Het zwaartepunt van het onzinnige op Zwam - de zwartgalligheid van de aforismen van de Roemeense emigré Emil Cioran

Slyke

Well-known member
Hoewel ik "diepgaande gesprekken" zéker kan appreciëren ben ik veel liever samen met iemand die in eerste instantie een "goed mens" is. En dat is bij mijn vrouw gelukkig het geval. Ik kan met haar dan misschien niet praten over de zwartgalligheid van de aforismen van de Roemeense emigré Emil Cioran, maar ik weet dat ik met haar een goede relatie heb en dat zij een goede moeder is voor mijn dochter.

Gelukkig kan het hier wel, op een forum met intellectueel gelijkgezinden!

« Dès qu'on sort dans la rue, à la vue des gens, extermination est le premier mot qui vient à l'esprit. » — Emil Cioran

Luv you all!

"À midi, les rues étaient pleines de monde. Les gens allaient et venaient, avec des visages fermés et fatigués. On aurait dit qu’ils portaient tous le poids d’une vie trop lourde à supporter"

Naar Albert Camus - L'étranger

Aiai, Cioran reduceren tot zijn donkere one liners. Wat een oppervlakkige lezing van zo'n multidimensioneel figuur. (bron: ik had nooit van hem gehoord en heb net twee minuten zijn wiki pagina gelezen)

Aiai, Cioran reduceren tot zijn donkere one liners.
Heeft Cioran niet ooit gezegd: 'La réduction de la complexité est souvent la clé de la compréhension' ?

Antwoord: Nee, heeft hij nooit gezegd.
Toch niet officieel, misschien eens tussen de soep en patatten tegen zijn vrouw, maar die had maar een bachelor diploma, dus einde discussie. Kan gebeuren.

Aiai, Cioran reduceren tot zijn donkere one liners. Wat een oppervlakkige lezing van zo'n multidimensioneel figuur. (bron: ik had nooit van hem gehoord en heb net twee minuten zijn wiki pagina gelezen)
Bronvermeldingen op zwam? We zijn hier precies al aan ‘t afglijden naar pol en actua niveau. Sebiet verliezen we onze reactie emojis nog.

Bron: Spa rood

Terug
Bovenaan