Het vrouwenpeloton

dat PFP zo gemakkelijk de anderen uit het wiel rijdt zegt helaas ook iets over het niveau van het vrouwenwielrennen.
Verder blijft het wel erg leuk om bekijken, net omdat ze minder georganiseerd zijn gebeurt er veel meer, wat leuk is.

Gekhiere moet wel keihard vloeken nu, dagen alles gegeven voor 2 kopvrouwen die door het ijs zakken
Gigante door het ijs gezakt? :unsure:

Rijdt hier gewoon de voorbije twee recente Tour-winnaars op meer dan een minuut en klimt van plek 8 naar 2. Da's denk ik al meer dan ze op voorhand gehoopt hadden.

Ik begrijp hier weeral niks van... Vollering staat op 40s van plaats 2, Gigante zit op een gaatje net na die afdaling en FDJ zit daar met 3. Wil je dan misschien gewoon rijden? Nee, Vollering ziet haar ploegmate naar voor komen en ze laat die gewoon wegrijden :confused:

Canyon van hetzelfde: PFP én Gigante achterop. FDJ is daar met 2 aan het rijden, zelfs EF zet er 2 bij na een tijdje. Hallo Kasia? Wil je nog podium rijden of hoe zit dat??? Wil je dan aub volk bijzetten ipv de rest een free ride terug te geven???

Zo slecht afdalen dat is toch een gigantisch probleem. Kijk graag koers maar het vrouwen wielrenner doet soms toch een beetje pijn aan de ogen.

Zo slecht afdalen dat is toch een gigante probleem. Kijk graag koers maar het vrouwen wielrenner doet soms toch een beetje pijn aan de ogen.
Fixed that for you

Als je ziet uw bochten neemt tja
Waarom waren ze trouwens heel de tijd ook over PFP bezig? Als je MTB afdalingen ziet is dat stuk lastiger dan dit :unsure:

Laatst bewerkt:
Mss nog een geluk voor Gigante dat PFP meerijdt. Of die verliest hier anders de Tour enkel en alleen omdat ze niet kan afdalen, dat zou toch wel heel pijnlijk zijn geweest.

Serieus werkpunt.

Mss nog een geluk voor Gigante dat PFP meerijdt. Of die verliest hier anders de Tour enkel en alleen omdat ze niet kan afdalen, dat zou toch wel heel pijnlijk zijn geweest.

Serieus werkpunt.
"Afdalen dat kan je of dat kan je niet. Je kan dit niet leren" :tongue:
Dat beweerden ze daarstraks live op sporza.

Maar id dit is best pijnlijk.

Zo slecht afdalen dat is toch een gigantisch probleem. Kijk graag koers maar het vrouwen wielrenner doet soms toch een beetje pijn aan de ogen.

Het is heel erg bij Gigante, maar 't is nu niet dat er bij de mannen geen jongens rondrijden of reden die ook echt niet konden dalen. Ik denk bv aan Latour, Reichenbach, etc.

Zou zo een Gigante dan niet beter gaan voor de bollen in de toekomst. Met die daalkwaliteiten kan je nooit een grote ronde winnen.

Jammer voor een Vollering dat zo een PFP in de koers komt en meteen de betere is.

Het probleem lijkt bij Gigante toch vooral schrik te zijn? Of ben ik nu zo mis? Ze laat telkens "asap" een gat vallen.
Dat is toch niet omdat je slecht kan dalen? Nog voor ze echt beginnen dalen is er al een 'gat' he.

Het probleem lijkt bij Gigante toch vooral schrik te zijn? Of ben ik nu zo mis? Ze laat telkens "asap" een gat vallen.
Dat is toch niet omdat je slecht kan dalen? Nog voor ze echt beginnen dalen is er al een 'gat' he.

Ze durft niet echt in een wiel kruipen , ook in het peloton als het vlak is.
Puur omdat ze de andere niet vertrouwt.

Je ziet ze dan ook vaak achteraan terug in het peloton.

Ze heeft niet die power zoals die andere klimsters, dus het is niet in het wiel durven kruipen en daarom niet meekunnen in het zog van de groep omdat die sneller acceleren ook en dus de slag missen.

Puur bochtentechniek zijn er zeker nog slechtere dalers in het peloton.
(Niet dat ze bij de betere zit natuurlijk)

Laatst bewerkt:
Hoe straf ben je eigenlijk om na nog niet eens een volledig jaar terug te zijn in het wegwielrennen direct de TDF te winnen en daarbij de voorbije twee winnaressen op om en bij de vier minuten te rijden? :crazy: Ik heb altijd wel gelooft dat PFP in staat was om een gooi te doen naar Tour-winst in haar driejarenplan, maar om dit dan ook nog eens gewoon direct te realiseren en dan nog met deze overmacht, pfoe.

@Pinkman
Fietsen is fietsen 😛
Dat hebben mvdp en WVA ook getoond en in het vrouwenwielrennen gaat dat denk ik momenteel ook iets makkelijker dan bij de mannen om om te schakelen.

ik denk dat de overmacht er ook is doordat de tegenstand (andere toppers) minder waren. (Ik zie ze wel altijd winnen , maar misschien met minder overmacht).

Vollering zit duidelijk niet op het niveau van de vorige jaren.
ELB en Reusser die ziek moesten opgeven.

Nu niet voor de gele trui maar voor etappes en klassiekers eventuele andere koersverkopen was Kopecky door omstandigheden ook niet op haar beste niveau

Kan niet echt zeggen dat ik ervan genoten heb. Meermaals in slaap gevallen en niet kunnen kijken met werk, maar wat ik zag was eerder pijnlijk om te zien. Blijkbaar heeft het wel veel kijkcijfers dus dat kan alleen maar goed zijn voor de sport.

Geen idee of Vollering hiermee content is. Ze grijpt naast de bollen door haar teamgenote, grijpt naast groen door haar voormalig teamgenote. Maar ze halen met FDJ wel de teamprijs, waar niemand om geeft. Blijf de tactiek van FDJ toch maar raar vinden. Hadden hier veel meer moeten uithalen buiten de bollen, maar waren misschien ook gewoon niet top.

Hier de charts van de manager. Revelaties staan bovenaan. Van die bovenste 5 had niemand verwacht dat ze zo goed gingen zijn. Ik had ze bijgevolg ook niet in de prono, en als je kijkt naar de top3 van de eindstand in de prono had precies niemand de goedkope rensters bovenaan (de 3de had Jansen wel). K'blijf het jammer vinden. Er is ook absoluut geen incentive om de goedkope rensters te pakken. Iedereen heeft gewoon een sterreteam. De verliezers hebben gewoon de pech dat Longo en Reusser uitgevallen zijn door val/ziekte.

RENNERTEAMWAARDER1R2R3R4R5R6R7R8R9NKEKTOTEFF
WlodarczykUAE
2.00​
15​
6​
15​
50​
50​
30​
45​
110​
321​
160​
SquibanUAE
3.00​
10​
2​
110​
110​
5​
45​
37​
319​
106​
Ferrand-PrevotVIS
7.00​
70​
25​
45​
30​
14​
120​
120​
50​
200​
674​
96​
Le CourtAGI
6.00​
80​
85​
2​
120​
85​
55​
9​
30​
35​
501​
83​
JansenVOL
2.00​
25​
7​
30​
55​
8​
2​
4​
131​
65​
VosVIS
9.00​
130​
55​
100​
100​
25​
60​
4​
474​
52​
Fisher-BlackLID
6.00​
11​
10​
3​
4​
17​
75​
55​
15​
100​
290​
48​
VolleringFDJ
14.00​
45​
30​
80​
55​
25​
55​
80​
100​
150​
620​
44​
NiewiadomaCAN
10.00​
55​
35​
25​
55​
14​
20​
25​
65​
35​
120​
449​
44​
WyllieLIV
2.00​
1​
11​
1​
7​
4​
12​
6​
45​
87​
43​
LabousFDJ
6.00​
3​
14​
80​
13​
14​
35​
90​
249​
41​
WiebesSDW
11.00​
10​
80​
110​
110​
10​
10​
10​
10​
10​
80​
4​
444​
40​
KerbaolEFE
7.00​
13​
8​
11​
13​
12​
80​
35​
25​
70​
267​
38​
ChabbeyFDJ
6.00​
24​
5​
22​
10​
27​
10​
10​
10​
10​
82​
16​
226​
37​
VinkePIC
3.00​
7​
6​
5​
5​
60​
27​
110​
36​

Grootste tegenvallers die uitreden zijn Kopecky, Bredewold en Markus (en toch ook wel Pieterse imo).

PFP overperformed hier nu wel maar top5 was toch niet onrealistisch op zich. Die moest je toch hebben vermoed ik, zeker voor die prijs? Le Court als LBL winares met die eerste 4 dagen was toch ook geen méga verrassing, misschien ook wel above EV maar ook die zou je normaal wel geselecteerd hebben.

Wlodar & Squiban had niemand verwacht, Hannes al helemaal niet ls je naar die prijzen kijkt...

Vollering duidelijk niet het niveau van afgelopen 2 jaar. Aan de andere kant ook wel typisch Frans weer om die ITT te skippen als het hen uitkomt... PFP waarschijnlijk niet de beste tijdrijder? "Zeg Marrion, die ITT volgend jaar, kunnen we die niet gewoon skippen?" :unsure:

Stel dat dit jaar een tijdrit was geweest. FPF heeft gewonnen met bijna 4 minuten op de tweede dacht ik, laat ze nu nog niet goed kunnen tijdrijden dan zie ik haar nog geen 4 minuten verliezen hierin.

Hoe straf ben je eigenlijk om na nog niet eens een volledig jaar terug te zijn in het wegwielrennen direct de TDF te winnen en daarbij de voorbije twee winnaressen op om en bij de vier minuten te rijden? :crazy: Ik heb altijd wel gelooft dat PFP in staat was om een gooi te doen naar Tour-winst in haar driejarenplan, maar om dit dan ook nog eens gewoon direct te realiseren en dan nog met deze overmacht, pfoe.
Ze is natuurlijk wereldtop in het mountainbiken (de beste vrouw ooit denk ik?)
En ze is van oorsprong een topwielrenster.

Dat ze in staat was om dit te doen: Ja. Maar id dat ze dit asap doet is best wel straf (man of vrouw).

Terug
Bovenaan