Zelfs tussen de lijnen door kan je daar niets positiefs in lezen.
Zie vergelijking in de post van hierboven, als ik iemand zie met witte sokken in sandalen ga ik daar ook niets positiefs over zeggen.
Ik vind dat evenzeer een abnormale combinatie, dat mag toch nog altijd je mening zijn?

Zie vergelijking in de post van hierboven, als ik iemand zie met witte sokken in sandalen ga ik daar ook niets positiefs over zeggen.
Ik vind dat evenzeer een abnormale combinatie, dat mag toch nog altijd je mening zijn?
Ik heb mijn middelbare school met een transgender klasgenoot doorgemaakt. Best vergelijkbaar met Caster semenya (en dan spreek ik begin jaren 90 toen van LGBTQ in de verste verte nog geen sprake van was) Voor mij is da normaal. Dat meisje voetbalde mee, was in turnen zelfs nog beter als sommige jongens en werd naar mijn mening nooit gepest. (want ze konden dan wel een draai rond hun oren gekregen hebben van haar :D) Maar ik heb begrip voor mensen die daar niet dagelijks mee in contact mee komen die dat raar vinden.

Laatst bewerkt:
Dan heb je het over interseks of bedoel je dat die persoon ook transgender was? LGBT is trouwens van alle tijden en bestond natuurlijk in de jaren 90 ook al. Bedoel je misschien dat het toen moeilijker was om uit de kast te komen door het groter stigma er rond? Ik betwijfel dat haar jeugd zo zorgeloos geweest zal zijn. Tomgirls, lesbiennes en ftm trans hebben het misschien iets makkelijker dan interseks jongens, femboys, homos of mtf transgender maar krijgen sowieso heel wat meer te verduren dan hetero cis zoals wij.

Dan heb je het over interseks of bedoel je dat die persoon ook transgender was? LGBT is trouwens van alle tijden en bestond natuurlijk in de jaren 90 ook al. Bedoel je misschien dat het toen moeilijker was om uit de kast te komen door het groter stigma er rond? Ik betwijfel dat haar jeugd zo zorgeloos geweest zal zijn. Tomgirls, lesbiennes en ftm trans hebben het misschien iets makkelijker dan interseks jongens, femboys, homos of mtf transgender maar krijgen sowieso heel wat meer te verduren dan hetero cis zoals wij.
Was gewoon een meisje met de bouw van een jongen. Breed, gespierd. Toen stelden we ons daar feitelijk geen vragen bij. Die persoon was gewoon wie ze was. Later toen die verder studeerde heeft die wel een transitie naar man gedaan en dan hadden we pas iets van.. "Sja feitelijk nu je erover denkt...."
Wat betreft pesten... ik denk dat er in de klas/school wel andere mensen zaten die meer gepest werden.

Dat is wel héél veralgemenend, hoor.
Nogmaals ik zou niet graag als homo, vrouw,... in grootsteden rond lopen maar als het over jeugd op school gaat is dat toch wel héél divers.

Bij ons waren er homoseksuelen die redelijk populair was terwijl ik als zgn "cis hetero" het redelijk te verduren kreeg.

Jongens, wat een vermoeiende discussie om mekaar wat te willen "pakken" op dingen die niet gezegd zijn of duidelijk zo bedoeld zijn.

Of je iets normaals/gek/whatever wil niet zeggen dat je die persoon daarom anders behandelt. Ik snap zelfs niet waarom dat zo zou moeten zijn.

Als ik iemand met witte sokken in sandalen zie lopen denk ik ook "lol".
Maar that's it. En zo is dat voor sommige mensen ook met sommige transgender.
Heel veel heeft te maken met hoe die transgender eruit ziet.
Een obvious man in een rok, ja dat is gewoon gek om te zien ja. Is dat zo erg om dat te benoemen en te denken dat dat op niets trekt?
Nee, evenzeer als een man met witte sokken in sandalen ook een gek zicht is.

En heel veel heeft ook te maken met de leefwereld van jezelf.
Ik heb een jaar in Thailand met 2 obvious ladyboys in de klas gezeten, als vriend gehad en had daar dus dagelijks contact mee.
Toen vielen ladyboys mij minder op.
Tenzij het er natuurlijk ene was van 2 meter met behaarde benen. Dan lachten zelfs de ladyboys die ik kenden ermee.

Doe toch es gewoon een beetje normaal en realistisch allemaal.
Iedereen lacht al eens met iemand anders of diens gedrag achter zijn rug. Al is het soms maar een kleine opmerking. (cfr witte sokken in sandalen)

Is dat zo erg? Nee, das gewoon menselijk en dat maakt u géén slechte mens en nee dat wil niet zeggen dat die mens daarom per definitie slecht is. Laat staan dat je die persoon zijn karakter op een andere manier zou bezien of die anders behandelen.

Stop toch eens met de heiligen hier uit te hangen en allerlei gedragingen te verbinden aan een mening waarvan je 0,0 weet hebt of die kloppen of niet.
Dat begrijp ik allemaal, hè. Maar dat is hier toch niet gebeurd (tot zwarten kwam met woordspelletjes en vermeende drogargumenten)?
Het was een gewoon gesprek met Carrion waarin hij dingen zei, en ik dingen vroeg. Ik probeer hem ook helemaal niet te pakken op woorden, en leg hem ook geen gedragingen in de mond.

Maar jij minimaliseert het nu naar iets helemaal anders: witte sokken in sandalen zien, en denken "lol".
Wat hier stond van Carrion was toch wel iets helemaal anders dan: denken "lol". En ging niet over kledingkeuze, maar over geaardheid. Je doet alsof het gelijk is, maar dat is het niet. En dan is de reactie ook niet gelijk.

Ja, iedereen lacht al eens met iemand anders of zijn gedrag achter zijn rug. Maar dat had ik al gezegd hiervoor: ik voel dan niet de nood om dan ook ineens te melden dat het "abnormaal" is en dat ik die mensen niet meer serieus neem en hen nooit zal aanvaarden. En als iemand me dan zegt dat mijn gedrag aanstootgevend kan zijn, zal ik toch eens nadenken of dat wel is wat ik wil, en dat aanpassen.

Mijn probleem is ook niet zijn mening. Ook niet dat hij die hier komt geven, want het is een discussieforum. Daar dient het voor. Wat ik probeer aan te geven, is dat die mening niet veel verschilt van de aap in hoge hakken, een tweet over Obama die Carrion (terecht) niet vindt kunnen. En dat hij niet eens de deur op een kier laat dat het misschien wel hetzelfde zou kunnen zijn, en hij daar misschien iets aan zou kunnen doen om andere mensen niet nodeloos te schofferen, gewoon omdat ze een andere geaardheid hebben dan hij.

Dat begrijp ik allemaal, hè. Maar dat is hier toch niet gebeurd (tot zwarten kwam met woordspelletjes en vermeende drogargumenten)?
Het was een gewoon gesprek met Carrion waarin hij dingen zei, en ik dingen vroeg. Ik probeer hem ook helemaal niet te pakken op woorden, en leg hem ook geen gedragingen in de mond.

Maar jij minimaliseert het nu naar iets helemaal anders: witte sokken in sandalen zien, en denken "lol".
Wat hier stond van Carrion was toch wel iets helemaal anders dan: denken "lol". En ging niet over kledingkeuze, maar over geaardheid. Je doet alsof het gelijk is, maar dat is het niet. En dan is de reactie ook niet gelijk.

Ja, iedereen lacht al eens met iemand anders of zijn gedrag achter zijn rug. Maar dat had ik al gezegd hiervoor: ik voel dan niet de nood om dan ook ineens te melden dat het "abnormaal" is en dat ik die mensen niet meer serieus neem en hen nooit zal aanvaarden. En als iemand me dan zegt dat mijn gedrag aanstootgevend kan zijn, zal ik toch eens nadenken of dat wel is wat ik wil, en dat aanpassen.

Mijn probleem is ook niet zijn mening. Ook niet dat hij die hier komt geven, want het is een discussieforum. Daar dient het voor. Wat ik probeer aan te geven, is dat die mening niet veel verschilt van de aap in hoge hakken, een tweet over Obama die Carrion (terecht) niet vindt kunnen. En dat hij niet eens de deur op een kier laat dat het misschien wel hetzelfde zou kunnen zijn, en hij daar misschien iets aan zou kunnen doen om andere mensen niet nodeloos te schofferen, gewoon omdat ze een andere geaardheid hebben dan hij.

Maar dat is toch ook helemaal niet hetzelfde?
Allee, we zijn het erover eens dat iemand al eens een opmerking durft te maken over hoe iemand er uit ziet of als een wildvreemde iets totaal dom doet.
Dat is nu eenmaal menselijk.

Het verschil is dat je dat eens kort in jezelf kan denken, fine. Daar kwets je niemand mee en dat wil ook helemaal niet zeggen dat je die persoon anders gaat kwetsen.
Zoals "de dikke man in de frituur" opmerking.
De tweet zou dan het equivalent zijn van een foto van de man te maken en met naam en toenaam een "dikzak in een frituur" noemen en online gooien.
Dat is weer iets totaal anders.

Maar dat is toch ook helemaal niet hetzelfde?
Allee, we zijn het erover eens dat iemand al eens een opmerking durft te maken over hoe iemand er uit ziet of als een wildvreemde iets totaal dom doet.
Dat is nu eenmaal menselijk.

Het verschil is dat je dat eens kort in jezelf kan denken, fine. Daar kwets je niemand mee en dat wil ook helemaal niet zeggen dat je die persoon anders gaat kwetsen.
Zoals "de dikke man in de frituur" opmerking.
De tweet zou dan het equivalent zijn van een foto van de man te maken en met naam en toenaam een "dikzak in een frituur" noemen en online gooien.
Dat is weer iets totaal anders.
Denk je niet dat het een illusie is dat je een diepgeworteld idee -want dat is het toch, als je niet eens de deur op een kier laat dat je het misschien ooit zou kunnen aanvaarden- nooit zult laten doorschemeren in je handelingen? Denk je echt dat je zo neutraal bent dat jouw ideeën nooit je handelingen bepalen? Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is, en zowat elke sociologische studie laat zien dat al van kinds af aan niet gebeurt.

Maar het denken is één ding. Het schrijven en het online gooien is iets totaal anders, zeg je. Wat met de uitspraken die ik hier heb gequotet? Dat is toch schrijven en online gooien? Hoe abnormaal ze zijn, dat hij ze nooit zal aanvaarden, de -alleen negatieve- vergelijkingen? Hoe is dat anders? Dat is het online schrijven van die meningen, net zoals die tweet.

Ik vind dat denken op zich al een probleem, want dat is letterlijk het niet aanvaarden van transseksuelen, en voor mij gaat dat ver, zoals ik gezegd heb. Niet omdat ik vind dat we aan een gedachtepolitie moeten beginnen, maar omdat ik vind dat er in zo'n starre gedachtegang de reflex moet zijn om te bedenken: weet ik zeker dat ik het niet doe, of merk ik het gewoon niet op? En als iemand er iets van zegt, dat je daar iets kunt in veranderen om anderen niet nodeloos te schofferen.

Denk je niet dat het een illusie is dat je een diepgeworteld idee -want dat is het toch, als je niet eens de deur op een kier laat dat je het misschien ooit zou kunnen aanvaarden- nooit zult laten doorschemeren in je handelingen? Denk je echt dat je zo neutraal bent dat jouw ideeën nooit je handelingen bepalen? Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is, en zowat elke sociologische studie laat zien dat al van kinds af aan niet gebeurt.

Tuurlijk wel. Ik heb hier zelfs al mensen aangenomen waarvan ik in eerste instantie ook ff 'lol' dacht. Hoe iemand eruit ziet staat voor mij totaal, maar dan ook totaal los van zijn karakter of eigenschappen.

Maar het denken is één ding. Het schrijven en het online gooien is iets totaal anders, zeg je. Wat met de uitspraken die ik hier heb gequotet? Dat is toch schrijven en online gooien? Hoe abnormaal ze zijn, dat hij ze nooit zal aanvaarden, de -alleen negatieve- vergelijkingen? Hoe is dat anders? Dat is het online schrijven van die meningen, net zoals die tweet.

Je noemt en benoemt hier toch niemand? Allee kom, hetzelfde als ik morgen dus iemand zie met witte sokken in sandelen. Garantie dat ik daar een opmerking over maak tegen de persoon waar ik op dat moment bij ben.
Misschien zou ik het hier zelfs posten.
Maar ik ga niet die persoon met naam en toenaam ten schande maken nee.

Ik vind dat denken op zich al een probleem, want dat is letterlijk het niet aanvaarden van transseksuelen, en voor mij gaat dat ver, zoals ik gezegd heb.

Dat is helemaal niet waar. Dat heeft toch niets met aanvaarden te maken? Ik denk dat jij een veel te eng beeld hebt over hoe sommige mensen in elkaar steken en denken.

Als ik morgen lol met sandalenman wil dat toch niet zeggen dat ik die man daarom minder respecteer of aanvaard. Dat maak jij ervan.

Niet omdat ik vind dat we aan een gedachtepolitie moeten beginnen, maar omdat ik vind dat er in zo'n starre gedachtegang de reflex moet zijn om te bedenken: weet ik zeker dat ik het niet doe, of merk ik het gewoon niet op? En als iemand er iets van zegt, dat je daar iets kunt in veranderen om anderen niet nodeloos te schofferen.

Maar je schoffeert niemand.
Om de vergelijking door te trekken, ik ga die man met zijn sandalen niet in zijn gezicht uitlachen en beschimpen.
Nee, ik zal daar misschien es een flauw opmerking over maken.
Maar nogmaals dat er es met iemand anders gelachen wordt is des mensens. Als je denk dat dat ooit gaat veranderen dan vergis je je toch, hoor.

Dat is ook eigenlijk het laatste wat ik daar nog aan toe wil voegen. Heb ook geen zin om in de zoveelste cirkel redenering 50 postjes te doen.

Ik weet voor mezelf goed genoeg dat ik iedereen 100% gelijk behandel ongeacht hoe die eruit ziet en ik ben ervan overtuigd dat dat voor zo goed als iedereen hier in dit topic ook geldt.
En dat is wat er toe doet. De rest is voor mij echt spijkers op laag water zoeken.

Tuurlijk wel. Ik heb hier zelfs al mensen aangenomen waarvan ik in eerste instantie ook ff 'lol' dacht. Hoe iemand eruit ziet staat voor mij totaal, maar dan ook totaal los van zijn karakter of eigenschappen.

Je noemt en benoemt hier toch niemand? Allee kom, hetzelfde als ik morgen dus iemand zie met witte sokken in sandelen. Garantie dat ik daar een opmerking over maak tegen de persoon waar ik op dat moment bij ben.
Misschien zou ik het hier zelfs posten.
Maar ik ga niet die persoon met naam en toenaam ten schande maken nee.
Oké, dus het verschil is dat het ene met naam is, en het andere niet. Dat is het verschil waardoor de ene uitlating op het internet kan, en de andere niet meer dan een mening is. Daar kan ik het niet mee eens zijn. Dan zou pas iets haatdragend kunnen zijn als je er een naam bijzet. Dat gaat wel ver.

Dat is helemaal niet waar. Dat heeft toch niets met aanvaarden te maken? Ik denk dat jij een veel te eng beeld hebt over hoe sommige mensen in elkaar steken en denken.

Als ik morgen lol met sandalenman wil dat toch niet zeggen dat ik die man daarom minder respecteer of aanvaard. Dat maak jij ervan.
Sorry, maar dat is samen met het volgende stukje minimaliseren wat er gezegd is.

Dit is de quote van Carrion:
Dat is nog altijd uw eigen mening. Je kan mensen niet verplichten om iets ergens akkoord mee te gaan wanneer dit niet zo is. Dat werkt enkel averechts.

Dat is de ziekte van deze tijd, je MOET alles maar accepteren. Een eigen mening is niet toegestaan. Allé ja, sorry maar ik schiet ook nog altijd in mijn lach als ik Bo van Spilbeek op mijn tv zie verschijnen.
Die geeft toch duidelijk aan dat hij het niet gaat accepteren. Je MOET niet alles accepteren. Je kan mensen niet verplichten ergens akkoord mee te gaan. Dat is hetzelfde als het niet aanvaarden, hè. Accepteren en aanvaarden zijn synoniemen. je minimaliseert het door te doen alsof het niks met aanvaarden te maken heeft, maar dat is letterlijk wat er staat.

Of deze:

En ja, transgenders is voor mij persoonlijk nu eenmaal die stap te ver. Iets waar ik bij denk “mjah, da’s niet normaal” omdat het ook niet iets normaal is. Ik kies nog altijd zelf wiens mening ik wel of niet ter harte neem.
Ook dat is aanvaarding. Aan de kant schuiven omdat de geaardheid je niet aanstaat, is het niet aanvaarden.

En een laatste om het duidelijk te maken:
Maar ja, voor mij blijft dat voor altijd gewoon een man in vrouwenkleren, deal with it. Boohoo seg.
Dat is opnieuw niet aanvaarden dat ze transgender is. Nee, ze is een man in vrouwenkleren en zal dat voor altijd zijn. Dat was dus mijn punt: De deur gaat niet eens op een kier voor aanvaarding. Er i

Maar je schoffeert niemand.
Denk je dat een transgender die leest wat Carrion schreef over transgenders niet geschoffeerd zal zijn daardoor? Ik denk van wel. Je schoffeert niet pas als iemand z'n naam wordt genoemd, hè.

Ik weet voor mezelf goed genoeg dat ik iedereen 100% gelijk behandel ongeacht hoe die eruit ziet en ik ben ervan overtuigd dat dat voor zo goed als iedereen hier in dit topic ook geldt.
En zoals iemand anders al vroeg: Stel dat dat ook jouw gevoelens waren tov homoseksualiteit. Denk je echt dat als je met die instelling door het leven gaat, en op die manier denkt (en ook denkt nooit daarnaar te handelen), dat je kind graag uit de kast zou komen tegen je? Je bent héél stellig over dat je gedachten je daden niet beïnvloeden, maar zo ongeveer elke sociologische studie daarover zal je tegenspreken. Het feit dat je "absoluut", "tuurlijk wel" en "100% zeker" schrijft, geeft niet aan dat je het ook echt niet doet (bewust of onbewust). Het geeft alleen aan dat je weigert de notie te aanvaarden dat het misschien zou kunnen zijn, en dat je dus ook weigert om in te zien dat er iets is wat misschien anders moet.

Denk je dat een transgender die leest wat Carrion schreef over transgenders niet geschoffeerd zal zijn daardoor? Ik denk van wel. Je schoffeert niet pas als iemand z'n naam wordt genoemd, hè.

Ik denk dat we door de Twitter roep cultuur soms wel overschatten in hoeverre mensen geschoffeerd worden door randoms op het internet die iets zeggen dat ons niet aan staat. Denk dat het overgrote deel van de mensen nog steeds gewoon denk ' ah weer een idioot op het internet.. ok'

Ik wil toch even vermelden dat een man met sandalen en witte sokken wel nog iets anders is dan een transgender. Gender dysphoria (het gevoel dat je gender identiteit niet overeenkomt met je geslacht) is geen keuze die je maakt, net zo min dat mensen kiezen om bv. homoseksueel te zijn of geboren te worden met ALS. Om mensen op zulke zaken af te rekenen, zal ik nooit oke vinden.

Ja, het is oke om een vrouw met externe mannelijke kenmerken een beetje raar te vinden. We zijn ten slotte allemaal opgevoed met het idee dat gender een binair concept is en dat geslacht en gender eigenlijk hetzelfde is. Het gaat tijd kosten om daar anders over te denken en mensen daar bewust over te maken. Maar er is nog wel een verschil tussen 'raar vinden' en transgenders classificeren als 'een stap te ver, een man in een jurk'. Van mijn 90-jarige bomma kan ik zoiets accepteren, dat mens is te oud om nog zaken bij te leren maar van andere generaties verwacht ik toch iets meer. Dan doe je geen enkele moeite om jezelf te informeren en die mensen te begrijpen. In plaats daarvan kies je voor discriminatie omdat dat de enige manier is om het bestaan van deze mensen te aligneren met jouw gedateerde wereldbeeld. Dat vind ik echt niet oke.

Laatst bewerkt:
Dat is wel héél veralgemenend, hoor.
Nogmaals ik zou niet graag als homo, vrouw,... in grootsteden rond lopen maar als het over jeugd op school gaat is dat toch wel héél divers.

Bij ons waren er homoseksuelen die redelijk populair was terwijl ik als zgn "cis hetero" het redelijk te verduren kreeg.

Dat ook cis heteros gepest worden zal natuurlijk niemand ontkennen maar je kan toch onmogelijk denken dat die het over het algemeen zwaarder hebben als lgbt? De zelfmoord cijfers liggen niets voor niets veel hoger in die groep. Ik heb het ook over hun jeugd en dus niet enkel op school maar ook daarbuiten en in hun gezinssituatie.

Dan doe je geen enkele moeite om jezelf te informeren en die mensen te begrijpen. In plaats daarvan kies je voor discriminatie omdat dat de enige manier is om het bestaan van deze mensen te aligneren met jouw gedateerde wereldbeeld. Dat vind ik echt niet oke.
Jij ziet hier weer zaken staan die er niet staan. Ik zie hierboven niemand posten dat transgenders gediscrimineerd moeten worden.
Er staat wel dat je niet moet gaan verwachten dat mensen hiervoor gaan applaudiseren of dit als iets positiefs gaan beschouwen. Iedereen heeft nog altijd recht om een eigen mening daarover te hebben.

Nee er staat wel degelijk dat men die nooit serieus zou nemen en uitlacht gewoon omdat ze transgender zijn en zelfs dat men hun bestaan niet kan aanvaarden want ze zijn een stap te ver. Dat is discriminatie. Niemand vraagt te applaudisseren. Gewoon normaal doen. (pun intended)

Seg mannekes, ge moogt mij nu nog zoveel quoten ofzo in dit topic als ge wilt maar ik ga mij echt niet nog langer met deze zever bezighouden hoor. Dus bespaar u gerust de moeite en ga buiten wat van het zonnetje genieten ofzo.

Laatst bewerkt:
Allee ne homo kameraad was met een vriend iets gaan drinken in Brussel.
Lastig gevallen door een groepje dat homofobe zaken riep.

De vriendin kreeg nog wat verwijten over haar kleding, kwam tussen en hebben ze op de grond geslaan. Hijzelf heeft dan ook nog wat rammel gehad.
Brussel in 2021.

Dit was dus waar ik het over had met een beetje meer toelichting over wat er precies gebeurd is.

Genderdysforie is een mentale aandoening.
Waarom we dat ooit zijn beginnen aanmoedigen en faciliteren, is me toch een raadsel.

Zeker bij de jeugd, die vatbaar zijn voor groepsdruk en trends.

Genderdysforie is een mentale aandoening.
Waarom we dat ooit zijn beginnen aanmoedigen en faciliteren, is me toch een raadsel.

Zeker bij de jeugd, die vatbaar zijn voor groepsdruk en trends.
Hoe pas je die twee dingen bij elkaar? Kun je mentale aandoeningen aanmoedigen en faciliteren??
Gaat iemand door "trends" plots ADHD krijgen? Of een depressie?

Terug
Bovenaan