Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat transgender mensen niet aanvaard worden door een deel van de bevolking kan toch geen argument zijn tegen de regenboog die juist staat voor aanvaarding, inclusie, anti-discriminatie en liefde in al zijn vormen en kleuren? Vroeger was de groep die geen homos aanvaarde ook veel groter en was de consensus eerder negatief, dat tegengaan is juist het doel van al die campagnes.
Het is niet omdat sommigen effectief argumenteren dat we transgender mensen niet mogen aanvaarden dat dat een valabel standpunt is waar we gehoor aan moeten geven.
Rechtse symbolen zijn per definitie wel politiek en helemaal niet zo goedaardig, in tegendeel, dus die vergelijking kan je imo niet maken.
Voor de rest wel grotendeels akkoord. Ik heb zelf ook nog nooit met een regenboogvlag staan zwaaien en ben ook geen LGBT hater. Toch vind ik het anders als het deel uitmaakt van je job, zeker gezien hun voorbeeld en ambassadeurs functies en kadert in een actie tegen homofobie.
Ik hoop dat je zelf de ironie inziet van alles op extremen te spreken door vervolgens zelf in extremen te vervallen...Maar zelfs die extremen die rechts aan de regenboog probeert te verbinden zijn toch helemaal niet zo extreem? Zeker niet als je dat vergelijkt met de extremen die rechts aan de vlaamse leeuw verbonden heeft. Nee ik snap de vergelijking die je wilt maken maar ik vind ze toch niet helemaal opgaan. Daarom dat ik wel akkoord ben met de sanctie voor die voetballers. Dat heeft niets te maken met pronouns of toiletten maar dat komt gewoon door hun al dan niet godsdienst gedreven homofobie, wat juist het hele opzet is om met die actie tegen te gaan.
Voor de rest wel grotendeels akkoord. Ik heb zelf ook nog nooit met een regenboogvlag staan zwaaien en ben ook geen LGBT hater. Toch vind ik het anders als het deel uitmaakt van je job, zeker gezien hun voorbeeld en ambassadeurs functies en kadert in een actie tegen homofobie.
Als je 2 dingen zegt die elkaar tegenspreken, dan kan je daarnaar verwijzen maar dan zegt het niks. Ik antwoordde op deze post met deze uitspraak, wat iets compleet anders is.Dat zeg ik toch zelf ook?
Dat is zeer zeker terug in extremen en zwart-wit denken hervallen, ongeacht wat je hier nog al gepost hebt.maar dat komt gewoon door hun al dan niet godsdienst gedreven homofobie, wat juist het hele opzet is om met die actie tegen te gaan.
Natuurlijk een hele rel nu in de gaming wereld waar er weer verdeeldheid heerst. De ene spugen Nickmercs uit voor zijn tweet, terwijl andere hem steunen en Call of Duty uninstallen."Due to recent events, we have removed the “NICKMERCS Operator” bundle from the Modern Warfare II and Warzone store. We are focused on celebrating PRIDE with our employees and our community.”
kotaku.com
Ik dacht dat dat verbod in België vooral symbolisch zou zijn (en daarom niet meteen prioriteit), dat conversie therapie in België niet voorkwam en er daarom nog geen nood was aan een wet errond. Blijkbaar was ik mis![]()
Gisteren een stukje gezien van Make up your mind. Buiten dat het echt van een bedroevend laag niveau was. Plots duikt die presentator overal op sinds zijn passage met die para-commando's, ik vraag mezelf af of het om zijn talent te doen is of gewoon omdat hij waarschijnlijk een homoseksueel is om het diversiteits-qoutum op te trekken? De slinger is echt doorgeslagen naar de andere kant daar op de VTM. Gisterenavond werd deze non-amusementshow een beetje verward met onnozele statements te willen maken, die er geen zijn. Dat iedere manspersoon ook dat moraliteitsvingertje nog moest boven halen waarom ze het vergoeilijken om hier aan mee te doen.
Want laat ons wel wezen, akkoord iedereen mag zijn wie hij is maar dit nu als normaal beschouwen? Dit nu als modaal in de samenleving gaan integreren. Neen, echt niet...
Ik heb het programma niet gezien, maar die drag races zijn al jaren ontzettend populair in andere landen. Als we enkel dingen op tv gaan tonen die de mediaan representeren, wordt het ook maar eenheidsworst he. Zoveel programma's zijn er nu ook niet op tv in dit genre.Gisteren een stukje gezien van Make up your mind. Buiten dat het echt van een bedroevend laag niveau was. Plots duikt die presentator overal op sinds zijn passage met die para-commando's, ik vraag mezelf af of het om zijn talent te doen is of gewoon omdat hij waarschijnlijk een homoseksueel is om het diversiteits-qoutum op te trekken? De slinger is echt doorgeslagen naar de andere kant daar op de VTM. Gisterenavond werd deze non-amusementshow een beetje verward met onnozele statements te willen maken, die er geen zijn. Dat iedere manspersoon ook dat moraliteitsvingertje nog moest boven halen waarom ze het vergoeilijken om hier aan mee te doen.
Want laat ons wel wezen, akkoord iedereen mag zijn wie hij is maar dit nu als normaal beschouwen? Dit nu als modaal in de samenleving gaan integreren. Neen, echt niet...
Ah ja, de goeie 'iedereen mag zijn wie hij is', maar ik wil het niet zien en horen want echt normaal is het toch niet...
Waarom zo polariserend? Er is toch ook de optie "iedereen mag zijn wie hij/zij is, maar ik hoef het niet te zien of te horen want het zijn mijn zaken niet en ik hoef het niet te weten"?
Er is nog een zee van nuance tussen uberfan zijn, en rabiate homo/trans/whatever-haat..
En dan zou Vlaanderen nog tolerant zijn.
1 op 5 jongeren vindt agressie tegen homo’s prima. WTF. Onze maatschappij is echt om zeep.

1 op 5 jongeren vindt agressie tegen homo’s prima. WTF. Onze maatschappij is echt om zeep.