Ik denk dat die "vooral" niet voldoende is en ook betwijfelbaar. Als je echt een neutraal symbool van anti discriminatie wil dan hadden ze maar hun eigen campagne moeten ontwerpen. Als je daar het bestaand lbgtq symbool dat al lang regelmatig in de actualiteit komt in zwaar beladen politieke thema's dan kan er moeilijk nog gesteld wordt dat er niet allerlei andere connotatie's en boodschappen aan vasthangen denk ik. De boodschap gaat dan verder dan enkel antidiscriminatie in het algemeen.Ik zou twijfelen. Op zich zeg ik nee, omdat het geen politieke overtuiging is, maar gewoon gaat over respect voor iedereen en de Belgische wetten rond niet-discriminatie van mensen. Langs de andere kant heeft de voetbalbond een quasi monopolie, waardoor dit ontslag ook het ontslag uit de volledige sector in België betekent.
Denk toch dat het symbool vooral niet-discriminatie wil betekenen en het weigeren ervan betekent dat je het imago kan uitdragen dat je voor discriminatie bent, waardoor je de waarden van de werkgever in diskrediet brengt.
Het gaat bovendien ook verder dan een imago uitdragen, je zou verplicht worden een band te dragen, da's zo 'n beetje als verplicht worden met een vlag te zwaaien, persoonlijk zou ik daar eigenlijk ook wel problemen mee hebben, met gelijk welke band. Mijn werkgever kan wel verwachten dat ik bepaalde waarden uitdraag binnen redelijke grenzen maar mij verplichten om mezelf actief en publiek uit te spreken voor een politieke boodschap, gelijk welke boodschap, op straffe van ontslag, zou ik echt niet kunnen appreciëren.
Laatst bewerkt:
