Het vrouwenpeloton

Was wel duidelijk beter dan de rest biasi
En kopvrouwen te laat in gang geschoten.

Maar achteraf best wel grappig interview dat ze pas gisteren wist dat ze moest deelnemen en dat ze gewoon in de aanval ging omdat ze veel miserie had met positioneren en daarom moest lossen 😅

Vrijdag en vandaag waren weer 2 rare koersen (typisch vrouwen zeker?).
Ik snap niet dat Lotte vrijdag opeens begint te knechten voor Mischa Bredewold. Lotte is toch sneller in de sprint en dit was toch een ideale situatie voor haar?

En vandaag was precies een soort herhaling van de omloop van vorig jaar. Elkaar niets gunnen en veel te laat in gang schieten.

Vrijdag en vandaag waren weer 2 rare koersen (typisch vrouwen zeker?).
Ik snap niet dat Lotte vrijdag opeens begint te knechten voor Mischa Bredewold. Lotte is toch sneller in de sprint en dit was toch een ideale situatie voor haar?

En vandaag was precies een soort herhaling van de omloop van vorig jaar. Elkaar niets gunnen en veel te laat in gang schieten.

waarschijnlijk zal kopecky aangegeven hebben dat ze niet de benen had in de BP.

En Amstel wint imo gewoon een van de sterkste renster , helemaal iets anders dan Omloop van vorig jaar.

ik vermoed dat er vrij veel kapot zaten in het overgebleven peloton. Want het is niet dat er niet achter Blasi is gereden.

Laatste keer Cauberg zijn het enkel Vollering en Niewiadoma die hem nog een stuk sneller oprijden.

waarschijnlijk zal kopecky aangegeven hebben dat ze niet de benen had in de BP.

En Amstel wint imo gewoon een van de sterkste renster , helemaal iets anders dan Omloop van vorig jaar.

ik vermoed dat er vrij veel kapot zaten in het overgebleven peloton. Want het is niet dat er niet achter Blasi is gereden.

Laatste keer Cauberg zijn het enkel Vollering en Niewiadoma die hem nog een stuk sneller oprijden.
Kopecky zei na de wedstrijd dat er de dag op voorhand al was beslist dat ze Bredewold zouden uitspelen in de sprint ipv Kopecky. Begrijpen wie begrijpen kan

Ik dacht naar de Vuelta te kijken. Nu blijken ze op canvas een toertocht aan het uit te zenden zijn.

Soms kun je toch beter gewoon zwijgen. Dat je in volle sprint je hand opsteekt in volle adrenaline, tot daaraan toe, maar hier bij het zien van die beelden nog gaat bestrijden dat je niet in de fout bent... niet alleen genant, maar het getuigt ook nog eens van weinig klasse.

Eerlijk, hoe meer tijd er passeert, hoe meer ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat niet Vollering het probleem is geweest bij die ploeg...

Mooie zege voor Bossuyt alleszins.

Kopecky :laugh: Het is natuurlijk nooit haar fout, altijd excuses en smoesjes als niet naar haar zin gaat.

Belg of niet, ik vind haar allesbehalve likeable.

Soms kun je toch beter gewoon zwijgen. Dat je in volle sprint je hand opsteekt in volle adrenaline, tot daaraan toe, maar hier bij het zien van die beelden nog gaat bestrijden dat je niet in de fout bent... niet alleen genant, maar het getuigt ook nog eens van weinig klasse.

Eerlijk, hoe meer tijd er passeert, hoe meer ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat niet Vollering het probleem is geweest bij die ploeg...

Mooie zege voor Bossuyt alleszins.

"Na het bekijken van de video wil ik zeggen dat Shari Bossuyt niets verkeerds deed, dus absoluut proficiat. Ik ga niet akkoord met de beslissing van de jury, maar dat is een andere discussie."

Huh, ik zie niets verkeerd aan haar reactie.
Shari deed niets verkeerd.
Ze is niet akkoord met de beslissing dat ze zelf een gele kaart kreeg.
Wat ik begrijp, want zie eigenlijk weinig mis met die sprint.

"Na het bekijken van de video wil ik zeggen dat Shari Bossuyt niets verkeerds deed, dus absoluut proficiat. Ik ga niet akkoord met de beslissing van de jury, maar dat is een andere discussie."

Huh, ik zie niets verkeerd aan haar reactie.
Shari deed niets verkeerd.
Ze is niet akkoord met de beslissing dat ze zelf een gele kaart kreeg.
Wat ik begrijp, want zie eigenlijk weinig mis met die sprint.
Ze komt gewoon van haar lijn af, veel verder dan nodig om 'niet de lijn van Anna' te kiezen. Denk niet dat we daarover moeten gaan discussiëren toch?

Als je dan iemand mee pakt zoals hier komt een declassering toch niet zomaar uit de lucht gevallen. Of je hier nu een gele kaart voor wil gaan geven... lijkt mij nogal lichtgeel maar langs de andere kant ben ik op zich wel pro lichtgele kaarten voor alle incidenten in massasprints waar renners verder dan nodig van hun lijn afkomen. Bij de mannen zijn ze daar soms nog steeds te laks in imo.

Ze komt gewoon van haar lijn af, veel verder dan nodig om 'niet de lijn van Anna' te kiezen. Denk niet dat we daarover moeten gaan discussiëren toch?

Als je dan iemand mee pakt zoals hier komt een declassering toch niet zomaar uit de lucht gevallen. Of je hier nu een gele kaart voor wil gaan geven... lijkt mij nogal lichtgeel maar langs de andere kant ben ik op zich wel pro lichtgele kaarten voor alle incidenten in massasprints waar renners verder dan nodig van hun lijn afkomen. Bij de mannen zijn ze daar soms nog steeds te laks in imo.

Ik blijf er weinig verkeerd in zien. Ik geloof niet dat ze bewust tegen Shari rijdt, volgens mij had ze zelfs niet door dat Shari langs daar kwam.
Iedereen sprint aan de rechterkant van de weg, Lotte gaat links van haar leadout, in de ruimte. Akkoord dat ze afwijkt naar links. Maar het is niet dat ze de deur dicht doet he, was nog meer dan een halve baan over.

Zoals ik het zie is er weinig aan de hand als je er van uitgaat dat Lotte niet doorhad dat Shari kwam. En aangezien ze verbaasd was toen ze contact maken, geloof ik hier in.
Als het bewust was om contact op te zoeken dan is het uiteraard gele kaart.

Maar ik denk dat dat we gewoon van mening verschillen van wat er nog ok is. Ik heb er geen probleem mee dat sprinters van hun lijn afwijken zolang er nog ruimte is. En dat was hier het geval.

Ik blijf er weinig verkeerd in zien. Ik geloof niet dat ze bewust tegen Shari rijdt, volgens mij had ze zelfs niet door dat Shari langs daar kwam.
Iedereen sprint aan de rechterkant van de weg, Lotte gaat links van haar leadout, in de ruimte. Akkoord dat ze afwijkt naar links. Maar het is niet dat ze de deur dicht doet he, was nog meer dan een halve baan over.

Zoals ik het zie is er weinig aan de hand als je er van uitgaat dat Lotte niet doorhad dat Shari kwam. En aangezien ze verbaasd was toen ze contact maken, geloof ik hier in.
Als het bewust was om contact op te zoeken dan is het uiteraard gele kaart.

Maar ik denk dat dat we gewoon van mening verschillen van wat er nog ok is. Ik heb er geen probleem mee dat sprinters van hun lijn afwijken zolang er nog ruimte is. En dat was hier het geval.
Uiteraard was die aanrijding niet bewust... het zou er nog moeten bijkomen, dan spreek je niet meer in gele kaarten maar in directe schorsingen imo. De feiten blijven: ze komt verder van haar lijn af dan strikt gezien noodzakelijk om van der Breggen te passeren én ze hindert (en dat is zacht uitgedrukt) daarbij een andere renster. Puur objectief voldoende voor een bestraffing. Het enige subjectieve gegeven hier is hoe zwaar die straf dan exact moet zijn, daar kan je gerust van mening zijn dat die straf aan de zware kant is.

1. je mag van je lijn afwijken in een sprint
2. je mag geen andere renners hinderen als je afwijkt van je lijn wat hier wel gebeurd , dus lotte is wel degelijk in fout.

De gele kaart is misschien wat overdreven, maar kan zeker.
In sommige gevallen zijn ze te streng en in andere te laks , dus moeilijk te beoordelen of dit nu wel of niet geel is.
zeker ten opzichte van andere incidenten.

Mannekes.. "Er is contact geweest tussen Lotte en Shari en het is uitgepraat. Shari deed niets verkeerd." :laugh:
Als er iets uit te praten was, was het wel het lelijke maneuver van Lotte.

Angliru bij de vrouwen!

Stiasny (nr. 58 v/h klassement) gaat de etappe winnen.

En Blasi de Vuelta normaliter.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan