Obi Wan Kenobi
Well-known member
Stybar heeft waarschijnlijk weer teveel in de VIP gezeten 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Top 5 wel ja, maar als je echt dacht dat ze ging winnen had je moeten geld inzetten, dan was je rijk worden neem ik aan. Le Court en PFP waren beide 'onervaren' in het gebergte. Ik volg het nu niet zo van dichtbij dus had geen idee dat PFP zo ver gegaan was in haar voorbereiding.PFP overperformed hier nu wel maar top5 was toch niet onrealistisch op zich. Die moest je toch hebben vermoed ik, zeker voor die prijs? Le Court als LBL winares met die eerste 4 dagen was toch ook geen méga verrassing, misschien ook wel above EV maar ook die zou je normaal wel geselecteerd hebben.

M-S mag bij hen idd 200km zijn. Dat is zo'n veertig kilometer extra tegenover die andere wedstrijden en ligt in lijn bij de mannen.Het is beter om het als grote en belangrijke wedstrijd bij de vrouwen te noemen.
Met alle respect maar een wedstrijd van 156km en 1600hm, staat zeer veraf van wat MSR bij de mannen is natuurlijk.
Zelfs los van de geschiedenis.
Is dat niet zoals de koers ten tijde van Merckx?Daar moeten we nogal naar luisteren... dat is van hetzelfde niveau als Van Vleuten er tussen smijten als het gaat over renners die alle 3 de grote rondes hebben gewonnen en Van Vleuten is eigenlijk de GOAT want de enige die het één seizoen heeft geflikt!!! Ja sorry hé...
Met een Pogacar zou je er soms aan beginnen twijfelen maar het algemene niveau in het mannenwielrennen is onnoemelijk veel hoger dan in het vrouwenpeloton. In het vrouwenpeloton heb je eigenlijk wat? 5? rensters die alles verdelen met daaronder een 10-15-tal subtoppers. De rest is vulling, hell de helft van het peloton is daar niet eens voltijds prof. Bij de mannen steken er ook een handvol renners echt bovenuit maar de groep daarachter is véél breder. Ik zeg dit met het grootste respect maar toen ik zaterdag de vrouwenkoers opzette werden er daar achteraan rensters gelost, je vroeg je af of je naar de Gran Fondo aan het kijken was...
) en in Italië zullen de grootouders Girardengo nog goed kennen.Waarschijnlijk, het zal er alleszins naartoe gaan. Ten tijde van Merckx reden er ook nen hoop bakkers en beenhouwers mee, meteen ook de reden dat ik de prestaties van Pogacar anno 202x nog een pak hoger inschat dan prestaties van 50 jaar geleden... Pogacar rijdt hier nen hoop gasten die zelf ook 110% voor hun sport leven het snot voor ogen. Je hoort elk jaar vanuit alle hoeken van het peloton van renners hun beste waardes ooit trappen (en er nog altijd niet echt aan te pas komen). Was het Adam Yates bv niet die recent zei dat hij er zelfs met zijn beste waardes ooit gewoon niet in slaagde van nog een koers te winnen?M-S mag bij hen idd 200km zijn. Dat is zo'n veertig kilometer extra tegenover die andere wedstrijden en ligt in lijn bij de mannen.
Is dat niet zoals de koers ten tijde van Merckx?
Het begint stilletjes aan deftig te worden bij hen wat aantal wedstrijden betreft i.t.t. vorige eeuw waar het leek op het tijdperk van de mannen van voor de oorlog.
En de periode na de oorlog doen we toch ook niet af als kermiscoureurs, wetende dat we die mannen hoog in het vaandel dragen? Zelfs daarvoor met de gekende Odiel Defraeye (dank u VLV) en in Italië zullen de grootouders Girardengo nog goed kennen.
Tuurlijk, de dames in de achtergrond die geen meerdere 'belangrijke' wedstrijden winnen gaan we over tien jaar niet meer kennen. Je moet zelfs aan mij niet vragen welke Spanjaard twintig wedstrijden op eigen grond heeft gewonnen begin deze eeuw, op een "ah ja, de die" na.
Vrouwenwielrennen heeft zoals in veel sporten geen afzetmarkt en is minder tot niet interessant. In de WNBA lukt het zelfs niet.
Top-atletische prestaties moet je vaak bij de mannen zoeken, al zijn er uitzonderingen zoals turnen en figure skating waar ik liever naar kijk dan bij de mannen en neen, dat is niet voor mijn ogen kijks te geven.

Ondertussen zit Kopechy zelf op gevoel haar trainingen wat in te plannen als je haar bezig hoort...
Enfin, het vrouwenpeloton doet wat het kan op hun niveau maar we mogen zaken ook wel correct benoemen. Een koers van 150km is bezwaarlijk het label monument waardig. Moeten we vrouwen dezelfde afstand laten rijden als de mannen? Uiteraard niet, maar 50%? 70-75% (in lijn met hun Tour ritten) lijkt mij eerlijk gezegd toch een absoluut minimum.
Dramatisch is toch wel overdreven vind ik. Da's makkelijk praat achteraf. Tijdens de koers gewoon toch logisch dat m'n de kaart Vos trekt. PFP was ook duidelijke de minste van de drie. Die heeft trouwens een keer of twee aangevallen, maar Koch reageerde gewoon. Dan rijd je gewoon tempo hè.Visma dramatisch aangepakt. Elk om beurt aanvallen.
Dwars door Vlaanderen 2025 scenario.