Tuurlijk wel. Ik heb hier zelfs al mensen aangenomen waarvan ik in eerste instantie ook ff 'lol' dacht. Hoe iemand eruit ziet staat voor mij totaal, maar dan ook totaal los van zijn karakter of eigenschappen.
Je noemt en benoemt hier toch niemand? Allee kom, hetzelfde als ik morgen dus iemand zie met witte sokken in sandelen. Garantie dat ik daar een opmerking over maak tegen de persoon waar ik op dat moment bij ben.
Misschien zou ik het hier zelfs posten.
Maar ik ga niet die persoon met naam en toenaam ten schande maken nee.
Oké, dus het verschil is dat het ene met naam is, en het andere niet. Dat is het verschil waardoor de ene uitlating op het internet kan, en de andere niet meer dan een mening is. Daar kan ik het niet mee eens zijn. Dan zou pas iets haatdragend kunnen zijn als je er een naam bijzet. Dat gaat wel ver.
Dat is helemaal niet waar. Dat heeft toch niets met aanvaarden te maken? Ik denk dat jij een veel te eng beeld hebt over hoe sommige mensen in elkaar steken en denken.
Als ik morgen lol met sandalenman wil dat toch niet zeggen dat ik die man daarom minder respecteer of aanvaard. Dat maak jij ervan.
Sorry, maar dat is samen met het volgende stukje minimaliseren wat er gezegd is.
Dit is de quote van Carrion:
Dat is nog altijd uw eigen mening. Je kan mensen niet verplichten om iets ergens akkoord mee te gaan wanneer dit niet zo is. Dat werkt enkel averechts.
Dat is de ziekte van deze tijd, je MOET alles maar accepteren. Een eigen mening is niet toegestaan. Allé ja, sorry maar ik schiet ook nog altijd in mijn lach als ik Bo van Spilbeek op mijn tv zie verschijnen.
Die geeft toch duidelijk aan dat hij het niet gaat accepteren. Je MOET niet alles accepteren. Je kan mensen niet verplichten ergens akkoord mee te gaan. Dat is hetzelfde als het niet aanvaarden, hè. Accepteren en aanvaarden zijn synoniemen. je minimaliseert het door te doen alsof het niks met aanvaarden te maken heeft, maar dat is letterlijk wat er staat.
Of deze:
En ja, transgenders is voor mij persoonlijk nu eenmaal die stap te ver. Iets waar ik bij denk “mjah, da’s niet normaal” omdat het ook niet iets normaal is. Ik kies nog altijd zelf wiens mening ik wel of niet ter harte neem.
Ook dat is aanvaarding. Aan de kant schuiven omdat de geaardheid je niet aanstaat, is het niet aanvaarden.
En een laatste om het duidelijk te maken:
Maar ja, voor mij blijft dat voor altijd gewoon een man in vrouwenkleren, deal with it. Boohoo seg.
Dat is opnieuw niet aanvaarden dat ze transgender is. Nee, ze is een man in vrouwenkleren en zal dat
voor altijd zijn. Dat was dus mijn punt: De deur gaat niet eens op een kier voor aanvaarding. Er i
Maar je schoffeert niemand.
Denk je dat een transgender die leest wat Carrion schreef over transgenders niet geschoffeerd zal zijn daardoor? Ik denk van wel. Je schoffeert niet pas als iemand z'n naam wordt genoemd, hè.
Ik weet voor mezelf goed genoeg dat ik iedereen 100% gelijk behandel ongeacht hoe die eruit ziet en ik ben ervan overtuigd dat dat voor zo goed als iedereen hier in dit topic ook geldt.
En zoals iemand anders al vroeg: Stel dat dat ook jouw gevoelens waren tov homoseksualiteit. Denk je echt dat als je met die instelling door het leven gaat, en op die manier denkt (en ook denkt nooit daarnaar te handelen), dat je kind graag uit de kast zou komen tegen je? Je bent héél stellig over dat je gedachten je daden niet beïnvloeden, maar zo ongeveer elke sociologische studie daarover zal je tegenspreken. Het feit dat je "absoluut", "tuurlijk wel" en "100% zeker" schrijft, geeft niet aan dat je het ook echt niet doet (bewust of onbewust). Het geeft alleen aan dat je weigert de notie te aanvaarden dat het misschien zou kunnen zijn, en dat je dus ook weigert om in te zien dat er iets is wat misschien anders moet.