wachten op de vijand en het opeens van 0 naar 100 ging en ik werd beschoten met losse flodders en er een soort flashbang naast mij neerkwam wist ik zeer snel: in een echte oorlog moet ik zo ver mogelijk van de frontlinie wegblijven. Die les heb ik geleerd in vredestijd, als het nu ooit echt oorlog is maak ik dat ik weg ben. Ik heb geen illusies meer daaromtrent.
Ze hebben het in de wereldoorlogen inderdaad maar gedaan. Openingsscène van saving private ryan gezien? Chance dat er nog geen gas werd gebruikt. Ja, ze hebben het gedaan. Jij mag het ook doen, maar ik heb genoeg verstand om zo ver mogelijk van het slachtveld weg te blijven. Lafheid is geen concept meer als je wordt afgeslacht door gas, drones, onzichtbare mijnen, snipers. Niets meer dan een zinloze dood. In je put opgeblazen worden door een granaat is dan misschien nog het best mogelijke einde.
Trek het anders nog wat meer op flessen als ervaringsdeskundige.Logisch, ze willen hun broodheer natuurlijk niet beledigen.In het Nederlandse "parlement" een motie om steun uit te spreken over de soevereniteit van Oekraine. Uiteraard heel onverwacht en niet te voorspellen wie het niet steunt...
![]()
Naar mijn mening is momenteel niemand hier in staat daar een 100% eerlijk antwoord op te geven. Ik wil gerust geloven dat er hier enkelen zijn die nu al absoluut zeker zijn dat ze er zouden staan, maar ik durf gerust toegeven dat ik het niet weet.

En toch....staan er al Russische militairen in de 2 geviseerde regio's.Die invasie drang is toch echt iets dat in het huidige landschap totaal niet meer past. Maar je ziet het toch overduidelijk in Poetin zijn video’s dat die niet meer helemaal mee is met de realiteit.
Probleem is wel dat je vroeg of laat die agressor tegen het lijf zal lopen natuurlijk. Op een dag zijn de vluchtplekken gewoon overvol en sta je met je rug tegen de muur. En je kan toch niet verwachten dat de Amerikanen of de Britten wel hun volk laten strijden terwijl wij daar in hun land wat zitten te schuilen met als reden dat zij wel weten hoe je moet vechten.Ik denk dat tegen de tijd dat een agressor hier nog maar in de buurt komt het gros al het vliegtuig heeft genomen naar pakweg Engeland of de VS. Het kan misschien laf overkomen, maar de meeste van ons hebben zelfs nog nog nooit gevochten op een fuif. Laat staan tegen gewapende tegenstanders.
Ik overweeg eigenlijk al om mijn boel te pakken in België. Mijn vrouw wilt (nog) niet, maar voor mij zou het geen probleem zijn. We zijn sowieso al over de top van de welvaart.Ik denk dat tegen de tijd dat een agressor hier nog maar in de buurt komt het gros al het vliegtuig heeft genomen naar pakweg Engeland of de VS. Het kan misschien laf overkomen, maar de meeste van ons hebben zelfs nog nog nooit gevochten op een fuif. Laat staan tegen gewapende tegenstanders.
Moet ook wel zeggen dat moest ik in het parlement zitten denk ik ook wel al zo'n holle verklaringen gewoon om in de krant te komen zou afblokken. Als de kritiek er komt dat we in het westen zwak overkomen dan zijn dat soort onnozele verklaringen wel een deel van het probleem. Geen enkel van die parlementairen steunt de souvereiniteit van Oekraïne onvoorwaardelijk, ze steunen het een klein beetje, van ver, en er zijn wel degelijk een hele reeks voorwaarden verbonden aan hun steun.In het Nederlandse "parlement" een motie om steun uit te spreken over de soevereniteit van Oekraine. Uiteraard heel onverwacht en niet te voorspellen wie het niet steunt...
![]()
Moet ook wel zeggen dat moest ik in het parlement zitten denk ik ook wel al zo'n holle verklaringen gewoon om in de krant te komen zou afblokken. Als de kritiek er komt dat we in het westen zwak overkomen dan zijn dat soort onnozele verklaringen wel een deel van het probleem. Geen enkel van die parlementairen steunt de souvereiniteit van Oekraïne onvoorwaardelijk, ze steunen het een klein beetje, van ver, en er zijn wel degelijk een hele reeks voorwaarden verbonden aan hun steun.