Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
) en dan is mijn leefruimte af. Tapijt gaat waarschijnlijk de grootste positieve invloed hebben op het geluid, maar ik heb me er bij neergelegd dat het in deze ruimte nooit optimaal gaat zijn, dat moet ook niet voor mij.Niet écht hi fi maar een beetje er op aansluitend: ik heb een nieuw meubel voor mijn platen in en versterker/platenspeler op te zetten. Nu nog enkel een tapijt en nieuw tv-meubel (en de barsten in de muur laten herstellen) en dan is mijn leefruimte af. Tapijt gaat waarschijnlijk de grootste positieve invloed hebben op het geluid, maar ik heb me er bij neergelegd dat het in deze ruimte nooit optimaal gaat zijn, dat moet ook niet voor mij.
Rega RP1 als platenspeler met een Ortofon 2M Red element, Rega Brio-R als versterker, Google Chromecast Audio voor muziek te streamen en dit alles door Spendor BC1 speakers uit halverwege de jaren 70. Over de apparatuur ben ik tevreden, behalve dat de platenspeler een upgrade nodig heeft. TV hoort hier uiteraard niet echt bij maar eind dit jaar ga ik normaal naar een grotere OLED upgraden.
), waarom denk jij van niet?zeg maar wanneer ik moet langskomen, enkel drank en voedsel nodig om mij te overtuigenMooi interieur, heeft een vage late 60s-vibe. Ik denk dat uw ruimte véél meer mogelijkheden biedt voor goed geluid dan die van mij (daar weet ik gewoon echt niet wat ik er mee aan moet dus ik probeer lowkey vriendjes te worden met @NDEFCB zodat hij hier alles komt fixen), waarom denk jij van niet?
heb nog pads over om uw ratelende kasten wat onder controle te houden (die kosten gelijk 3 euro voor een groot pak).Zijn dat die modulaire units die Wide-screen Audio ook beschikbaar heeft? Vind ik wel schoon. Toffe living!Niet écht hi fi maar een beetje er op aansluitend: ik heb een nieuw meubel voor mijn platen in en versterker/platenspeler op te zetten. Nu nog enkel een tapijt en nieuw tv-meubel (en de barsten in de muur laten herstellen) en dan is mijn leefruimte af. Tapijt gaat waarschijnlijk de grootste positieve invloed hebben op het geluid, maar ik heb me er bij neergelegd dat het in deze ruimte nooit optimaal gaat zijn, dat moet ook niet voor mij.
Rega RP1 als platenspeler met een Ortofon 2M Red element, Rega Brio-R als versterker, Google Chromecast Audio voor muziek te streamen en dit alles door Spendor BC1 speakers uit halverwege de jaren 70. Over de apparatuur ben ik tevreden, behalve dat de platenspeler een upgrade nodig heeft. TV hoort hier uiteraard niet echt bij maar eind dit jaar ga ik normaal naar een grotere OLED upgraden.
De laatste phono stage van Cambridge anders, gezien je fan was van de vorige?Mijne Cambridge CP2 phonostage is het precies aan het begeven, af en toe valt het linkse kanaal weg![]()
Kent er iemand een paar leuke suggesties? Bij voorkeur onder de 400 euro ofzo, tis de moment niet om meer uit te geven...

Het is zoals @NDEFCB zegt. Te veel reflecterende oppervlakten, vandaar dat een tapijt al wat kan helpen. Maar zoals gezegd, ik ben geen obsessieve audiofiel waar alles moet wijken voor het beste geluid. Het is bij mij een samengaan van vorm en functie, ben nu ook tevreden van hoe het appartement er begint uit te zien. En ik neem aan dat het bij mij nog altijd wel beter klinkt dan wanneer de doorsnee persoon muziek beluistert, of dat mag ik toch hopen.Mooi interieur, heeft een vage late 60s-vibe. Ik denk dat uw ruimte véél meer mogelijkheden biedt voor goed geluid dan die van mij (daar weet ik gewoon echt niet wat ik er mee aan moet dus ik probeer lowkey vriendjes te worden met @NDEFCB zodat hij hier alles komt fixen), waarom denk jij van niet?
Net even opgezocht en het zijn inderdaad die, het merk is USM Haller. Ik wou per se iets anders dan de IKEA kasten die 90% van de vinylverzamelaars lijken te gebruiken, maar het moest ook modulair zijn. Zo bij dit uitgekomen en zeer tevreden van, heb er nu een 200tal platen in staan dus in totaal zou ik er meer dan 500 in kunnen zetten (in één vak zitten de kabels weggewerkt). Het is op zich niet zo’n goedkoop merk maar ik koop liever iets deftig voor het leven en ik heb het betaald uit mijn ”ik heb geen kinderen” fonds.Zijn dat die modulaire units die Wide-screen Audio ook beschikbaar heeft? Vind ik wel schoon. Toffe living!
De nieuwe heeft een ingebouwde headphone amp en dat lijkt me wat nutteloos, ga het ook niet gebruiken want heb een Schiit Valhalla en CX80 die uitstekend werk leveren.De laatste phono stage van Cambridge anders, gezien je fan was van de vorige?
Men komt verrassend rap aan 500, dat zullen er hier nog kunnen navertellen.Het is zoals @NDEFCB zegt. Te veel reflecterende oppervlakten, vandaar dat een tapijt al wat kan helpen. Maar zoals gezegd, ik ben geen obsessieve audiofiel waar alles moet wijken voor het beste geluid. Het is bij mij een samengaan van vorm en functie, ben nu ook tevreden van hoe het appartement er begint uit te zien. En ik neem aan dat het bij mij nog altijd wel beter klinkt dan wanneer de doorsnee persoon muziek beluistert, of dat mag ik toch hopen.
Net even opgezocht en het zijn inderdaad die, het merk is USM Haller. Ik wou per se iets anders dan de IKEA kasten die 90% van de vinylverzamelaars lijken te gebruiken, maar het moest ook modulair zijn. Zo bij dit uitgekomen en zeer tevreden van, heb er nu een 200tal platen in staan dus in totaal zou ik er meer dan 500 in kunnen zetten (in één vak zitten de kabels weggewerkt). Het is op zich niet zo’n goedkoop merk maar ik koop liever iets deftig voor het leven en ik heb het betaald uit mijn ”ik heb geen kinderen” fonds.

Hangt dan natuurlijk een beetje af van de loading die uw element vereist, maar vele phono versterkertjes zullen wel voldoen, maar lijken mij ook allemaal wat min of meer hetzelfde te bieden. Anders eens naar de Lehmann Black Cube modelletjes kijken?De nieuwe heeft een ingebouwde headphone amp en dat lijkt me wat nutteloos, ga het ook niet gebruiken want heb een Schiit Valhalla en CX80 die uitstekend werk leveren.
Het is trouwens voor een MC element.
Als ik me niet vergis, zijn ze gebaseerd op onderzoek van de research afdeling van de BBC eind jaren 60, begin jaren 70, om voor eigen gebruik zo goed mogelijke speakers te ontwikkelen. Één van de engineers van die afdeling heeft de BBC verlaten en Spendor opgericht om de resultaten van het research van de BBC in een verkoopbare speaker te gieten, de BC1 dus. Ik geloof dat de BBC die dan ook een tijdje als huisspeaker gebruikt hebben. Een rijke vriend van mijn vader met interesse in audio-apparatuur had ze ontdekt en was speciaal naar Londen gegaan om ze op te sporen en kopen. Door omstandigheden die ik niet precies weet, kon hij ze uiteindelijk niet houden en mocht mijn vader ze voor een zacht vriendenprijsje over kopen. Hij heeft ze dan aan mij cadeau gedaan toen ik alleen ging wonen, omdat hij ook eens wat nieuw wou proberen. Hij heeft ze uiteindelijk vervangen door Focal Aria‘s.
Veel achtergrond info over uw speakers te vinden btw, @FlyingHorseman. Ziet er nog een beroemd model uit

Spendor maakt trouwens nog steeds speakers maar die zijn euh niet echt binnen mijn budget![]()

Wat is het uiteindelijk geworden? Ben curieus..De nieuwe heeft een ingebouwde headphone amp en dat lijkt me wat nutteloos, ga het ook niet gebruiken want heb een Schiit Valhalla en CX80 die uitstekend werk leveren.
Het is trouwens voor een MC element.

Anderen doen dat hier rapper zunne..BoooooAnderen doen dat hier rapper zunne..
Vind het zelf ook lastig om dit soort zaken voor aankoop te kunnen uittesten. Weinig plaatsen waar dit kan, en dan moet je meestal een gokje wagen, blind bestellen online en indien nodig retourneren. Wat een gedoe.. Bij cartridges is het nog erger.
ASR is hierin wel een hulp met hun metingen, maar voor phono - gerief is daar minder interesse en testen ze imo niet alle relevante zaken.. + ze kijken daar nooit naar de duurzaamheid van de toestellen. Er is niet veel aan een 'uitstekend metende en klinkende' Topping box, als die het al na een paar maanden begeeft...