Het vrouwenpeloton

Die Gigante rijdt dus om te beginnen een deftige afdaling, maar dan op het einde verliest dan uiteindelijk toch nog ergens 11 seconden.

Ik snap dus niet hoe zoiets dan nog kan. Zeker aangezien Le Court teruggekomen is en uiteindelijk geen tijd verliest, zet jezelf toch gewoon in haar wiel?
Gigante rijdt een deftige afdaling? Eerder de groep die een zeer voorzichtige afdaling rijdt.

Gele trui valt in de afdaling. Gas erop zegt FDJ en Visma. Tegelijk wel klagen van geen respect. :rofl:
Vollering die nu gewoon een pak slaag krijgt van een renster die tot 2025 al jaren amper tot niet meer op de weg reed. :laugh:
Ok Prévot heeft altijd talent zat gehad, maar dit is toch wel een oneer .. wel just de goei ..

crazy om te zien dit.
Gewoon iedereen op een hoopje rijden, terwijl je enkele maanden geleden misschien nog 10kg meer woog.

Waarom geen 3 weken?
Ik zie dat in de toekomst gebeuren of toch een uitbreiding naar minstens 2 weken, een toprenster moet daar zeker toe in staat zijn.
Het zijn geen sukkelaars hé.

Maar stapje voor stapje. Je moet daar naar toe werken. Je moet ook voldoende sponsors hebben hiervoor en oa populariteit / viewership enzovoorts ...

Gele trui valt in de afdaling. Gas erop zegt FDJ en Visma. Tegelijk wel klagen van geen respect. :rofl:
100% unforced error, 100% eigen schuld. Totaal niet te vergelijken met bv Pogacar die afgelopen Tour door iemand anders onderuit gereden wordt.
Ik begrijp dus niet goed dat in de Sporza poll de helft van de kijkers vond dat hiervoor zou gewacht mogen worden... die hebben fair play toch niet helemaal goed begrepen.

Besides het was gewoon Wiebes die op kop op een vrij normale manier naar beneden reed en pas beneden dat Visma de gas open draaide omdat Gigante gelost was. Je kan die toch geen free ride geven omdat nota bene haar ploegmaat zélf het decor in stuurt.

Je kan je ook afvragen waarom dat bij die vrouwen vaak ook zo lang moet duren tegen dat die terug weg zijn na een val. Le Court reed met dezelfde fiets verder na die val, wat sta je daar 45" later dan nog te treuzelen? Zelfde met Vollering die vorig jaar viel, er werden toen niet onterecht vragen gesteld bij de acties van haar ploeg maar zelf maakte ze ook totaal geen haast om terug op die fiets te stappen. Als je ziet dat het dan op 4" aankomt... tja.

dat PFP zo gemakkelijk de anderen uit het wiel rijdt zegt helaas ook iets over het niveau van het vrouwenwielrennen.
Verder blijft het wel erg leuk om bekijken, net omdat ze minder georganiseerd zijn gebeurt er veel meer, wat leuk is.

Gekhiere moet wel keihard vloeken nu, dagen alles gegeven voor 2 kopvrouwen die door het ijs zakken

100% unforced error, 100% eigen schuld. Totaal niet te vergelijken met bv Pogacar die afgelopen Tour door iemand anders onderuit gereden wordt.
Ik begrijp dus niet goed dat in de Sporza poll de helft van de kijkers vond dat hiervoor zou gewacht mogen worden... die hebben fair play toch niet helemaal goed begrepen.

Besides het was gewoon Wiebes die op kop op een vrij normale manier naar beneden reed en pas beneden dat Visma de gas open draaide omdat Gigante gelost was. Je kan die toch geen free ride geven omdat nota bene haar ploegmaat zélf het decor in stuurt.
Eigen schuld of niet. Als de gele trui valt wordt daar normaal wel op gewacht. (Toch zeker als blijkt dat er weinig schade is). Ja, Gigante daalt dramatisch maar het feit dat ze gelost wordt zegt ook meteen dat ze zeker niet trager zijn gaan rijden. Het was dan ook nog wel even tot aan de finish. Lijkt mij dat ze beter hadden gezwegen dan.
dat PFP zo gemakkelijk de anderen uit het wiel rijdt zegt helaas ook iets over het niveau van het vrouwenwielrennen.
Verder blijft het wel erg leuk om bekijken, net omdat ze minder georganiseerd zijn gebeurt er veel meer, wat leuk is.

Gekhiere moet wel keihard vloeken nu, dagen alles gegeven voor 2 kopvrouwen die door het ijs zakken
Hoezo? PFP is toch gewoon wereldtop bij de vrouwen? Door het ijs zakken lijkt mij ook wel overdreven voor iemand die hier 2de finisht. Lijkt mij absoluut geen zekerheid dat Gekhiere anders ritten ging winnen of zelf meedoen voor een top 5 plaats?

Gigante staat gewoon 2e?
En van Pienaar was het helaas te verwachten, jammer van die val wel.

LMFTFY:
Dat pogacar zo gemakkelijk de anderen uit het wiel rijdt zegt helaas ook iets over het mannenwielrennen 😉
------------
Le Court heeft een puike tour gereden helemaal naar de verwachtingen.
Tis niet omdat Ruben en zijn vriendin iets zeggen dat het klopt.

Gigante heeft ten opzichte van vorig jaar weer een enorme stap voorwaarts gemaakt. Een podium plaats hadden ze op voorhand getekend bij QS.

Maar het is wel waar dat ghekiere wel prima knecht was deze tour. Maar ik zag ze eerlijk gezegd ook geen enkele rit winnen dit jaar.

Ik hoop voor Gigante dat het wel nog lukt om op het podium te blijven want ik verwacht morgen wel nog een spetterende etappe door Vollering en Niewiadoma.

Terug
Bovenaan