Hifi thread

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 95
  • Startdatum Startdatum
Voor hifi materiaal zou ik zeker ook de tweedehandsmarkt afschuimen. Heb toch de indruk dat de meeste spullen hun waarde niet behouden.

Mijn Pioneer A-70-S komt ook te koop. Voor de leuke prijs van €300 is deze van jou!

Als je voor 2dehands materiaal gaat, wees bereid om de spullen te wassen.

Een versterker die ik van ene Frankie heb gekocht, ruikt nog steeds een beetje naar zijn garage.

En de speakers van den armand plakken nog een beetje.. :unsure:

Maar je kan wel deftig materiaal vinden, al ziet die Wiim Ultra er zo netjes uit :love2:

De NAD M10v3 zonet geïnstalleerd.

alleen al het uitpakken was een feestje.. dat ding zat in een satijnen hoes, goudkleurige usb stick, shiny box, accessoires.

Mijn hoofddoel was het moderniseren van mijn setup en mogelijkheid tot het integreren van subs. Nu was ik vaak aan het streamen naar men MacBook die dan via usb aan de versterker hing. Toch wel een gedoe en bv spotify Connect nogal Dodgy met connectieverlies etc omdat de MacBook stand-by durfde te gaan.

Nu.. met die NAD. Echt naadloos, enorm responsief, switchen tussen bronnen.. streamen van verschillende smartphones, tablets, .. gaat echt enorm goed.

Toegegeven, dit is mijn eerste nerwerkstreamer dus misschien zijn ze gewoon altijd zo goed, ben ik gewoon niet gewend.

Geluid, tot nu toe aangenaam verrast. Klinkt precies allemaal wat voller en ronder dan voorheen, kan natuurlijk tussen mijn oren zitten ook. Zeker bij Tidal.

Later deze week eens wat experimenteren met dirac, als de kinderen niet in de buurt zijn :)

Tot nu toe tevreden van de aankoop.

Als ik dan toch mag nitpicken: display mocht wel een OLED ofzo zijn. Is nu LCD, zwarte achtergrond is dus eerder grijs. Beetje spijtig voor toch wel een prijzig toestel.

Q Acoustics 3030i (€420) of Monitor Audio Bronze 50 (€450) of Dali Oberon (€458) ofKEF Q1 Meta (€550)
WiiM Ultra Music Streamer (€400)
Pro-Ject Primary E (€259)

Het is flirten met de grens maar de dertiende maand komt er bijna aan he :unsure:
Nog eens naar die WiiM Ultra gekeken, maar (zoals de naam het zegt) ligt daarbij meer focus op het streamen, terwijl bij mij het voornamelijk om de platenspeler te doen valt…

Is een klassieke versterker met een Bluetooth optie dan niet interessanter?

Nog eens naar die WiiM Ultra gekeken, maar (zoals de naam het zegt) ligt daarbij meer focus op het streamen, terwijl bij mij het voornamelijk om de platenspeler te doen valt…

Is een klassieke versterker met een Bluetooth optie dan niet interessanter?

Als dat je focus je platenspeler is, lijkt me dat wel een verstandige keuze. Onderschat wel niet het plezier, kwaliteit en gemak van iets als Spotify connect.

De WiiM is wel heel scherp geprijsd voor z'n feature set vandaar m'n keuze, misschien kan iemand anders suggesties doen voor versterkers onder de €400 want daar heb ik weinig ervaring mee.

Probeer wel het merendeel van je budget aan de speaker te spenderen, die zijn voor het grootste deel verantwoordelijk voor je geluid.

Als dat je focus je platenspeler is, lijkt me dat wel een verstandige keuze. Onderschat wel niet het plezier, kwaliteit en gemak van iets als Spotify connect.

De WiiM is wel heel scherp geprijsd voor z'n feature set vandaar m'n keuze, misschien kan iemand anders suggesties doen voor versterkers onder de €400 want daar heb ik weinig ervaring mee.

Probeer wel het merendeel van je budget aan de speaker te spenderen, die zijn voor het grootste deel verantwoordelijk voor je geluid.
Ok. Eens zien of iemand anders hier zijn mening wil geven 😄.

Nog een paar versterkers opgezocht (wel nog eens checken naar Bluetooth comptabiliteit 🤔)
  • Yamaha R-S202D
  • Yamaha A-S201
  • Yamaha A-S301
  • Sony STR-DH190
  • Onkyo TX-8220

Ok. Eens zien of iemand anders hier zijn mening wil geven 😄.

Nog een paar versterkers opgezocht (wel nog eens checken naar Bluetooth comptabiliteit 🤔)
  • Yamaha R-S202D
  • Yamaha A-S201
  • Yamaha A-S301
  • Sony STR-DH190
  • Onkyo TX-8220

Heb zelf al bijna 4 jaar de R-S202D en heel tevreden van.
Deze heeft echter geen phono ingang dus als het je voornamelijk om de platenspeler te doen is kan je beter voor de Sony of de Onkyo kiezen aangezien die zowel Bluetooth-connectiviteit als een phono-ingang hebben.

Jullie zijn eigenlijk niet op zoek naar versterkers, maar naar streamers of receivers e.d.

Je zou een 'domme' versterker kunnen kopen en al die peripherals achteraf toevoegen.
Zo prefereer ik het alleszins, maakt het gemakkelijker om die dingen uit en om te wisselen.

Jullie zijn eigenlijk niet op zoek naar versterkers, maar naar streamers of receivers e.d.

Je zou een 'domme' versterker kunnen kopen en al die peripherals achteraf toevoegen.
Zo prefereer ik het alleszins, maakt het gemakkelijker om die dingen uit en om te wisselen.
Misschien moet ik dat inderdaad doen.
‘Domme’ versterker zodat ik mijn platen terug kan afspelen. En op termijn een bluetooth box en klaar (Pro-Ject BT box bijvoorbeeld?)

Aan de andere kant, de wiim ultra streamer staat momenteel in 20 procent afslag op amazon.

Anyway, je kan de domme versterker kopen EN de wiim ultra, gezien je altijd kan bridgen naar de domme versterker.

(Vinyl) setups apart houden heeft veel voordelen, enige nadeel is onderhoud.

Binnenkort verhuis ik en in de woonkamer is er een mooi plekje voor een dedicated "muziek" setup. Ik ben op zoek naar een soort van beginner setup, al wil ik er best wel wat meer in investeren ( :unsure: ) als dit het gemak en de kwaliteit verhoogt.

#1 Platenspeler

Zelf al wat opgezocht en op deze The Best Record Player Setup for Beginners in 2025 terecht gekomen. Qua platenspeler zie ik erg vaak de Fluance RT85N voorbij komen, alleen lijkt dit merk hier niet echt verkrijgbaar. Als alternatief zie ik dan de Audio-Technica AT-LPW50BT-RW, al ben ik eerlijk gezegd niet zo een fan van de walnoot finish. Eentje met een ingebakken pre-amp lijkt mij handig.

#2 Versterker

Deze zal ik ook nodig hebben aangezien ik niet enkel via de platenspeler muziek zal afspelen maar ook gewoon via Bluetooth (tenzij de speakers dit opvangen). Hier kan ik eerlijk gezegd weinig van. Lijkt de Sony STR-DH190 iets, of ik kijk ik beter ook eens naar andere merken?

#3 Speakers

Ik zou simpel willen beginnen met een setje bookshelf speakers die ik later dan nog altijd kan upgraden. Hier is echt gigantisch veel keuze in en is het makkelijk om in te verdrinken maar ik kom voorlopig uit bij deze, maar is een rabbit hole op zich:
  • Triangle Borea BR03 (niet zo makkelijk verkrijgbaar)
  • KEF Q150
  • ...

giphy.gif

Wat mag het in totaal allemaal kosten? Dan kunnen we eens meedenken ;)

giphy.gif

Wat mag het in totaal allemaal kosten? Dan kunnen we eens meedenken ;)

Ondertussen nog wat rondgekeken en kom momenteel uit bij:
  • Pro-ject Debut Carbon EVO
  • Sony STR-DH190 (eventueel tweedehands)
Speakers zijn nog een vraagteken. Ik zou met iets klein maar deftig willen beginnen die ik puur voor muziek ga gebruiken. Later dan upgraden naar een grotere set (towers) die ik ook kan aansluiten op mijn TV.

Laatst bewerkt:
Ondertussen nog wat rondgekeken en kom momenteel uit bij:
  • Pro-ject Debut Carbon EVO
  • Sony STR-DH190 (eventueel tweedehands)
Speakers zijn nog een vraagteken. Ik zou met iets klein maar deftig willen beginnen die ik puur voor muziek ga gebruiken. Later dan upgraden naar een grotere set (towers) die ik ook kan aansluiten op mijn TV.
moest ik mijn klipsch home theater speakers vervangen, dan zou ik eventueel voor ELAC gaan.
die zijn zogenaamd accuraat, maar je mag dit altijd met een korrel zout nemen want je weet dat speakers in elke kamer anders klinken.
uittesten zou ik zeggen.

Klipsch is vaak ervaren als 'Bright', tenzij in een akoestisch behandelde kamer.
In mijn oren beter voor home theater, als je vaker muziek er op afspeelt zou ik ze niet nemen.
De reference premier line zou ik daar wel van kunnen aanraden, lager zou ik niet gaan.

Laatst bewerkt:
Wist zelfs niet na al die jaren dat we een Hifi thread hadden.
Zo veels te beter voor m'n vraag dus.

Ik heb een setje Wharfedale Lintons. Heb daar een cheap ass versterker van Yamaha voor steken en een Audio Technica platenspeler.
Nu heb ik me een Sansui AU-717 versterker van 1979 aangekocht.
Is dat een beetje een goede combinatie ? Ken er niet zo heel veel van maar m'n vader had vroeger ook een Sansui versterker en daar kwam toen zo'n mooi warm geluid uit. Forumleden alhier die me kunnen doorverwijzen naar een ervaren rot die me de versterker even kan nakijken en eventueel herstellen. Normaal gezien is ie in volledig werkende staat maar na 40 jaar is een nazicht wel aan te raden denk ik.

Wist zelfs niet na al die jaren dat we een Hifi thread hadden.
Zo veels te beter voor m'n vraag dus.

Ik heb een setje Wharfedale Lintons. Heb daar een cheap ass versterker van Yamaha voor steken en een Audio Technica platenspeler.
Nu heb ik me een Sansui AU-717 versterker van 1979 aangekocht.
Is dat een beetje een goede combinatie ? Ken er niet zo heel veel van maar m'n vader had vroeger ook een Sansui versterker en daar kwam toen zo'n mooi warm geluid uit. Forumleden alhier die me kunnen doorverwijzen naar een ervaren rot die me de versterker even kan nakijken en eventueel herstellen. Normaal gezien is ie in volledig werkende staat maar na 40 jaar is een nazicht wel aan te raden denk ik.
Ik weet niet van waar je bent, maar in centraal Limburg ben ik ook op zoek naar iemand die meer kan dan een component vervangen in een amp.
Ik passeer hier soms: https://vintageaudioprojects.be/home misschien is dat iets?

Laatst heb ik een amp in mijn 15 inch subwoofer vervangen, die was doorgebrand (dune :unsure: ? ) , daar is niets moeilijk aan.
Nu heb ik 2 extra subwoofers gekocht (om die ene te ontlasten van de zware scenes).
BEIDEN HEBBEN DEZELFDE HUM.
Wat is de kans?

Terug
Bovenaan